Quicktime 6
Fra : Simon T

Dato : 04-06-02 18:13

Er der nogen der har nogen erfaring med hvor godt MPEG4 kører på ældre
maskiner, og om MPEG4 implementeringen overhovedet kører wannabe-MPEG4
standarder som f.eks. DivX eller 3ivX?

Hvordan kører det i øvrigt generelt på OS X? Jeg har set Quicktime 5
hakke med de store trailere på selv 733MHz G4'ere...

med venlig hilsen

Simon T

PS: http://www.apple.com/quicktime/preview/quicktime6/

Fra : tom dissing

Dato : 04-06-02 18:35

Jeg kunne da forøvrigt godt tænke mig at supplere op med et generelt
spørgsmål om QT..
Det er altså utroligt ofte at det hopper..og hakker..
Sidder i øjeblikket og arbejder med .MPG (1) som jeg skal afspille i QT
Det hakker somme tider... Mens det andre gange kører upåklageligt (
forøvrigt den samme fil.. Og dette sker både på PC og på Mac ( 9 MB = 15
sekunder )
Tom

PS
Er licenskravet fra MPEG afklaret !? I forhold til QT 6

On 04/06/02 19:13, in article
1fd9p8y.j22l6k18mhcz0N%simon@REMOVEsamfundsnasser.dk, "Simon T"

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 04-06-02 18:37

simon@REMOVEsamfundsnasser.dk (Simon T) wrote:

> Er der nogen der har nogen erfaring med hvor godt MPEG4 kører på ældre
> maskiner, og om MPEG4 implementeringen overhovedet kører wannabe-MPEG4
> standarder som f.eks. DivX eller 3ivX?

Det står på QuickTime 6 siden, at QT6 kun afspiller "rene" MPEG-4
formater, altså filer der ender på .mp4. DivX 5 codec'en kan producere
den slags filer, men lige pt. virker det ikke med lyd.

Der er dog ikke noget der forhindrer dig i at bruge én af de allerede
eksisterende codec's, som kan afspille disse film. Desværre skal man
altså stadig igennem en form for konvertering af de filer, som har mp3
lyd.

> Hvordan kører det i øvrigt generelt på OS X? Jeg har set Quicktime 5
> hakke med de store trailere på selv 733MHz G4'ere...

På min Cube har jeg endnu ikke set noget der hakkede, hvis man vel og
mærke lader maskinen være mens den afspiller filmen. Kan det være, at de
maskiner du har set hakkeriet på, har haft gang i et eller andet i
baggrunden (filesharing?).

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Jesper

Dato : 04-06-02 19:25

On 04/06/02 19:13, in article
> [...]

> Hvordan kører det i øvrigt generelt på OS X? Jeg har set Quicktime 5
> hakke med de store trailere på selv 733MHz G4'ere...

Og jeg har lige et ekstra spørgsmål: er det muligt at geninstallere QT 5
igen (på X) - i tilfælde af at QT 6 skulle lave ged i det? Apple henviser
til et "Kbase-dokument" ang. dette - desværre er det et 'dødt' link.

--
mojn, Jesper

j m f i n k (at) m a c . c o m

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 04-06-02 19:33

In article <B922D285.7DBE%forhulenda@hotmail.com>,
Jesper <forhulenda@hotmail.com> wrote:

> [...]
> igen (på X) - i tilfælde af at QT 6 skulle lave ged i det? Apple henviser
> til et "Kbase-dokument" ang. dette - desværre er det et 'dødt' link.

Linket virker fint her og reinstalleren hentes ned uden problemer...

--
Mvh.
René Frej Nielsen