Office 2000 Premium
Fra : Denpete

Dato : 04-06-02 21:21

Hej Gruppe.

Jeg har et problem med at geninstallere min Office 2000 Premium.
Nu er jeg (desværre) ikke PC-nørd, så det er lidt svært for mig selv at
finde evt. årsag til problemet.
Jeg har forsøgt at afinstallere via 'Tilføj/Fjern Programmer'.
Jeg bruger i øvrigt Win XP Home-ed. og har haft Office installeret, men
ville lave en installation, hvor alt kørtes fra 'Denne Computer' så jeg ikke
skulle være afhængig af CD'erne.
Problemet opstår på CD-1, hvor jeg formoder at selve MS Office 2000 ligger,
men når CD'en sættes i drevet, vises blot en fil-mappe med 7 filer kaldet
Appfix-pakker. Men jeg kan ikke instalere nogle af dem. Der ligger slet
ingen 'Install.exe'-filer eller noget andet, som jeg kanse der ligger på
CD-2.
Jeg får en melding, når jeg dobbeltklikker på f.eks. Office, at: SDB ikke
kunne åbnes ???
Jeg har installeret CD-2 hvor MS Publisher ligger, uden problemer.

Er der een der kan hjælpe mig her?

På forhånd tak!!
Denpete

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 04-06-02 22:12

"Denpete" <pet.nord@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kunne åbnes ???
> Jeg har installeret CD-2 hvor MS Publisher ligger, uden problemer.

Jeg er lidt i tvivl om, hvor du befinder dig p.t. Har du office installeret
eller har du fået afinstalleret den? Når du ser disse App-fix pakker (hvad
er det?), hvor er du så henne? I Stifinder eller hvad?
I Stifinder burde du kunne se alle filer og mapper, og de såkaldte app-fix
pakker aner jeg ikke hvad er. I Stifinder burde du både kunne se en
autorun.inf og setup.exe og meget mere og via Setup.exe skulle du kunne
installere.
Hvis du har installeret og blot vil tilføje de nævnte funktioner, skal du
via Kontrolpanel-Tilføj/fjern programmer starte installationsprogrammet (cd
1 skal sidde i). Så skulle der dukke en installationsboks op, hvor du bl.a.
kan vælge at tilføje/fjerne elementer.
Husk i Tilføj/fjern i Kontrolpanel at vælger Skift og ikke Fjern knappen.
Men ellers alternativt er det via Stifinder at du dobbeltklikker på din
Setup.exe, så skulle du få samme muligheder frem igen.
Har du ikke Setup.exe m.m. i Stifinder, er det en forkert cd.

Kurt

Fra : Denpete

Dato : 04-06-02 23:12

Hej Kurt !!
Tak for dit svar.
Når jeg ser disse APPFIX-pakker er det på CD nr. 1, jeg ser dem - d.v.s.
jaeg er inde i Denne computer og har åbnet mit CD-Rom-drev.
(Jeg går ud fra, at disse filer er en slags pakkede filer ?)
De samme filer ser jeg i Stifinder.
Og i Windows Commander.
Der er ingen autorun.inf eller setup.exe m.v. at se på CD-rom'en.
Disse filer kan jeg se ligge på CD-2, men den vil kun installere de filer
der ligger på CD-2.
Jeg tror jeg har fået afinstalleret Office - den ses ihvertfald ikke i
Tilføj/Fjern Pogrammer.
Der findes dog et bibliotek på mit hoveddrev: Microsoft Office/Office med en
del filer, men jeg går ud fra det 'kun' er de filer der skal bruges til
Publisher.

Min Office-pakke består af 4 CD'er og jeg har checket alle 4. Så jeg er
sikker på det er den rigtige CD.

Dine andre forslag via Kontrolpanel - Tilføj/fjern Programmer kan jeg ikke
bruge, da kun 'Microsoft Office 2000 SR-1 CD 2' ses at være installeret
Det er en lånt CD - blot for at prøve en fuld Office pakke, så det er lidt
pinligt, men jeg kan ikke have slettet nogle filer, da det ikke er et
CD-RW-medie.

Så jeg er lidt på 'skideren'

Venlig hilsen
Denpete

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 05-06-02 19:31

> [...]
> Det er en lånt CD - blot for at prøve en fuld Office pakke, så det er lidt
> pinligt, men jeg kan ikke have slettet nogle filer, da det ikke er et

Det er korrekt, at Premium pakken består af 4 cd.er.
På cd 1 ligger selve officepakken.
På cd 2 ligger MS publisher og clipart og billeder
På cd 3 ligger Photodraw
På cd 4 ligger skabeloner m.m. til Photodraw

Ud fra hvad du skriver må jeg gentage mig selv. Din cd 1 er ikke den
korrekte cd.
Når du ser på den i Stifinder, skal du kunne se 9 mapper og 10 filer.
Ingen af disse hedder noget med APPFIX
Der er bl.a. en windows og en IE5 mappe. Som tidligere anført også en
autorun.inf og setup.exe plus 8 andre filer.
Når du ikke har dette på cd.en er der kun 1 mulighed. Det er ikke den
rigtige cd!
Jeg skal dog ikke kunne udelukke en defekt ved dit cdrom drev/computer, men
det virker usandsynligt, når den ser cd 2 korrekt.

Kurt

Fra : Denpete

Dato : 05-06-02 21:12

Hej igen Kurt!!
Mange tak for dit svar. Og vi er enige i de 4 CD'ers indhold. Blot fostår
jeg ikke en levende dyt af, at jeg een gang har kunnet installere Office fra
CD 1, men ikke efter at Jeg (af en eller anden grund) afinstallerede Office
via Tilføj/Fjern.
Men det lader til at CD 1 altså af een eller enden grund ikke vil fungere -
hvad der end så kan være sket...
De kan jo (vel?) umuligt være blevet slettet....