Justering af bredde på rullemenu i form?
Fra : Leon Jessen

Dato : 05-06-02 09:49

Http://home.tiscali.dk/jesshart har jeg pga. nogle brugere ikke kan se
applets? (Hvorfor det egnetlig?) oprettet en rullemenu i en form ude til
højre, men jeg vil gerne have at alle menuerne har samme bredde...

Hvorledes gøres dette?

--
Mvh. Leon Jessen
Http://home.tiscali.dk/jesshart

Ved svar, fjern den kantede parantes.
Jessen [NOSPAM] Leon (ad) hotmail (dot) com

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-06-02 10:01

Wed, 5 Jun 2002 10:49:17 +0200, skrev "Leon Jessen"
<JessenNOSPAMLeon@Hotmail.com>:

>På Http://home.tiscali.dk/jesshart har jeg pga. nogle brugere ikke kan se
>applets? (Hvorfor det egnetlig?) oprettet en rullemenu i en form ude til
>højre, men jeg vil gerne have at alle menuerne har samme bredde...

<select style="width: 100px"

En del brugere fravælger javaapletter fordi, de kan være
langsomme om at loade, især mac'er skulle have problemer med det.
Der kan også være en sikkerhedsrisiko ved java.

Fra : Leon Jessen

Dato : 05-06-02 11:02

"Knud Gert Ellentoft" skrev:
> <select style="width: 100px"

Kanon, tak for hjælpen!

> En del brugere fravælger javaapletter fordi, de kan være
> langsomme om at loade, især mac'er skulle have problemer med det.
> Der kan også være en sikkerhedsrisiko ved java.

Okay...
Hvis du kigger på min side (Http://home.tiscali.dk/jesshart), har du så et
forslag til hvorledes jeg eller kan lave en lignende menu, så at alle (Læs:
de fleste), kan bruge menuen?

--
Mvh. Leon Jessen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-06-02 11:14

Wed, 5 Jun 2002 12:01:59 +0200, skrev "Leon Jessen"
> [...]

>forslag til hvorledes jeg eller kan lave en lignende menu, så at alle (Læs:

En der ligner meget <http://www.emenutree.com/> ellers er der
mange at vælge i mellem, hvis man søger på google.

<http://www.google.com/search?num=30&hl=da&newwindow=1&q=menu+tree+javascript&btnG=Google-s%F8gning&lr=>

Fra : Leon Jessen

Dato : 05-06-02 11:27

"Knud Gert Ellentoft" skrev:
[Snip]
> En der ligner meget <http://www.emenutree.com/> ellers er der
> mange at vælge i mellem, hvis man søger på google.

Tak -> Det er et script, right? Hvad er forskellen i at anvende henholdsvis
script og applet, de er vel begge Java? Vil scripts modsat applets også
vises i 'alternative' browsere/indstillinger?

<http://www.google.com/search?num=30&hl=da&newwindow=1&q=menu+tree+javascrip
t&btnG=Google-s%F8gning&lr=>

Tak!

--
Mvh. Leon Jessen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-06-02 11:35

Wed, 5 Jun 2002 12:26:44 +0200, skrev "Leon Jessen"
> [...]

>script og applet, de er vel begge Java? Vil scripts modsat applets også
>vises i 'alternative' browsere/indstillinger?

Nej, java og javascript er to vidt forskellige ting.

Java er et lille program (appletten), der bliver afviklet, mens
javascript blot er nogle koder, der bliver afviklet på din
computer.

Der er enkelte, der heller ikke vil bruge javascript, men det er
nu de færreste.