Rullemenu med link
Fra : Andreas

Dato : 04-06-02 11:59

Jeg har lavet to rullemenuer på siden www.gentofte-hf.dk/andreas/

Jeg bruger fp2002. Men mit problem er: At når jeg trykker på et
link i en af rullemenuerne går de kun til forsiden og ikke til
den klasse som jeg gerne vil have.

Er der nogle kloge hoveder som kan fortælle mig hvad jeg har
gjort galt. Hvorfor linket går til hovedsiden og ikke til den
klasse som jeg faktisk har skrevet den skal.

På forhånd tak

M.v.h.
Andreas Lange

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Leon Jessen

Dato : 04-06-02 12:11

"Andreas" skrev:
> Er der nogle kloge hoveder som kan fortælle mig hvad jeg har
> gjort galt. Hvorfor linket går til hovedsiden og ikke til den
> klasse som jeg faktisk har skrevet den skal.

Hej Andreas!
Prøv at bruge dette stykke HTML, det skulle gerne virke

<form>
<select
onChange="window.open(this.options[this.selectedIndex].value,'_blank')">
<option selected>vælg et link</option>
<option value="http://www.link1.dk">Link 1</option>
<option value="http://www.link2.dk">Link 2</option>
<option value="http://www.link3.dk">Link 3</option>
</select>
</form>

Ret selv til på links'ne

--
Mvh. Leon Jessen
Http://home.tiscali.dk/jesshart

Fra : ThomasD (dk)

Dato : 04-06-02 12:32

Andreas <Andreas.lange@mail.dk> skrev i en
> [...]
>
> Jeg bruger fp2002. Men mit problem er: At når jeg trykker på et
> link i en af rullemenuerne går de kun til forsiden og ikke til

Hej, du har ikke skrevet urlerne korrekt, de skal slutte på .htm.
Endvidere var de to klassesider, jeg så på - så vidt jeg kunne skønne i
farten - ens (k og r) bortset fra bogstavet.
thomas

Fra : Andras

Dato : 04-06-02 12:45

Siden er ikke færdig...langt fra.
Det er også kun på forsiden at rullemenuer bør fungere.
Jeg har nu ændret urlerne så de ender på .htm
det virker nu stadig ikke. Problemet er at når du trykker på linket kommer
man til en side der ender med .htm/
Hvis man fjerner skråstregen i adresse linjen virker den fint.
Mærkeligt nok

Andreas

Fra : Leon Jessen

Dato : 04-06-02 13:15

"Andras" skrev:
> [...]
> man til en side der ender med .htm/
> Hvis man fjerner skråstregen i adresse linjen virker den fint.

Er det samme effekt som http://home.tiscali.dk/jesshart/ ude til højre du
ønsker?

Hvis ja, så skal du bruge følgende HTML:
<select
onChange="window.open(this.options[this.selectedIndex].value,'hovedramme')">
<option selected>Hop til</option>
<option value="main.htm">Forsiden</option>
<option value="kontakt_mig/kommentar.htm">Kommentar</option>
<option value="om_dette_site/sidste_nyt.htm">Sidste nyt</option>
</select>

Tjek at du har skrevet de rette URL'er!

Fra : Andreas

Dato : 04-06-02 15:34

Mange tak for hjælpen

Det virker nu.

Fra : Leon Jessen

Dato : 04-06-02 15:48

"Andreas" skrev:
> Mange tak for hjælpen
>
> Det virker nu.

Det var så lidt

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-06-02 22:24

Tue, 4 Jun 2002 14:34:16 +0000 (UTC), skrev Andreas
<Andreas.lange@mail.dk>:

>Det virker nu.

Nej.

Jo - i Internet Explorer, men ikke i en del andre browsere.

Du skal huske at smide rullemuen ind i en <form></form>.

<form>
<select....
</select>
</form>