Bliver childwindows automatisk unloadet?
Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 04-06-02 21:39

Når man med CreateWindowEx-funktionen laver et child-objekt ("vindue")
på f.eks. en form - bliver det så automatisk lukket/unlodet når man
lukker formen?
Det skal lige siges at det er et vindue af STATIC-class-typen og jeg har
ikke lavet subclassing på det.

Håber nogen kan hjælpe ... det ville være rart! :)

Mvh. Bjarke

Fra : Kim Pedersen

Dato : 05-06-02 21:52

Hej Bjarke

> [...]
> -class-typen og jeg har ikke lavet subclassing på det.
>
> Håber nogen kan hjælpe ... det ville være rart! :)

Det kan besvares rimeligt nemt: Nej. Child windows som bliver oprettet
via CreateWindowEx bliver ikke unloadet når formen lukkes. Du skal
slette objektet igen med DestroyWindow funktionen. Når du opretter
objekter/vinduer via API går du uden om VB, og VB kan derfor ikke rydde
op efter det.

Venlig hilsen/Best regards
Kim Pedersen, vbCode Magician
http://www.vbcodemagician.dk

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 06-06-02 00:44

Kim Pedersen skrev:
> [...]
> slette objektet igen med DestroyWindow funktionen. Når du opretter
> objekter/vinduer via API går du uden om VB, og VB kan derfor ikke rydde

Ok - mange tak.

Jeg tænkte blot at der var en mulighed for at et vindue der modtog
beskeden WM_CLOSE automatisk videresendte denne til dens undervinduer -
måske noget som VB havde implementeret - måske noget som Windows havde
implementeret.

Men det er åbenbart ikke tilfældet. :)

Mvh. Bjarke