Raven på retur
Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 04-06-02 14:52

Taget fra et PC forum, og omhandlende SOF 2 :

I think it's hard for all the wrong reasons. Enemies with eagle vision who
frequently spot you before you can spot them (and seem to magically sense
when you have your sniper sights on them); grenades that rain down on you
like confetti just to make things arbitrarily tougher; substituting sheer
weight of numbers for smart level design and inventive game play (oops -
nearly forgot their 'inspired' arcade-style chase sequences). You can play
Halo for hours and never resort to a save file because of the beautifully
balanced design and thoughtfully placed auto-save points. No-one can tell me
that SOF2 wasn't designed and play-tested with the quicksave-quickload keys
in front of everybody's minds. Another nail in the PC-FPS coffin...

Jeg er helt enig.

SOF 2, har nøjagtigt de samme problemer, som Raven's Jedi Knight
2........som jeg, efter at ha' spillet lidt mere, gav op med ; Spillet er
simpelthen elendigt.

Gav mig til at spille det første SOF, i går aftes. Jeg ku spille i pænt lang
tid, uden overhovdet at bruge save-knappen, for der var ingen øjeblikke med
sudden-death momenter, unfair fjende AI, som ka' se mig på flere kilometers
afstand, eller dårligt banedesign populeret med ringe placerede fjender m.m.

Det er seriøst gået tilbage for Raven, hvis sidste spil jeg købte, var Star
Trek : Elite Force, som vitterligt var et fremragende spil.

Men de to sidste spil de har præsteret, de imponerer mig ikke synderligt.

Det er synd, at folk ikke længere er særligt kritiske med hvilke FPS spil de
køber, for hvis nok mennesker var det, ku' man måske få Raven til at indse,
at den måde de laver FPS spil på, i øjeblikket, ikke er vejen frem.

Men sålænge man har uendeligt med quick-saves, så er det jo osse pisse
ligegyldigt, hvorledes selve spillet er designet.

Thomas

Fra : Herold

Dato : 04-06-02 15:58

> Jeg er helt enig.

Ich auch.

> SOF 2, har nøjagtigt de samme problemer, som Raven's Jedi Knight
> 2........som jeg, efter at ha' spillet lidt mere, gav op med ; Spillet er
> simpelthen elendigt.

Ikke enig. Med Jedi Knight II formåede Raven virkeligt noget unikt... at
omforme en dødsenskedelig shooter, til et af de bedste star wars spil ever
(men det kræver som sagt at man virkelig kommer igang. Det spil er intet
uden lightsabers, duels og forcepowers.),

> [...]
kilometers
> afstand, eller dårligt banedesign populeret med ringe placerede fjender

Ja. På den anden side var det heller ikke den store udfordring.

> Det er seriøst gået tilbage for Raven, hvis sidste spil jeg købte, var
Star
> Trek : Elite Force, som vitterligt var et fremragende spil.

Mjah, jeg kan nu stadig godt lide JK2

> [...]

indse,
> at den måde de laver FPS spil på, i øjeblikket, ikke er vejen frem.

Det tror jeg nu de er. Hvis der ikke danner sig et community omkring SoF2,
er det let at se hvor det fører henad.

> Men sålænge man har uendeligt med quick-saves, så er det jo osse pisse
> ligegyldigt, hvorledes selve spillet er designet.

Mjah.

Forskellen på SoF og SoF 2 minder mig egentlig lidt om den der var i AvsP og
AvsP2. Hvor det første spil var fedt, fordi det var nyt, lykkedes det
udviklerne at bøffe i det anden gang, og skabe en flottere, men indholdsløs
fortsættelse.

Fra : Wizeguy

Dato : 04-06-02 21:48

"Herold" <JacobNOSPAMPLZTHNKS@boomtown.net> wrote in message

> [...]
> AvsP2. Hvor det første spil var fedt, fordi det var nyt, lykkedes det
> udviklerne at bøffe i det anden gang, og skabe en flottere, men

Jeg er til dels enig hvad angår SOF1 og SOF2. SOF2 er gammel vi på nye (og
flottere!!) flasker. Men efter min mening er AvP2 langt bedre end AvP. For
det første har det en bedre historie, for det andet er selve gameplayet
bedre og for det tredje er selve level-designet bedre. Mit eneste
kritikpunkt mod AvP2 er manglende 3D lyd og EAX.

Anders

Fra : Mercenary

Dato : 04-06-02 20:46

"Thomas Mouritsen" <miles@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er helt enig.

Det er jeg så ikke.
Ok. Jeg indrømmer at der nogle fejl i spillet, men ikke noget der gør det
direkte uspilleligt.
Som f.eks. at bad guys'ene har en unik evne til at se om hjørner eller
gennem tyk røg.
Men så svært er spillet altså heller ikke. Ham der har skrevet dét du har
postet må være enormt dårlig til at spille. Jeg har selv gennemført den
første mission og sænket tankskibet ved virus ombord. Og dét uden at bruge
andre savegames end dem der bliver genereret når man startet på et nyt
område. Vist har jeg da haft nogle svære problemer undervejs, men ikke noget
der har gjort spillet unødvendigt svært.

> SOF 2, har nøjagtigt de samme problemer, som Raven's Jedi Knight
> 2........som jeg, efter at ha' spillet lidt mere, gav op med ; Spillet er
> simpelthen elendigt.

Til gengæld vil jeg godt give dig ret i at JK2 er nærmest umuligt at spille
hvis man ikke saver konstant. Det var kun historien i spillet og de mange
lightsaber dueller dir fik mig til at hænge på og gennemføre. Og så var jeg
endda nødt til at cheat'e med nogen af de store bosser, der er sindssygt
svære, selv på de letteste sværhedsgrader. Noget som jeg normalt helst ikke
benytter mig af, da det IMO ofte ødelægger spiloplevelsen.

> [...]
indse,
> at den måde de laver FPS spil på, i øjeblikket, ikke er vejen frem.

Det er ret svært at forholde sig kritisk til noget man ikke har. Og når man
først har købt spillet er der jo ingen vej tilbage. Men alt i alt er jeg nu
godt tilfreds med SOF2..... indtil videre.
1'eren er også fed, men bliver hurtigt forvandlet til et 'rend rundt og pløk
som en sindssyg' spil.
Noget jeg mener der er undgået forholdsvis godt i SOF2.
Det er i hvert fald ikke som Serious Sam

> Men sålænge man har uendeligt med quick-saves, så er det jo osse pisse
> ligegyldigt, hvorledes selve spillet er designet.

Håber at det var ironisk ment

/Merc

Fra : Peter Jensen

Dato : 05-06-02 02:15

hvad er der galt med qiuck saves ?
hvis man ikke bryder sig om det kan man jo da bare lade være med at bruge
funktionen, også kan relativt dårlige spillere , som jeg selv også være med
siger en mand som ikke kan gennem føre et eneste level i nogen FPS på hard
level ;)

Peter