install spil ved hjælp af dos
Fra : Karsten Nilsson

Dato : 04-06-02 14:50

Hej der
Er der nogen der kan give mig et råd om hvordan man installere ved hjælp af
dos promt. Hvordan/hvad man skal skrive.
Hilsen Karsten Nilsson

Fra : arc@na

Dato : 04-06-02 16:55

"Karsten Nilsson" <nilsson@pc.dk> wrote in

> Er der nogen der kan give mig et råd om hvordan man
> installere ved hjælp af dos promt. Hvordan/hvad man skal
> skrive. Hilsen Karsten Nilsson

1: Hvad er det for et spil?
2: Har du læst manualen?

arc@na

Fra : Karsten Nilsson

Dato : 04-06-02 21:41

Det drejer som et gammelt pinball spil ved navn pinball deluxe som jeg har
købt på en netauktion. Der fulgte kun cd'en med.
Hilsen Karsten

Fra : Jacob Holm Jorgensen

Dato : 04-06-02 22:09

Karsten Nilsson wrote:

> Det drejer som et gammelt pinball spil ved navn pinball deluxe som jeg har
> købt på en netauktion. Der fulgte kun cd'en med.

Hej, gå ud i dos, eller start op i dos. Derefter går du ind på dit
cd-rom drev, og så er der sikkert noget der hedder install, eller noget
i den stil. Og så skulle der jo helst ske et eller andet. Ellers kan du
prøve 'dir' og så se om der er andre exe-filer.

Hvis du kører win2k (ved ikke med XP, men sikkert også det) har jeg hørt
noget om nogle problemer med at køre dos-spil, men har aldrig prøvet.

Mvh. Jacob.

Fra : Gizmoduck

Dato : 05-06-02 00:35

On Tue, 4 Jun 2002 15:49:41 +0200, "Karsten Nilsson" <nilsson@pc.dk>
wrote:

>Hej der
>Er der nogen der kan give mig et råd om hvordan man installere ved hjælp af
>dos promt. Hvordan/hvad man skal skrive.
>Hilsen Karsten Nilsson

hop over på d-drevet(dit cd drev anyway) - d: <enter>
find en .exe .bat eller .com fil der hedder noget som install.exe
eller setup.com eller lignende - dir /p <enter>
kør denne fil - install.exe <enter>
derefter burde det køre smertefrit

....jeg går ud fra det er dos som sådan du har problemer med?

Fra : Karsten Nilsson

Dato : 05-06-02 19:08

Hej gizmoduck
Når jeg åbner dos promt står der c:\windows.
Så er det jeg spørger hvad det er man skal skrive, er det
c:\windows\e:install.com.
C er min harddisk E er mit cd drev.
Håber du har tålmodighed med mig da jeg ikke har prøvet at skulle installere
fra dos før.
Hilsen Karsten Nilsson

Fra : DWM

Dato : 05-06-02 19:22

"Karsten Nilsson" <nilsson@pc.dk> skrev i en meddelelse
> Hej gizmoduck
> Når jeg åbner dos promt står der c:\windows.
> Så er det jeg spørger hvad det er man skal skrive, er det
> c:\windows\e:install.com.

e:install.com

/Kenneth Iversen

Fra : Jacob Holm Jorgensen

Dato : 05-06-02 19:22

Karsten Nilsson wrote:

> Hej gizmoduck
> Når jeg åbner dos promt står der c:\windows.
> Så er det jeg spørger hvad det er man skal skrive, er det
> c:\windows\e:install.com.
> C er min harddisk E er mit cd drev.

Når du 'står' i c:\windows skal du skrive (enter efter hver linie )
"
e:
install *
"
Så skulle det helst komme selv

* = eller hvad nu exe-filen end hedder

Mvh. Jacob.

Fra : Karsten Nilsson

Dato : 05-06-02 20:34

Hej
hvis går ned i kør og finder mit cd drev i dette tilfælde E og trykker på
det sted hvor der står install kommer der til at stå E:\install.com så
klikker jeg på ok. Så kommer der et vindue frem hvor der står.
Please specify:
The hard drive you wish to install og så navnet på spillet and which cd-rom
you are using.
Exampl: INSTALL X Y
Where X= Harddrive
Y=Cd-rom drive
Så hvad pokker skriver jeg helt eksakt.
Hilsen Karsten

Fra : DWM

Dato : 05-06-02 21:05

> [...]
> Please specify:
> The hard drive you wish to install og så navnet på spillet and which

e:install c e
Hvis det skal ligges på c.

/Kenneth Iversen

Fra : Karsten Nilsson

Dato : 05-06-02 22:53

Hej DWM
Tak for svaret,der skete et eller andet men det virker ikke de går tilbage
til windows genstartes. Så jeg sletter lortet.
Hilsen Karsten

Fra : Gizmoduck

Dato : 06-06-02 09:21

On Wed, 5 Jun 2002 23:52:43 +0200, "Karsten Nilsson" <nilsson@pc.dk>
wrote:

> [...]
>Tak for svaret,der skete et eller andet men det virker ikke de går tilbage
>til windows genstartes. Så jeg sletter lortet.

Hvilken windows kører du med? hvis det er før win2000/winxp så start
windows i dostilstand og skift over på cd-drevet:

skriv:
e:
skriv:
Install c e

så burde det køre bedre

--

Gizmoduck

I feel like i'm on pins and needles
how many bands can rip-off The Beatles
and every day there is another
band that gets big by playing a cover

Suicidal Tendencies - Pop song

Fra : Karsten Nilsson

Dato : 06-06-02 11:48

Hej alle
Jeg kører windows 98se.
Starte windows i dos tilstand? Hvordan det ja undskyld mit uvidende
spørgsmål.
Hilsen karsten