Regnvandsopsamling
Fra : M@rk

Dato : 05-06-02 06:51

Hej alle,

jeg er så småt ved at indse, at 200L opsamlet regnvand forslår som en
skrædder et vist sted )

Derfor har jeg gået og fået skyllet min ekstra opsamlingstønde og vil
nu gerne koble de 2 tønder sammen ...............

Er der nogen der har en god ide til, hvordan dette gøres?

Alternativt, er der nogen der kender prisen på en ren 1000L palletank
inkl transport?

/Mark

Fra : Gert Espersen

Dato : 05-06-02 07:29

Hej

De kan normalt købes i god stand for ~450,- Og m.h.t. transport, er det
billigste vel at leje eller låne en trailer at hente den på.....

-Gert..

Fra : M@rk

Dato : 05-06-02 11:57

Wed, 05 Jun 2002 08:29:08 +0200, berigede Gert Espersen
<ge@but.auc.dk> dk.fritid.hus-og-have med:

>De kan normalt købes i god stand for ~450,- Og m.h.t. transport, er det
>billigste vel at leje eller låne en trailer at hente den på.....

Hmmm, igen bliver jeg straffet for, at have været for nærrig, da vi
købte vores bil .............. næ nej, vi skulle sørme ikke have
trækkrog, det var der såmænd _ingen_ grund til ..........

Dumme, dumme, dumme mig

/Mark

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 05-06-02 13:45

On Wed, 05 Jun 2002 12:56:42 +0200, "M@rk" <unknown@get2net.dk> wrote:

>Hmmm, igen bliver jeg straffet for, at have været for nærrig, da vi
>købte vores bil .............. næ nej, vi skulle sørme ikke have
>trækkrog, det var der såmænd _ingen_ grund til ..........

jamen..?? Hvordan skulle verdenen dog løbe rundt hvis ikke man havde
krog på bilen?
Hvordan kan man da overhovedet have den tanke at man kan undvære sådan
en krog? ))

http://www.gartneriet.dk

Fra : M@rk

Dato : 05-06-02 14:24

Wed, 05 Jun 2002 14:45:21 +0200, berigede Mads Lie Jensen
<mads@gartneriet.dk> dk.fritid.hus-og-have med:

>Hvordan kan man da overhovedet have den tanke at man kan undvære sådan
>en krog? ))

Jeg ved det, jeg ved det, jeg ved det nu - bare jok i det )

Nej alvorligt talt, de ville have 5K for trækkrogen + 1200 ekstra om
året til forsikringen ............ dette på et tidspunkt, hvor stormen
'99 stadig havde økonimiske konsekvenser for husstanden

Som husejer lærer man prioriteringens høje kunst

/Mark

Fra : Finn

Dato : 05-06-02 15:00

"M@rk" <unknown@get2net.dk> skrev i en meddelelse > Nej alvorligt talt, de
> [...]
> '99 stadig havde økonimiske konsekvenser for husstanden
>
> Som husejer lærer man prioriteringens høje kunst

Den kan vel også eftermonteres og måske kan man få en billigere ved en
hugger.

Finn

Fra : thomas

Dato : 05-06-02 09:37

> Derfor har jeg gået og fået skyllet min ekstra opsamlingstønde og vil
> nu gerne koble de 2 tønder sammen ...............
>
> Er der nogen der har en god ide til, hvordan dette gøres?

Bor et hul i toppen af tønde nr. 1 monter en alm. stykke have slange og før
det det i tønde nr. 2, på denne måde vil tønde nr. 1 fylde tønde nr. 2 når
den er fuld og altså ikke løbe over. Simpelt men effektivt

Thomas

Fra : M@rk

Dato : 05-06-02 11:55

Wed, 5 Jun 2002 10:37:12 +0200, berigede "thomas"
<thomas.andersen@electrolux.dk> dk.fritid.hus-og-have med:

>Bor et hul i toppen af tønde nr. 1 monter en alm. stykke have slange og før
>det det i tønde nr. 2, på denne måde vil tønde nr. 1 fylde tønde nr. 2 når
>den er fuld og altså ikke løbe over. Simpelt men effektivt

Lige præcis den del havde jeg regnet ud

Problemet opstår, når man så aftapper vandet - det skulle gerne ske
fra ét tappested ........................

Kunne løsningen være, at montere 2 slanger i mellem tønderne, en i top
og en i bund eller kan man mon nøjes med én i bunden?

/Mark

Fra : M@rk

Dato : 05-06-02 11:58

Wed, 05 Jun 2002 12:55:18 +0200, berigede "M@rk" <unknown@get2net.dk>
dk.fritid.hus-og-have med:

>Problemet opstår, når man så aftapper vandet - det skulle gerne ske
>fra ét tappested ........................

Hvilket jeg naturligvis burde have skrevet, i min oprindelige posting
- beklager

/Mark

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 05-06-02 12:06

> [...]
>
> Kunne løsningen være, at montere 2 slanger i mellem tønderne, en i top
> og en i bund eller kan man mon nøjes med én i bunden?

Een slange imellem tønderne i bunden rækker fint - loven om forbundne kar
sørger for at vandet hele tiden står lige højt i begge tønder.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : M@rk

Dato : 05-06-02 14:22

Wed, 5 Jun 2002 13:06:19 +0200, berigede "Andreas M. Hansen"
<nokke9@hotmail.com> dk.fritid.hus-og-have med:

>Een slange imellem tønderne i bunden rækker fint - loven om forbundne kar
>sørger for at vandet hele tiden står lige højt i begge tønder.

Glimrende, det vil jeg snakke med Silvan om i morgen )

"Loven om forbundne kar" .......... findes der ligefrem en lov
omhandlende vand?! ))

/Mark

Fra : Bakke

Dato : 05-06-02 14:44

> "Loven om forbundne kar" .......... findes der ligefrem en lov
> omhandlende vand?! ))

Altså, det gør der faktisk !
Den kaldes også en naturlov !
Men det er selvfølgelig kun noget, vi, der kalder os selv skabningens
herrer, har valgt at kalde det

Mvh

bo

Fra : M@rk

Dato : 05-06-02 18:51

Wed, 5 Jun 2002 15:43:37 +0200, berigede "Bakke" <spamfree@nospam.dk>
dk.fritid.hus-og-have med:

>Den kaldes også en naturlov !

Damn, den havde jeg lige overset - jeg sad og tænke i §'er og så'n
)

Gravity pulls )

/Mark

Fra : M39

Dato : 04-01-04 22:29

Hej, så lige jeres snak.

Det behøver ikke være i bunden dine kar forbindes. Du kan blot sætte en
vandslange fra den ene tønde til den anden. Når blot vandslangen er fuld
af vand vil vandstanden i tønderne være den samme. Så der skal altså
være lidt vand i begge tønder inden systemet begynder at virke. Brug
evt. en hævert.

Mvh
Mogens

http://www.kandu.dk/