Kan ikke installere nyt kort
Fra : Attila

Dato : 05-06-02 09:41

Hej
Jeg har lige fået mit gf2 skiftet ud med et gf4 4400, men jeg kan ikke få
installeret en driver til den.
Når jeg installere driveren kommer der en fejl der siger: cannot install
this hardware. the data is invalid.
jeg har prøvet med en masse forskellige driver versioner. Jeg har også
prøvet med nogle af dem der har en automatisk setup fil, de giver ingen
fejl, men efter reboot er der stadig ikke installeret noget.
Jeg har kørt uninstall af de forrige drivere, det har heller ikke ændret
noget.

Mit OS er WinXP
Mit bundkort er et Asus P4S533
Mit kort er et innovision gf4 4400
Mit gamle kort var et Leadtek winfast gf2 pro

Håber der nogle der har en løsning på problemet.

Mvh. Martin S.

Fra : Attila

Dato : 05-06-02 13:18

Hej
Lige en kort opdatering, jeg har haft kortet sat i en kamerats maskine. Han
kører win 98, og der fungerede kortet perfekt.
Noget kunne tyde på at det er win xp der ikke kan finde ud af at installere
drivere, hvilket faktisk ikke kommer bag på mig, da det altid har været
noget være hø i winxp.
Spørgsmålet er bare, hvad gør jeg ved det?

Jeg har ikke specielt meget lyst til at formatere, da det ikke er mere end
en måned siden jeg har gjort det sidst.

Mvh Martin S.

Fra : Lars

Dato : 05-06-02 15:38

"Attila" skrev:

> Når jeg installere driveren kommer der en fejl
> der siger: cannot install this hardware. the data
> is invalid.

Prøv at se denne vejledning for Hauppauge TV-kort under XP. De beskriver
"data invalid" problemet som et generelt rettighedsspørgsmål under XP som
bredt rammer installation af udvidelseskort, og vejleder til hvad man skal
ændre i registeringsdatabasen for at løse det i deres tilfælde.

Ved ikke om det også kan hjælpe dig videre, men man har da lov at håbe.

http://www.hauppauge.com/html/lockups.htm#DATAINVALID

-Lars

Fra : Attila

Dato : 05-06-02 17:02

Hvad kan jeg sige, jeg har knoklet med dette problem hele dagen uden held.
Men dit råd løste problemet, mange mange tak. Nu begynder mit humør at stige
igen.

Tak Lars

Mvh. Martin S.