sennep
Fra : Lars Rindsig

Dato : 04-06-02 18:46

Er der nogen, der kan anbefale en god sennep (til pålæg, primært), der
gerne må (ret) stærk, og helst ikke for sød?

lars

Fra : Chistians - Bro

Dato : 04-06-02 20:18

> Er der nogen, der kan anbefale en god sennep (til pålæg, primært), der
> gerne må (ret) stærk, og helst ikke for sød?

Dijon Sennep ...

Fra : Lars Rindsig

Dato : 04-06-02 23:28

Chistians - Bro wrote:

> Dijon Sennep ...

Hmjah, men det er jo et vidt begreb - der må jo være forskel på
mærkerne. Nogen, der har anbefalinger?

alrs

Fra : Chistians - Bro

Dato : 04-06-02 23:52

> Hmjah, men det er jo et vidt begreb - der må jo være forskel på
> mærkerne. Nogen, der har anbefalinger?

Tja... "Maille" som er fransk - den kradser da godt hvis du tager en
spiseske af den *LOLOL*

Ellers burde du gå i Magasin du Nord og tjekke deres spise/brug afdeling.
Evt. Irma i Illum - de har sikkert speciel sennep i lange baner.

Fra : Jens

Dato : 05-06-02 07:01

Lars Rindsig <news@larsrindsig.dk> wrote in news:3CFCFCE8.8080100
@larsrindsig.dk:

> Er der nogen, der kan anbefale en god sennep (til pålæg, primært), der
> gerne må (ret) stærk, og helst ikke for sød?

Arfmanns fra Bähnke er en vidunderlig sennep. Den er ikke vanvittig stærk,
men den kradser alligevel godt i ganen hvis den ikke har stået alt for
længe. Den er ikke sød. Prøv den!

/Jens

Fra : A.And

Dato : 05-06-02 07:16

"Lars Rindsig" <news@larsrindsig.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen, der kan anbefale en god sennep (til pålæg, primært), der
> gerne må (ret) stærk, og helst ikke for sød?
>
> lars

Hej
Hvis du har mulighed for at handle i tyskland vil jeg klart anbefale et glas
Loewen Senf Ekstra. Det er yderst delikat sennep som er STÆRK og smager
rigtig godt. Jeg har ikke brugt andet i mange år. Konen derimod vil ikke
have den da den er alt for stærk. Den eneste ulempe er når man kommer i en
dansk pøllevogn så bliver man skuffet over den sennep som de bruger der.
Så Prøv den Prøv den.

http://www.loewensenf.de/002/02/start_02.htm
kør lidt ned på siden

Kim