uoriginale skiver til CBR 600
Fra : kenneth Sørensen

Dato : 04-06-02 10:25

Hej

Jeg står og skal have nye skiver til min CBR 600 F2, men da de originale er
meget dyre ville jeg høre om der er nogen der har nogle erfaringer med
uoriginale skiver? Er der nogen mærker man ikke skal købe?

Mvh Kenneth

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 04-06-02 15:14

> [...]
> meget dyre ville jeg høre om der er nogen der har nogle erfaringer med
> uoriginale skiver? Er der nogen mærker man ikke skal købe?

Hej Kenneth

Jeg har også en F2'er og jeg har tænkt det samme som dig. Jeg har set mange
uoriginale skiver, men de er som regel lavet af mildere stål som ruster
hurtigere. Ikke at der er noget i vejen med en smule pulverrust på skiverne,
men det ser grimt ud og sviner.

Skal de være nye så køb dem i UK hos http://www.davidsilverspares.co.uk/
De sælger billige NYE Honda dele til ca. halv pris af hvad de koster i DK.
Alle Honda kørere burde kende denne side.

Skal det være uoriginalt ville jeg vælge et sæt special EBC skiver som er
310mm istedet for de originale 276mm. De koster 126£ stk plus to
afstandsstykker til kaliberne til 53£ stykket. Dem kan man også lave selv.
Se dem her http://www.ebcbrakesuk.com/Index.html
Priser er fra http://www.mandp.co.uk/default.htm

Skal det være billigt så køb et sæt let brugte originale hos en hugger:
http://www.vomc.dk/
http://www.mc-huset.dk/ Obs! Dårligt rygte!
http://www.lc-racing.subnet.dk/
http://www.raunds01.freeserve.co.uk/breakers.htm

Den sidste udvej er altid forhandleren, men her er man sikker på at blive
snydt af Honda improtøren.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Peter J

Dato : 05-06-02 18:02

Jens Jacob Bager Jensen <bager@vkr.dk> skrev i en
> [...]
> uoriginale skiver, men de er som regel lavet af mildere stål som ruster
> hurtigere. Ikke at der er noget i vejen med en smule pulverrust på

Vil mildere/blødere stål ikke give større friktion og dermed bedre
bremseevne ?

Peter
CBR 1K med Sigma BC 800

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 05-06-02 22:12

> Vil mildere/blødere stål ikke give større friktion?

Hej Peter

Der er langt større forskel klodserne end i skiverne. Det er rigtigt at
skiver af mildere stål giver en anelse bedre bremseevne i vådt røre, men det
er marginalt efter min bedste overbevisning.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 05-06-02 23:48

Jens Jacob Bager Jensen wrote:

> http://www.mc-huset.dk/ Obs! Dårligt rygte!

Kan du uddybe det lidt? Jeg bor nemlig ikke så langt derfra, så jeg vil da
gerne vide om jeg skal passe på, hvis jeg kommer derud forbi

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Poul Dam

Dato : 06-06-02 05:40

Hej
Jeg købte nogen skiver der hedder Braking i England, dem kan jeg godt
andbefale, jeg har kørt på bane med dem og de bliver helt blå af varme men
bliver ved at værer lige. Kort tid efter jeg købte dem så jeg at Max MC
import havde dem til ca. samme pris som jeg gav, så jeg kunne bare havde
købt dem hos MP motorcylel i Odense i stedet
Hygge PD CBR1100

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 06-06-02 09:10

> Kan du uddybe det lidt? Jeg bor nemlig ikke så langt derfra, så jeg vil da
> gerne vide om jeg skal passe på, hvis jeg kommer derud forbi

Min kammerat skulle købe nogle kåbesider, greb, fodhvilere og klipon styr
til en blå RF 600.

De fik handlet sig til en ok pris og MC-Huset manden loved at han havde
kvalli dele. Min kamerat betalte derefter forud.....

Han fik tilsendt en kåbeside til en tyrkis RF samt et bøjet styr (til den
forkerte side) og bremsepedal. Af de 5-7 dele han skulle have var INTET i
orden eller efter aftale. Alt blev sendt retur. Efter to ugers ringerier kom
der en ny pakke. Igen det samme mønster: Ridsede dele. Ting til den forkerte
side o.s.v. Efter en del tovtrækkeri fik min kammerat pengene retur pånær
portoen til returforsendelserne.

Denne historie er skrevet af 2. person, så den kan være let afvigende fra
sandheden.

Fra : Frank

Dato : 06-06-02 12:44

Havde nogenlunde samme oplevelse da mc-huset skulle sende et højre sidespejl
til en CBR600 til Aalborg. Første forsøg blev et venstre-spejl og dernæst
gik der 3 uger med ringeri og pakker frem og tilbage

Jeg var iøvrigt engang dernede og kigger på en VFR400R og det var en sjov
oplevelse.

Jeg spurgte: Hvor længe har I haft den ?
SVAR: Evigheder ! Den er pissekedelig at køre på.

Jeg spurgte: Hvordan er den med serviceintervaller ?
SVAR: Skidt - Der skal skrues i den hele tiden.

Jeg spurgte: Hvad så med dele til den ?
SVAR: Ja det er noget pis - De er ikke til at få mere.

Da jeg så prøvede den og kørte tør for benzin og i andet forsøg tør for
strøm, listede vi smågrinende hjem.

/Frank
CBR600

Fra : Jes Vestervang

Dato : 06-06-02 16:33

> Han fik tilsendt en kåbeside til en tyrkis RF samt et bøjet styr (til den
> forkerte side) og bremsepedal. Af de 5-7 dele han skulle have var INTET i
> orden eller efter aftale.

Tak! Det gælder jo om at redde andre fra den slags skidt.