Hagl i maden
Fra : Mr. Broken Bone

Dato : 04-06-02 16:24

Hej måske nok lidt ot, men alligevel, hvordan ligger det med stål hagl i
maden, i "gamle" dage fik jeg tit vildænder osv. med bly hagl i, ikke
særligt rart, men har trods alt ikke knækket nogen tænder, hvad med stål
hagl er de være at tygge i ? eller er der ingen rest hagl i ænder skudt med
stål?
med venlig hilsen BB

Fra : Niels Riis

Dato : 04-06-02 16:52

Stålhagl har allerede kostet mig over 3.000,- til rep. af tænder, så JOW der
er problemmer med dem.

Med venlig hilsen
Niels Riis

Mr. Broken Bone <black_sabbath@unforgettable.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cfcdb46$0$78765$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Erik Munck

Dato : 04-06-02 20:39

Nu må I tage jer sammen - jeg skyder altid ænder og duer i hovedet, så
slipper jeg for hagl.
Hvis der er nogen der under spisningen finder et hagl - ja, så udbetaler jeg
5 kr. pr. stk. - det gør at folk tygger lidt forsigtigt.

kærlig hilsen
Muncken

Fra : Jeanty

Dato : 04-06-02 21:28

Hvis man dog bare kunne skyde med salt, så kunne man "slå to fluer med et
smæk" ;).
Hilsen
Christian

Fra : Erik Munck

Dato : 05-06-02 07:36

Det har du misforstået - hvis der er mange fugle, så kan du snige dig til
at DRYSSE salt på halen, hvorefter du kan tage fuglen - det forstyrrer ikke
trækket.

Muncken

Fra : "Flemming Malm

Dato : 05-06-02 07:35

Kære BB !

Efter min ringe mening, er det haglets størrelse og udformning der gør
det potentielt farligt for ens tænder, ikke materialet.

Hvis vi nu tager et 5'er hagl som eksempel, så har det jo lige en sådan
størrelse at det, såfremt der tygges hårdt nok, nemt kan flække en tand.
Jeg tror ikke at et blyhagl deformerer (hurtigt) nok til at man i givet
fald - med samme "tyggekraft" ville kunne undgå en tandskade.

Men jeg kan i al væsentlighed tilslutte "Jeantys" forslag vedr. saltet.
Det hedder jo allerede en salt/peber "bøsse", så hvorfor ikke ?.
Derudover vil konceptet formentlig vinde indpas hos
patronfabrikanterne... Jeg tænker allerede på mærker som "Timian Trail
mix"... "Hvidløgs Brennecke" for slet ikke at tale om hjemmeladerens
"Min egen blanding.."

Knæk og Bræk

F.Malm

Fra : Erik Munck

Dato : 05-06-02 11:30

Hvis man benytter salt, er det et godt fif at tilsætte lidt olivenolie pga
rustfare - det skal helst være jomfruolie fra Modena området, men endelig
ikke for meget, da det er vigtigt at holde krudtet tørt.

Muncken

"Flemming Malm <Riismalm@ Post1.Tele.Dk >" <"IhateBill> skrev i en
meddelelse news:njiL8.4$Ri.577@news.get2net.dk...

Fra : John Reinau

Dato : 05-06-02 16:29

Hvor er det lækkert med lidt "krydderi" her på NG
Men hvis man benytter pepper, vil jeg anbefale hele pepperkorn

Fra : Martin_P

Dato : 06-06-02 06:56

On Tue, 4 Jun 2002 17:23:50 +0200, "Mr. Broken Bone"
<black_sabbath@unforgettable.com> wrote:

> [...]
>hagl er de være at tygge i ? eller er der ingen rest hagl i ænder skudt med

Jo da - jeg har igennem min kun 13 år lange jagtperiode(jeg er 28 )
spis masser af vildt, og også tygget i hagl engang imellem, men siden
vi er begyndt med stålhagl, har det kostet tandlægeregninger - sidste
gang var i vinters da jeg spiste edderfugl skudt med 3'er stål -
kostede en ny plombe i en kindtand ;o((

martin_p