Hvad er DK 00 ?
Fra : Daniel Alstrup

Dato : 04-06-02 20:57

Jeg undrer mig blot. Idag var jeg lige et sted, hvor der normalt intet
signal er! Det var der heller ikke idag, men lige pludselig fik den fuld
signal. Men i stedet for at vise mit normale operatørlogo (Sonofon) skrev
den i stedet DK 00. Hvad er det? Jeg kunne godt ringe op uden problemer, men
hvis jeg søgte efter net sagde den at der ikke var noget tilgængeligt. Er
det en eller anden test-mast man har sat op?

Hygge...
Daniel

Fra : Lars Raaby

Dato : 04-06-02 21:35

"Daniel Alstrup" <daniel.alstrup@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Er
> det en eller anden test-mast man har sat op?
Nu var det jo rart at du skrev hvor det er fordi det kan være Sonofons
lastbil som har været i nærheden.

Lars Raaby
-Heller original end dårlig kopi.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 04-06-02 22:33

"Lars Raaby" <Lars@øraaby.dk> wrote in

> Nu var det jo rart at du skrev hvor det er fordi det kan være
> Sonofons lastbil som har været i nærheden.

Sonofons lastbil ?

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt
http://min.hjemmeside.er.paa.http.kolon.2-x-skraastreg.susie.dk/

Fra : B. Dam

Dato : 05-06-02 00:09

http://makeashorterlink.com/?N25A65EF

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 05-06-02 00:41

"B. Dam" <mob51641@orangenet.dk> wrote in

> http://makeashorterlink.com/?N25A65EF

Genialt ;)

Fra : Lars Raaby

Dato : 05-06-02 10:57

Henrik Stidsen wrote:
> "B. Dam" <mob51641@orangenet.dk> wrote in

http://www.sonofon.dk/index.asp?page=/om_sonofon/tema-artikler/mobilesit
e_one/mobilesite_one.shtml

Fra : Crash Override

Dato : 05-06-02 11:15

http://www.sonofon.dk/index.asp?page=/om_sonofon/tema-artikler/mobilesit
| e_one/mobilesite_one.shtml

Hvorfor smide det link som bliver knækket og ødelagt osv, når der
allerede er et makeashorterlink til den side?

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 05-06-02 16:38

> Nu var det jo rart at du skrev hvor det er fordi det kan være Sonofons
> lastbil som har været i nærheden.

Det var i.... det hedder vel Esbønderup, ligger ved Esrum i Nordsjælland. Og
så vidt jeg ku' se på kalenderen om lastbilen så skulle der slet ikke være
nogen den dag? og slet ikke dér... - Men et godt bud

Hygge...
Daniel

Fra : Lasse Rønlev

Dato : 05-06-02 19:50

Ja, og så kunne det jo være sjovt at vide om der faktisk VAR nogen der kunne
svare på den underlige kode DK00, som denne tråd jo burde handle om?

/Lasse

Fra : Fuzzbox

Dato : 05-06-02 20:44

"Lasse Rønlev" <r@pc.dk> wrote in message news:adlmg1$r5t$1@sunsite.dk...
> Ja, og så kunne det jo være sjovt at vide om der faktisk VAR nogen der
kunne
> svare på den underlige kode DK00, som denne tråd jo burde handle om?

Jeg vil nu også gerne vide det, for jeg har set det der også ved Slet (
Århus )
Jeg var dog ikke logget på nettet, jeg så det ved en manuel operatør
søgning.

Mvh Fuzzbox

Fra : Claus Christiansen

Dato : 06-06-02 18:33

"Fuzzbox" <fuzzbox1@lviv.dk> wrote in

> [...]
> Slet ( Århus )
> Jeg var dog ikke logget på nettet, jeg så det ved en manuel operatør

Jeg har for efterhånden lang tid set den i Sabro (ved Århus) og er også
Sonofon abb., det var dog ved en manuel søgning

Claus

--
Claus Christiansen, <mailto:cch@unipeople.dk>

personal: http://www.bigfoot.com/~kruc/; pythia: http://www.pythia.dk
============================================--------------------------
"Computers are useless. They can only give you answers."
- Pablo Picasso (1881-1973)

Fra : Karsten Vinding

Dato : 07-06-02 15:31

Fuzzbox wrote:

> Jeg vil nu også gerne vide det, for jeg har set det der også ved Slet (
> Århus )
> Jeg var dog ikke logget på nettet, jeg så det ved en manuel operatør
> søgning.

Jeg ville også gerne vide det. Jeg så nemlig DK00 her forleden efter en
maunel søgning på en af mine arbejdskollegers telefon, men det var her i
Vejle.

Hans kort var et Sonofon kort.

--
Mvh, Karsten.
http://www.vinding.adsl.dk

Fra : Peter Rongsted

Dato : 07-06-02 12:17

"Lasse Rønlev" <r@pc.dk> wrote:

>Ja, og så kunne det jo være sjovt at vide om der faktisk VAR nogen der kunne
>svare på den underlige kode DK00, som denne tråd jo burde handle om?

Det er en netværkskode. Den består af to dele Mobile Country Code (MCC)
og Mobile Network Code (MNC). Danmark har MCC=238 og operatørerne
herhjemme er:

01 TDC Mobil
02 Sonofon
20 Telia
30 Orange

Der findes også andre, fx har Tele2 en, men jeg kan ikke huske dem, og
Telestyrelsens hjemmeside (www.tst.dk) er ned lige nu.

Da telefonen genkender MCC skriver den DK i displayet. MNC bliver ikke
genkendt, så derfor skriver den bare 00.

Peter

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 07-06-02 15:30

> [...]
>
> Da telefonen genkender MCC skriver den DK i displayet. MNC bliver ikke
> genkendt, så derfor skriver den bare 00.

Aha! Tusind tak for svaret, Peter!

Hygge...

Fra : Peter Rongsted

Dato : 08-06-02 10:43

"Daniel Alstrup" <daniel.alstrup@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]

Det skal forstås som, at den skriver MNC - i dette tilfælde 00.

Peter