Mormon diskution slut!!
Fra : Erik Larsen

Dato : 09-02-01 19:48

Bodil Grove Christensen" <grovebgc@post.8.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:95v5hq$fnr$1@news.inet.tele.dk...

> "Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
Vil

> Tyv tror, hver mand stjæler.

Kenn beskylder mig for løgn og du beskylder mig for at være tyv, havde I
kritiseret min religion eller politiske holdninger, havde det været en
diskution,
men dette er personligt.
Der er mange billige religioner der har den teknik, at når de er
konfronteret med
deres ubibelske tro, lukker de af og bliver personlige !!!!

Tak for jeres udtalelser, de fortæller meget om jer !!

Erik

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 09-02-01 23:37

"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse news:VnXg6.211>
> Vil

> Kenn beskylder mig for løgn og du beskylder mig for at være tyv

Kære Erik!

"Tyv tror, hver mand stjæler" er et dansk
ordsprog - eller hvad man nu kalder det.

Det handler ikke om, at vi tror, at du er
tyv, men at du beskylder os for det, du
selv er (i dette tilfælde tror du jo åbenbart,
at det er nødvendigt at lide af personligheds-
spaltning for at kunne have fornøjelse af
både politik og religion. Det er ikke nødvendigt
hverken for mig - eller for medlemmerne af
f.eks. Kristeligt Folkeparti).

Med venlig hilsen
Bodil.

Fra : Erik Larsen

Dato : 10-02-01 00:50

> [...]
> spaltning for at kunne have fornøjelse af
> både politik og religion. Det er ikke nødvendigt
> hverken for mig - eller for medlemmerne af

Jeg har ikke beskyldt dig for at være tyv

Medlemmer af f.eks. Kristeligt Folkeparti kan
svare for sig selv det vedkommer ikke mig.

Men jeg tror ikke du forstår hvad de Radikale
står for, de er ikke de samme i dag som imorgen,
hvorimod den kristne tro er meget enssporet med
fred og kærlighed som retningslinier.

Men jeg har ikke beskyldt dig for at være tyv

Slut.

Erik

Erik

Fra : Niels Steg

Dato : 10-02-01 01:20

"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

Jeg havde egentlig håbet du mente det på emnelinien.

Niels

Fra : Kenn L. Schjødt

Dato : 12-02-01 20:53

"Niels Steg" <niels.steg@get2net.dk> wrote in message

> Jeg havde egentlig håbet du mente det på emnelinien.

Jeg vil nu ikke kalde det en diskussion, fordi en sådan plejer at være
to-vejs

Erik Larsen har en stil med at fordømme og derefter at fordømmme lidt
mere. Når man reagerer på hans indlæg besvarer han dem ikke og læser dem
formentlig heller ikke. Han reagerer ihvertfald ikke på de oplysninger
han får.

Til diskussion vil jeg igen pointerer at SDH ikke er rascister. Jeg
kunne finde mange kristne kirker, som har accepteret slaveriet i det 17.
og 18. århundrede. Jeg kunne så efter Erik Larsen's argumentation dømme
alle disse kirker som rascistiske. Enda i højere grad, da de accepterede
slaveri af medmennesker.

Jesu Kristi Kirke af SDH og Joseph Smith har altid talt imod slaveriet.
Joseph Smith profeterede enda at en borgerkrig ville blive resultatet af
slaveriet, omkring 20 år før borgerkrigens udbrud og profeterede enda
hvilken stat den ville starte i. At negerne ikke har haft præstedømmet
før 1978 er sandt, men dette skyldes at man var trofast mod tidligere
åbenbaring (omkring Kains (Kam) mærke) og præstedømmet.

Vi giver ikke prøæstedømmet til kvinder, så det næste bliver vel at Erik
Larsen beskylder os for at være mandschauvinister

Jeg var i London hele sidste uge og var i Templet sammen med en
afrikaner (nigerianer). Jeg nød hans selskab meget og han var meget glad
for at være i Templet. Han og jeg havde ingen rascisme imellem os, så
det var en vidunderlig oplevelse for mig, i forhold til Erik Larsen's
fordømmelser. Han havde ingen problemer med Erik Larsen's påståede
rascisme og jeg heller ikke..!

Kenn L. Schjødt
mailto:kenn@schjodt.net
Se også kirken på web: www.lds.org eller www.kristus.dk
"The smallest good deed is better than the greatest intention"

Fra : Peter B. Juul

Dato : 12-02-01 21:38

"Kenn L. Schjødt" <kenn@traceroute.dk> writes:

> [...]
> og 18. århundrede. Jeg kunne så efter Erik Larsen's argumentation dømme
> alle disse kirker som rascistiske. Enda i højere grad, da de accepterede

Jeg synes altid, at det er et problem, når man gør egen smag eller
egen etik til kristendommens problem.

Det er uomtvisteligt, at slaveri ikke blev fordømt på bibelsk tid, men
nærmest blev betragtet som noget naturligt. At man er modstander af
slaveri, fint - det er jeg selv - men man må skelne egen moral og etik
fra kristendommens.

Det er ganske som med rockmusik...

> Jesu Kristi Kirke af SDH og Joseph Smith har altid talt imod slaveriet.

Og det gjorde de nok ikke mindst som et produkt af deres tid.

Jeg kan i øvrigt nævne som et kuriosum at en af mine
yndlingsforfattere, Orson Scott Card (som er mormon), i en af sine
bøger teoretiserer, at slaveri er det historiske grundlag for
ansættelse og for muligheden for at opbygge større samfund af
mennesker, der arbejder mod samme mål.

--
Peter B. Juul, o.-.o "I don't see much sense in that," said Rabbit.
The RockBear. ((^)) "No," said Pooh humbly, "there isn't. But there

Fra : Erik Larsen

Dato : 12-02-01 23:52

Bodil skrev

Til den indstilling kan jeg kun svare, at der var masser af sorte
medlemmer før 1976, for - som jeg også skrev - vi nægter ingen
at komme ind. Til gengæld har der været begrænsninger for de
sorte før 1978 - hvad angår de mandlige medlemmers adgang
til at bære præstedømmet og alle de sorte medlemmers adgang
til at deltage i templets ordinancer. Dette forhold er ophørt
i 1978, som jeg også skrev. I dag er alle lige i forhold til adgangen
til disse privilegier, eneste krav er personlig retskaffenhed,
men det er jo op til hvert enkelt medlem.

> [...]

> før 1978 er sandt, men dette skyldes at man var trofast mod tidligere
> åbenbaring (omkring Kains (Kam) mærke) og præstedømmet.

Erik skriver

Disse tidligere åbenbaringer om raceadskildelse, var fra GUD ??

ER GUD NU BLEVET RACIST ??????

Og så levede Kain og Kam på hver side af synfloden og har ingen
ting i fældesskab.

Fra : Kenn L. Schjødt

Dato : 12-02-01 20:28

"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> wrote in message

> Kenn beskylder mig for løgn og du beskylder mig for at være tyv, havde
> kritiseret min religion eller politiske holdninger, havde det været en
> diskution,
> men dette er personligt.

Jeg beskylder dig ikke for løgn, jeg har bevist dem..!

Derudover beskylder du os for at være rascister og ikke-kristne. Er det
upersonligt..?

> Tak for jeres udtalelser, de fortæller meget om jer !!

Tak for komplimenten

Fra : Erik Larsen

Dato : 12-02-01 23:55

"Kenn L. Schjødt" <kenn@traceroute.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg beskylder dig ikke for løgn, jeg har bevist dem..!
>
> Derudover beskylder du os for at være rascister og ikke-kristne. Er det
> upersonligt..?

Ja, hele mormonbevægelsen, som jeg mener høre hjemme på "dk.livssyn.newage"

Erik

Fra : Kenn L. Schjødt

Dato : 15-02-01 08:35

> Ja, hele mormonbevægelsen, som jeg mener høre hjemme på
"dk.livssyn.newage"

Og jeg mener de fleste af dine indlæg hører hjemme i dk.snak.mudderkastning

Fra : Niels Steg

Dato : 15-02-01 09:12

Kenn og Erik, tag og bliv voksne og stop nu!

Niels

Fra : Kenn L. Schjødt

Dato : 15-02-01 22:15

"Niels Steg" <niels.steg@get2net.dk> wrote in message

> Kenn og Erik, tag og bliv voksne og stop nu!

Hvad mener du, jeg er midt i 30erne

Fra : Erik Larsen

Dato : 16-02-01 13:50

> Hvad mener du, jeg er midt i 30erne

Jeg er først i år 2001, og har endnu meget at lærer.

Erik

Fra : Erik Larsen

Dato : 15-02-01 16:58

"Kenn L. Schjødt" <kenn@traceroute.dk> skrev i en meddelelse

> "dk.livssyn.newage"
>
> Og jeg mener de fleste af dine indlæg hører hjemme i
dk.snak.mudderkastning

Kære Kenn; jeg tror på kun et´ teokrati, på treenighedens Gud, Faderen,
Sønnen
og Helligåndens samfund. Jeg tror på at Guds Enbårne Søn, tråte ud af
evigheden
for at blive mand som mig, for at kunne betale med sit liv for min skyld,
for at Sønnen
kunne frelse mig med sin død og bringe mig med sig tilbage til evigheden
hvor han
kom fra. Det er Bibelen Guds Ord, kristendommen der diskuteres her på
dk.livsyn.
kristendom og ikke andre religioners bøger og bøgernes indhold.

Hvad jeg mener tilhøre dk.livsyn.newage, er religioner der tror på mange
og flere former for trokratier og tror at mand selv kan blive til en Gud, så
som
Hinduister, Budaister og Mormoner gør.

Er det muderkastning så lad det være så, jeg har ikke mere at tilføje.

Erik

Fra : Oedipus

Dato : 15-02-01 20:38

> Er det muderkastning så lad det være så, jeg har ikke mere at tilføje.
>
> Erik

Blot en lille ting. På _dansk_ staves diskution således :

DISKUSSION.
Dette er ikke ment som chikane, men blot en venlig reaktion på en
udbredt misforståelse.

Fra : Live4Him

Dato : 15-02-01 21:45

"Oedipus" <MyMamaDon'tLoveMe@AtAll.Period> skrev i en meddelelse

> Blot en lille ting. På _dansk_ staves diskution således :
>
> DISKUSSION.
> Dette er ikke ment som chikane, men blot en venlig reaktion på en
> udbredt misforståelse.
-----------------
jaj ær eni - det ær pise iriterende mæ ale di stavefejll.

Fra : Niels Steg

Dato : 15-02-01 22:09

> [...]
>
> DISKUSSION.
> Dette er ikke ment som chikane, men blot en venlig reaktion på en

Lige så stor en misforståelse som at man tror man bliver respekteret for
at rette på et problem, men glemmer det mest høflige, nemlig at lægge
navn til det man siger..

-- mvh
*********************************
* Niels Steg *
* www.steg.dk *

Fra : Live4Him

Dato : 16-02-01 00:02

"Niels Steg" <niels.steg@get2net.dk> skrev i en meddelelse news:HBXi6.357>
Lige så stor en misforståelse som at man tror man bliver respekteret for
> at rette på et problem, men glemmer det mest høflige, nemlig at lægge
> [...]
-------------

Flot navn - uden stavefejl !

jørgen.

Fra : Niels Steg

Dato : 16-02-01 02:21

"Live4Him" <au_536@lite.dk> skrev i en meddelelse

> -------------
>
> Flot navn - uden stavefejl !

he he

Niels

Fra : Erik Larsen

Dato : 24-02-01 23:47

> "Live4Him" <au_536@lite.dk> skrev i en meddelelse

> he he
>
> Niels

Du er vist ude på skrammer

Erik

Fra : Erik Larsen

Dato : 16-02-01 16:31

"Oedipus" <MyMamaDon'tLoveMe@AtAll.Period>

Glemmer en kvinde, hvad hun bar under sit hjerte???

> Blot en lille ting. På _dansk_ staves diskution således :
>
> DISKUSSION.
> Dette er ikke ment som chikane, men blot en venlig reaktion på en
> udbredt misforståelse.

Det slog mig lige;- den Græske sagnkonge der dræbte sin fader og
ægtede sin moderer staves ikke OEDIPUS, men staves OIDIPOS
eller "På _dansk_ staves " det ØDIPUS.

Dit bruger navn og dit e-mail adressenavn tyder på at du har flere
problemer end min stavening. Men det kan vi diskutere en anden
gang.

Erik

Fra : Kenn L. Schjødt

Dato : 15-02-01 22:31

"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> wrote in message

> Er det muderkastning så lad det være så, jeg har ikke mere at tilføje.

Som du tydeligvis ikke har forstået (og formentlig heller ikke vil),
hentyder jeg til alle dine fordømmelser af folk som tror lidt
"anderledes" end dig. Denne fordømmelse af andre tolker jeg som
manglende respekt for dine medmennesker. Manglende respekt for andre er
når man lyver, spreder løgn, ikke lytter til andre, tror man er bedre
end andre osv.

Flere af disse "kvalifikationer" har jeg oplevet fra dig personligt.
Efter min mening er dette ikke foreneligt med vigtigheden og storheden i
det du forsøger at prædike, nemlig budskabet om vores Frelser Jesus
Kristus. Spred dette budskab i en positiv ånd og ikke i en negativ og
fordømmende ånd. Det er i dette jeg mener du trækker hele diskussioner
ned i mudderpølen..!

Tro mig, jeg kunne kaste ligeså meget mudder tilbage, men jeg vælger at
lade være. Jeg tror de fleste allerede kan se mudderet på dine hænder.
Men gennem at følge Frelserens eksempel kan du vaske dem rene igen.

Fra : Erik Larsen

Dato : 16-02-01 14:02

> Tro mig, jeg kunne kaste ligeså meget mudder tilbage, men jeg vælger at
> lade være. Jeg tror de fleste allerede kan se mudderet på dine hænder.
> Men gennem at følge Frelserens eksempel kan du vaske dem rene igen.

Så skal det være med "Fuller sæbe". lige som Dialogcenteret i København
skriver om Mormonernes vaskning af Kains race, på deres hjemmeside.

Erik

Undskyld Niels,***))