grillkul. Hvilke
Fra : @m

Dato : 04-06-02 13:15

Hej

Jeg har købt nogle grill briketter i brugsen (BBQ-briketter "brugsens eget
mærke")
men hold k... hvor er de dårlige !
Når jeg har tændt dem op i grill starteren og de er rødglødende og når de så
er hældt over på grillen så går der højst 5 min så er temp så lav at kødet
nærmere koger end steger og bliver blegt og slattent at se på
ØV

Er der nogen som har gode erfaringer med andre mærker, gerne med priser

Venligst

@m

Fra : Brian og Charlotte

Dato : 04-06-02 15:25

Hej

Vi har efter diverse anbefalinger, bla. fra forskellige test, prøvet Quick
Glow, der feks. fåes i Føtex og Super Bedst. De skulle have en rigtig god
brændtid for pengene! Ved køb af 10 kg en kg pris på 9,00.
Men vi har også læst at Netto skulle have nogen der holdt lige så længe, men
til 2/3 af prisen. Har dog ikke prøvet dem.
Kig evnt forbi på siderne: www.bruglaaget.dk eller www.webergrill.dk

Brian & Charlotte

Fra : Brian og Charlotte

Dato : 04-06-02 15:32

Hej

Vi har efter diverse anbefalinger, bla. fra forskellige test, prøvet Quick
Glow, der feks. fåes i Føtex og Super Bedst. De skulle have en rigtig god
brændtid for pengene! De koster 9-10 kr / kg
Men vi har også læst at Netto skulle have nogen der holdt pænt længe, men
til 1/2 af prisen, men så kan jo evnt fylde på igen. Har dog ikke prøvet

Fra : Thomas Wesley Hinton

Dato : 05-06-02 01:47

"@m" <markers@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg har købt nogle grill briketter i brugsen (BBQ-briketter "brugsens eget
> mærke")

Pakken skulle gerne sige hvor stort et indhold af kulstof der er i
briketterne, 65% eller mere (resten er aske, korn, grus og andre ting der
ikke bidrager positivt), så er du kørende.

Er det ikke oplyst på pakken, så køb nogle andre.

Fra : A.And

Dato : 05-06-02 07:32

> [...]

> ØV
>
> Er der nogen som har gode erfaringer med andre mærker, gerne med priser

Ja det prøvede vi også sidste år. Det er også skie svært at få ild i dem.
Vi er nu begyndt at købe dem i Netto i stedet for. De er kanon. Prisen er
mellem 10,- til 15,- kroner lidt efter om de er på tilbud eller ej.
Der 3 kg i en pose og der er dansk varefakta på posen.
Brændværdi 23000 joule pr kg
Kim

Fra : Jan Bøgh

Dato : 05-06-02 22:31

"@m" <markers@sol.dk> wrote in message

> Er der nogen som har gode erfaringer med andre mærker, gerne med priser

Har prøvet en hel del forsk. mærker. Jeg foretrækker afgjort Quickglow (pt
19.95 pr 2,5 kg i vores lokale Føtex).

vhJan

Fra : Henrik

Dato : 06-06-02 13:10

http://www.webergrill.dk/weber2/

Hjemmesiden er efter sigende lavet af en flok glade grill amatører...og de
har en oversigt og test af grill-kul.

Fra : SB

Dato : 14-08-02 21:33

> så

Jeg køber mine i Metro, kan ikke lige pt. huske hvad de hedder, men det er
dem i den hvide pose, fra et eller andet træfirma.
der står ikke oplyst på posen hvad brændværdien er, men jeg ringede til
firmaet, (ude fra Metro) manden jeg snakkede med kunne ikke forstå hvad jeg
skulle bruge det til, men oplyste mig at den var 23.000 - 25.000 k/j
Købte en sæk, og de lever fuldt op til forventningerne, rimelig nemme at få
ild i og brænder sagtens 2½ time, hvad er fint til en Weber grill.
Pris for 10 kg. - 67 kr. ink. moms.
Har nu 5 sække til at stå, man hamster vel til vinteren, hvor det ikke er så
nemt at få fingerne i grillkul

/Søren

ps.
Er i interesseret i navnet, skal jeg da gerne gå ud og kigge.

Fra : Schubert

Dato : 15-08-02 21:27

> [...]

> /Søren
>
> ps.
> Er i interesseret i navnet, skal jeg da gerne gå ud og kigge.

Det behøver du ikke - De hedder "GrillBriketter" - fra Dansk Træ Kulindustri
Posen er hvid/blå.
Det har i mange år være nogle af de bedste man kunne få på det danske
marked, kan huske dem helt tilbage i min barndom i 70´erne.

Schubert