Shok!!!
Fra : B727

Dato : 05-06-02 01:11

Jeg var lige ude og køre en tur på de Tyske motorveje, Jeg skulle lige
se hvad den kunne, og så var det at det skete.
Jeg lå i en overhaling og accelereret, da jeg paserede ca 250 km/t
begyndte forhjulet at simre, lige som en indkøbsvogn med slør, det var
så hårdt at den slog i mine håndflader. Dog hjalp et tryk i forbremsen,
men jeg fik sku' et shok. Jeg skal vist til at invistere i en styr
dæmper.
Er der andre der har prøvet det?

Martin
R1'02
GSX-R400'94

http://www.kandu.dk/

Fra : Hans L. Baldrian

Dato : 05-06-02 07:32

Nej heldig vis ikke, men af andres erfaring ved jeg at det dummeste man kan
gøre er at trække bremsen. Du risikere det modsatte, nemlig at cyklen
sparker sig af. Det eneste rigtige er at slippe gassen og vente til dt
holder op! Du skal være glad for, at det gik godt

mvh

Hans

Fra : Michael H.

Dato : 05-06-02 09:53

"B727" <B727.news@kandu.dk> wrote in message
> [...]
,
da jeg paserede ca 250 km/t

> R1'02
> GSX-R400'94

På hvilken en af mc'erne var det på???

Michael

Fra : Rune Soegaard Larsen

Dato : 05-06-02 09:59

B727 wrote:

> [...]
> så hårdt at den slog i mine håndflader. Dog hjalp et tryk i forbremsen,
> men jeg fik sku' et shok. Jeg skal vist til at invistere i en styr

Tonsvis af gange. Min 250'er racer er sat op med bagenden hævet så meget, at
styret flapper vildt når jeg ryger over bump.
I denne seson har jeg prøvet et sæt metzeler på den, som pga. deres
0-graders konstruktion netop skulle dæmpe den slags flapperi. Og sørme om
det ikke hjalp. Den er meget mere stabil nu. Dækvalget er altså ret
afgørende for fænomenet.

Det værste du kan gøre at slippe gassen. Når du gør det, trykkes
affjedringen foran sammen igen, og du får en stejlere kronrørsvinkel, der
hjælper til at det hele flapper endnu mere. En motorcykel er mest stabil
under acceleration hvor affjedringen foran er strukket ud.

/Rune

Fra : Jimmi

Dato : 05-06-02 10:40

> Det værste du kan gøre at slippe gassen.

Hvad skal han så gøre, hoppe af?, holde farten til han løber tør for benzin
?

/Jimmi

Fra : Kenneth T

Dato : 05-06-02 11:52

> Hvad skal han så gøre, hoppe af?, holde farten til han løber tør for
benzin
> ?

Bar gi gas, og få evt monteret et lattergas system til den slags kritiske
stunder hvor din MC ikke kan løbe stærkere :)

--
Venligst
Kenneth T

Fra : Tomas Linnet

Dato : 05-06-02 16:24

Jimmi <jimmi@bangbang.dk> skrev i en news:adkmd4$oo4$1@sunsite.dk...

> Hvad skal han så gøre, hoppe af?, holde farten til han løber tør for
benzin
> ?
>
> /Jimmi

Det bedste at gøre i den situation er at holde gas på, mens man MEGET
forsigtigt bremser med bagbremsen.
På den måde "sætter" cyklen sig i den bagerste affjedring, og derved får
cyklen et længere efterløb, ganske som Rune er inde på.

Hilsen Tomas Linnet
DMC bronzeinstruktør
#89 RS250

Fra : m.grewy

Dato : 05-06-02 10:10

> [...]
> så hårdt at den slog i mine håndflader. Dog hjalp et tryk i forbremsen,
> men jeg fik sku' et shok. Jeg skal vist til at invistere i en styr

Det var forhåblig en gammel cykel du havde lånt for en R1 burde ihvertfald
ikke gøre det.
Det er der ikke nogle nye cykeler der burde gøre.

Michael

Fra : Morten Dahl

Dato : 05-06-02 10:44

"m.grewy" <grewy@fjern.mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse

> Det var forhåblig en gammel cykel du havde lånt for en R1 burde ihvertfald
> ikke gøre det.
> Det er der ikke nogle nye cykeler der burde gøre.

du aner ikke hvad du snakker om, har du måske ikke været ude at prøve
banditten, den laver sådanne numre ved 180

-
Morten Dahl

Fra : Steen Schmidt

Dato : 05-06-02 10:53

> du aner ikke hvad du snakker om, har du måske ikke været ude at prøve
> banditten, den laver sådanne numre ved 180

Og den er moderne?

Mvh
Steen

Fra : Claus Rittig

Dato : 05-06-02 22:18

"Steen Schmidt" <sschmidt@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Og den er moderne?

Enhver cykel med dårligt vedligeholdt affjedring eller lejer i især
link-system, kronrør eller baggaffel vil kunne lave de numre, og som bekendt
er akslerne på moderne japsere ikke smurt fra fabrikken, og nogle gange er
der heller ikke meget fedt i lejerne.

Har man en model som har tendenser til wobling, så findes der en
"husmandsløsning" som kan bruges på nogle modeller. Jeg har haft en '91
Honda CR 250 som var kendt for at ville slå med styret under nedbremsning i
bremsehuller, og jeg var ved at skide en grøn da det skete første gang - fra
topfart i 5. gear under første omgang til Wild West Enduro. Man løsner
forgaffelbroerne og trækker gaffelbenene nogle få mm længere ned. Det giver
lidt mere efterløb, og forbedrer dermed chancerne for at undgå wobling. Det
virkede fint på min CR med ca. 3-4 mm "hævet forende".

Rittig

Fra : Jes Vestervang

Dato : 05-06-02 23:30

Claus Rittig wrote:

> ....og som bekendt er akslerne på moderne japsere ikke smurt fra
> fabrikken, og nogle gange er der heller ikke meget fedt i lejerne.

Jeg havde lige link-systemet på Fazeren skildt for at rense, smøre osv. og
opdagede til min glæde at det hele var sovset godt ind i molybdænfedt
Om det så har været der fra ny ved jeg ikke, men det er under alle
omstændigheder rart at opdage at ens cykel også er i top under overfladen

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : m.grewy

Dato : 05-06-02 22:08

"Morten Dahl" <morten@mekasign.dk> wrote in message

> du aner ikke hvad du snakker om, har du måske ikke været ude at prøve
> banditten, den laver sådanne numre ved 180
>
> -
Nå jo rettelse alt andet end en 600 bandit burde ikke gøre sådan noget :)

Michael

Fra : Rune Soegaard Larsen

Dato : 05-06-02 23:11

m.grewy wrote:

> Det var forhåblig en gammel cykel du havde lånt for en R1 burde ihvertfald
> ikke gøre det.
> Det er der ikke nogle nye cykeler der burde gøre.

Nu har jeg ikke sevl prøvet nogen af cyklerne, men iflg. de anmeldelser jeg
har læst, skulle den gamle R1'er være slem til det, og den nye skulle være
lidt bedre. Den nyeste fireblade får kraftig kritik i stort set hver
anmeldelse i Motorrad, da den flapper vildt på et bestemt stykke motorvej
de åbenbart altid tester deres cykler på.

/Rune

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 05-06-02 12:31

> [...]
> så hårdt at den slog i mine håndflader. Dog hjalp et tryk i forbremsen,
> men jeg fik sku' et shok. Jeg skal vist til at invistere i en styr

Jeg har også kørt ..æh friskt .. på min '02 R1, og har ingen ubehagelige
rystelser mærket, heller ikke da klokken sagde 296. Det kan ikke have været
en ujævnhed eller et bump i vejen, som måske lige har løftet forhjulet et
kort øjeblik, og derved har forårsaget en hurtig wobling da hjulet fik
jordforbindelse igen?

Jeg har haft lidt 'shaken exits' fra sving med bakker, men cyklen har vist
sig at kunne stabilisere sig så lynhurtigt at en styrdæmper ikke længere er
på min ønskeliste.

Kenneth
R1