Proteus
Fra : Anet

Dato : 05-06-02 06:14

Nogle der kender til de motionscykler som Harald Nyborg forhandler? De er jo
rimelige i pris og hvis der virkelig er 2 års garanti så overvejer jeg da at
købe en da jeg jo så har råd til at miste pengene hvis nu jeg alligevel ikke
får brugt cyklen.

hilsen

Anet

Fra : Thomas

Dato : 05-06-02 07:31

Hej.
Jeg har prøvet både dyre spinningcykler og mange andre. Jeg mener sagtens
man kan købe en kondicykel fra Harald nyborg. Du skal nok bare ikke købe den
allerbilligste (virker ledløse i styret m.m.), men vælg istedet dem som er
lige en klasse dyrere. Man ser tit de dyre cykler som er sat betydeligt
ned. Dem ville jeg nok vælge. Til privat brug er det ganske udemærket.
Kommer jo an på hvad du skal bruge det til jo.
Skal du bare have smidt et par kilo og vil køre i ny og næ er det da en
udemærket løsning til fornuftig pris.

Mvh Thomas

Fra : Helga

Dato : 05-06-02 14:37

"Anet" <anet49@hotmail.com> wrote in message
> [...]
at
> købe en da jeg jo så har råd til at miste pengene hvis nu jeg alligevel

Jeg har selv en Proteus 3000 cykel, og den er efter min mening rigtig god.
Den koster lige nu 1295,- i Harald Nyborg. Jeg synes den er behagelig at
sidde på, og det er nemt at træde den. Jeg kan lige nævne at jeg indtil for
nylig havde den billigste model, og den har jeg egentlig klaret mig fint med
i lidt over 1 år. Men eftersom jeg bruger den meget, så ville jeg gerne
investere i en bedre model. Men alt i alt, jeg har været godt tilfreds med
begge cykler.

vh Helga

Fra : Karen

Dato : 05-06-02 14:44

On Wed, 5 Jun 2002 07:14:22 +0200, "Anet" <anet49@hotmail.com> wrote:

> [...]
>købe en da jeg jo så har råd til at miste pengene hvis nu jeg alligevel ikke

Min far har kørt 2 af de lidt dyrere modeller itu..han cyklede omkring
20-30 km/dagen. Uden problemer fik han først en ny cykel og så pengene
retur.

--
Karen
http://www.altforsejt.dk

Fra : Anet

Dato : 07-06-02 21:02

Tak til alle der har svaret.
Jeg regner bare med at køre lidt på den en 3-5 gange om ugen.Det er skam
bare for at komme af med et par kilo for meget som har sneget sig på og jeg
elsker god mad så må jeg jo motionere tilsvarende for at holde lidt igen med
fedten om livet. Har nogle af jer nogle gode fif med hensyn til hvor meget
belastning man skal køre med og hvor længe ad gangen. Hvad skal ens puls
ligge på osv?????

hilsen

Anet

Fra : Nicolai

Dato : 07-06-02 21:47

> Har nogle af jer nogle gode fif med hensyn til hvor meget
> belastning man skal køre med og hvor længe ad gangen. Hvad skal ens puls
> ligge på osv?????

Prøv at tjekke dette link, der står meget omkring pulstræning:

http://www.science-sportsware.dk/dansk/artikler/puls2.htm

Der er også skrevet om decideret fedtforbrændning.

Og ellers en anden gang, så er det hurtigere at selv lave en søgning. Jeg
søgte på pulstræning på www.google.com og resultatet blev:

"Resultaterne 1 - 10 ud af ca. 375. Søgningen tog 0.14 sekunder"

--
*Nicolai

"Winning isn't everything - but wanting to win is."
/Vince Lombardi

Fra : Kaj Nielsen

Dato : 08-06-02 08:54

On Fri, 7 Jun 2002 22:02:19 +0200, "Anet" <anet49@hotmail.com> wrote:

> [...]
>belastning man skal køre med og hvor længe ad gangen. Hvad skal ens puls

Jeg kører med belastning 3 ud af 10. Det finder jeg rimelig, da man
ikke skal belaste knæene mere end godt er. Jeg cykler 35 minutter om
formiddagen ved 117 i puls, det gør at jeg sveder men stadig kan få
vejret.

Med venlig hilsen Kaj