Registreringsdatabase
Fra : Carsten H. Pedersen

Dato : 04-06-02 11:40

Hejsa

Nu har jeg snust lidt rundt og garanteret overset noget helt banalt. Jeg
leder efter en måde, at komme til at læse værdier fra registreringsdatabasen
på. Hvor det er simpelt nok i diverse script-sprog, kan jeg ikke lige finde
en doc eller noget lignende om hvordan jeg skal gøre det fra Java.

Håber der er nogen der kan henvise mig til et eller andet.

/Carsten

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 04-06-02 11:59

"Carsten H. Pedersen" <ged@mail.ikasths.dk> wrote in

> [...]
> noget lignende om hvordan jeg skal gøre det fra Java.
>
> Håber der er nogen der kan henvise mig til et eller andet.

Hej Carsten

Du kan ikke umiddelbart tilgå registreringsdatabasen fra Java, da
dette er en OS (operativ system) afhængig ting. Du kan dog bruge
jni (Java Native Interface) til at kalde en .dll fil på computeren,
der så tilgår registreringsdatabasen.

En søgning på google gav følgende svar:
Java Interface to Windows Registry
http://www.algorekiss.com/wsnE682.html
ellers kig i deja
http://groups.google.com/groups?q=java%20windows%20registry&hl=da&l
r=&sa=N&tab=wg
der burde findes massere af svar på dette spørgsmål

--
Mikkel Bundgaard
Student at IT University of Copenhagen

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 04-06-02 12:02

Carsten H. Pedersen wrote:
> [...]
> på. Hvor det er simpelt nok i diverse script-sprog, kan jeg ikke lige finde
> en doc eller noget lignende om hvordan jeg skal gøre det fra Java.

Java er jo som bekendt platformuafhængigt, og da registreringsdatabasen
ikke findes på alle platforme er den ikke umiddelbart understøttet.

> Håber der er nogen der kan henvise mig til et eller andet.

I JRE 1.4 er der et 'Preferences' API, som minder meget om
registreringsdatabasen. Om den rent faktisk er implementeret vha.
registreringsdatabaasen på Win32 ved jeg ikke.

-dennis

Fra : Carsten H. Pedersen

Dato : 05-06-02 19:42

En millard gange tak til både Mikkel og Dennis. Det skal dog siges, at jeg
ikke gennem Preferences klassen kunne tilgå registreringsdatabasen. Om det
er mig der er en spasser, fordi jeg ikke fik det til at virke, må stå hen i
det uvisse.

Det første link Mikkel postede var lige hvad jeg skulle bruge. :)

/Carsten

Fra : Torben W. Hansen

Dato : 06-06-02 22:42

Jeg er ikke Java programmør, men har læst lidt om J++ for kort tid siden,
hvor der blev beskrevet at J++ er platformuafhængig og at dette ikke kan/må
foretage operationer på operativsystemniveau. J++ er derimod meget velegnet
til at arbejde med ActiveX, der netop kan "nå" operativsystemet.

Måske dette kunne være en løsning...

Venlig hilsen
Torben W. Hansen

Fra : Torben W. Hansen

Dato : 06-06-02 22:47

Til Carsten H. Pedersen,

Det lykkedes at finde det sted jeg havde læst om J++ og ActiveX.

http://www.tutorialbox.com/tutors/J++/index.htm

Med venlig hilsen

Torben W. Hansen