Dimensioner på tømmer til haveskur???
Fra : JSC

Dato : 05-06-02 07:43

Hej Gruppe

Jeg skal i gang med at bygge et redskabsskur og nu søger en nogle
"standarder" for hvilke dimensioner tømmer man skal bruge. Helt konkret
bliver spændvidden på taget ca. 3,2 m som skal beklædes med plastic
trapez-plader. Findes der en tabel/formel som man kan bruge generelt ??

Mvh.
Jørgen

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 05-06-02 11:30

> [...]
> bliver spændvidden på taget ca. 3,2 m som skal beklædes med plastic
> trapez-plader. Findes der en tabel/formel som man kan bruge generelt ??

Jeg ved ikke om der findes en formel (det gør der nok) men jeg har lige
bygget en overdækning til min terasse.
Jeg har gjort følgende.
1 stk. 2x4 rem skruet på væggen der bærer alle spær.
1 stk. 4x4 rem rejst på 2 stk. 3x3 stolper afstanden mellem dem er ca 2,5 m.
denne rem bærer spærerne i den anden ende.
7 spær af 2x4 rigler, med en afstand på 70 cm, oven på dem lagde jeg lægter
med en afstand på 50 cm.
Det hele er beklædt med trapezplader.

Thomas
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002