Sænkning af GS 500E?
Fra : Lars Myrthu Rasmusse~

Dato : 04-06-02 14:39

Hej

Mine kone og jeg har ret forskellig benlængde, men vil gerne begge kunne
køre på en GS 500 E.
Som den står nu er den ikke sænket, og hun kan lige holde den i balance med
de yderste 3 cm af støvlerne.
Hvor meget kan man egentlig sænke den, hvor omfattende er indgrebet, og hvad
koster det ?

mvh Lars

Fra : Troels Sørensen

Dato : 04-06-02 15:59

"Lars Myrthu Rasmussen" <lars_nospam@myrthu.net> wrote in message
> [...]
med
> de yderste 3 cm af støvlerne.
> Hvor meget kan man egentlig sænke den, hvor omfattende er indgrebet, og

var det noget med et par store alu-sutter og en front- samt hækspoile
samtidig ? *LOL*

-Troels

Fra : Kim Hansen

Dato : 04-06-02 19:04

> med
> hvad

> var det noget med et par store alu-sutter og en front- samt hækspoile
> samtidig ? *LOL*

Jeg håber da andre svare dig lige så tåbeligt hvis du en dag skulle få brug
for hjælp her!

Kim

Fra : Claus Rittig

Dato : 04-06-02 21:53

"Kim Hansen" <kim@translator-lykke.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg håber da andre svare dig lige så tåbeligt hvis du en dag skulle få
brug
> for hjælp her!

Arh, lidt humor skal der da være plads til?
Jeg fik mig da et fint lille grin

Rittig
(også GS500, men ikke sænket)

Fra : Kim Hansen

Dato : 04-06-02 23:44

> brug
>
> Arh, lidt humor skal der da være plads til?
> Jeg fik mig da et fint lille grin

Nok bare mig der ikke kunne se noget sjovt i det så...

Kim

Fra : Jonas Holt

Dato : 05-06-02 08:07

> Nok bare mig der ikke kunne se noget sjovt i det så...

Jeg grinede altså også og jeg tænkte noget i retning af Troels da jeg
læste headeren...

Jonas Holt & CBR600F2

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 04-06-02 16:27

"Lars Myrthu Rasmussen" <lars_nospam@myrthu.net> skrev i en meddelelse
> [...]
med
> de yderste 3 cm af støvlerne.
> Hvor meget kan man egentlig sænke den, hvor omfattende er indgrebet, og

Hvorfor ikke få fat på et ekstra ( brugt ) sæde, og så få det
lavet/ombetrukket med lidt ( 2-3 cm) mindre polstring i !,
og så skifte sæde afhængig af hvem der skal køre ?

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Lasse Leegaard

Dato : 04-06-02 16:29

"Lars Myrthu Rasmussen" <lars_nospam@myrthu.net> wrote in message
> Hvor meget kan man egentlig sænke den, hvor omfattende er indgrebet, og
hvad
> koster det ?

Jeg vil gerne stille modspørgsmålet.. Hvad koster det at hæve en CB500 der
ER blevet sænket? og hvad kræves der?

--
-Lasse-
Der har en lidt lav CB500 :)

Fra : Leif & Susanne

Dato : 04-06-02 17:15

Lars Myrthu Rasmussen skrev
> Mine kone og jeg har ret forskellig benlængde, men vil gerne begge kunne
> køre på en GS 500 E.
> koster det ?

På MCTC festival i Jels så jeg en GS 500 E, der var sænket ved hjælp af
ændret beslag til bagdæmperen, det virkede rigtigt godt ifølge ejeren og gav
ikke problemer.
Jeg mener at der var tale om mindst 5 cm. lavere sædehøjde; så er du medlem
af MCTC eller kender én er er det, så prøv via Touring Nyt om du kan få
hjælp.

MC hilsen Leif
Aprilia Pegaso 650

Fra : Kim Hansen

Dato : 04-06-02 19:17

Hey!

> [...]
med
> de yderste 3 cm af støvlerne.
> Hvor meget kan man egentlig sænke den, hvor omfattende er indgrebet, og

Jeg ved ikke om du kan bruge dette men da jeg købte min GPZ var
støddæmperen
justeret helt "ned" og dette havde været nok til den tidligere ejer havde
kunne nå jorden ordenlig,
hvilket hun havde problemer med inden det blev gjort, så hvis du ikke har
prøvet det så kunne
det være at det var den nemmeste/billigste løsning.

Mvh. Kim

Fra : S.G

Dato : 04-06-02 19:48

> [...]
med
> de yderste 3 cm af støvlerne.
> Hvor meget kan man egentlig sænke den, hvor omfattende er indgrebet, og

øverst på affjedringen kan man som regel stille på højden med den vedlagte
nøgle i værktøjsposen.
Ved ikke om man kan på 500e og om det giver noget
men på min RF600 kan du i al fald sænke og hæve

Fra : Denise

Dato : 04-06-02 20:50

Hej Lars
Jeg ved man gennem Tyskland kan bestille et sænkningskit, men det er vist
ret dyrt.
På min XJ600s kunne jeg også kun nå med tåspidserne, og fik derfor taget
noget af sadlen.
Saddelmageren kan vurdere ved at se sadlen, hvor meget skumgummi han kan
tage af, et skud 3-5 cm, og så samtidig skrå den lidt i siderne, men jeg ved
ikke hvor høj sadlen er.
Nu ved jeg ikke hvor I bor, men jeg fik ordnet det gennem Aagesen hos en
saddelmager, jeg mener det var på Mose Alle i Rødovre, og prisen var vist
ca. 700 kr..
Hilsen Denise, Brøndby
XJ600S, 2002, Rød
Der sikkert får sat den længede ventede underkåbe på til 1000 servicet i
næste uge, jubii.

=-----

Fra : Poul Dam

Dato : 06-06-02 05:30

Hej
Der sidder 2 lige arme ved bagfjederen, der laver du 2 andre, så vidt jeg
husker længre, så flytter du forgaflen op.
Du bestemmer selv hvor meget du vil sænke den. Bagefter afmonter den store
støtteben, den er ikke til at løfte op alligevel og vil skrabe på i sving.
Så korter du sidestøttebenet af så den passer, det gøres ved at save et
stykke af og sætte en stykke rundjern ind i røret og svejse det fast.
Jeg lavede det på min kones for et par år siden.
Hygge PD CBR1100