Laurbærkirsbær og bier?
Fra : Kim Noer

Dato : 04-06-02 19:34

Davsen der..

Lige pt. er der ganske mange bier der synes det er interessant at side
på bladene. Når jeg kigger nærmere ser det ud til at der er nogle små
'formørkninger' tæt ved stilken. Der er også en del huller i bladene-
men ikke så det springer i øjene - der er ingen lus eller lign. at
spotte. Så det er jo interessant. Bierne kommer vel kun fordi der er
noget sødt/sukkerigt de kan bruge? Nogen ide om hvad det kan skyldes?

--
If 0 thinks it looks like O, then 0 got a problem right?

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 04-06-02 20:06

Kim Noer wrote:

> [...]
> spotte. Så det er jo interessant. Bierne kommer vel kun fordi der er
> noget sødt/sukkerigt de kan bruge? Nogen ide om hvad det kan skyldes?

Tæt ved stilken har alle kirsebær nogen kirtler med en ukendt funktion.

Fra : Ejnar Zacho Rath

Dato : 05-06-02 09:02

Den 04-06-2002, 21:05:59, skrev Peter Ole Kvint <haabet@danbbs.dk> til
emnet Re: Laurbærkirsbær og bier?:

> Tæt ved stilken har alle kirsebær nogen kirtler med en ukendt funktion.

Nogle planter har „ekstraflorale nektarier”, som honningbierne kan
besøge. Jeg ved ikke, om det gælder for laurbærkirsebær, men det lyder
da som noget i den retning.

Vh
Ejnar