Stepper & motionscykel købes....
Fra : Britta Madsen

Dato : 04-06-02 06:48

Hejsa Gruppe!
Jeg kom til at tænke på om der er nogle af jer her i gruppe der har
ovenstående som I ikke bruger og gerne vil sælge, for så er jeg jeres køber,
hvis I bor på syd/øst Sjælland!
Eller kender I nogle billige steder hvor man kan købe begge ting?
M.v.h
Britta

Fra : Klaus Petersen

Dato : 04-06-02 19:20

Hej Britta.

Et lille råd baseret på min egne erfaringer:

Det er svært at motivere sig selv til at få trænet nok på motionscykel - tag
hellere at find dig en fast rute på alm. cykel, som du kan holde ud at cykle
2-3 gange om ugen. Det er mere effektivt og knap så kedeligt.At du har en
fast rute bevirker, at du ved hvor langt du har igen, og dét kan du bruge
til at motivere med.

Fra : Puk

Dato : 04-06-02 22:10

"Klaus Petersen" <spektual@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Hejsa

> [...]
motionscykel - tag
> hellere at find dig en fast rute på alm. cykel, som du kan

Jeg har nu ikke haft problemer med at motivere mig selv til at
køre på motionscykel, så mon ikke det afhænger meget af personen?
Jeg købte en motionscykel da vejret var koldt, vådt og gråt
sidste år. Jeg er udpræget sol-menneske. Hvis det er varmt og
lækkert, så må og skal jeg bare være ude, men hvis det er mørkt
og koldt, så ville jeg egentlig helst bare gå i hi til det er
overstået og solen igen kommer frem. En udendørs tur på cykel i
kulde og blæst er ikke just motiverende for mig.

Motionscyklen derimod den står midt i stuen og det er helt
bevidst. Der er ikke noget som at sidde i sofaen lige ved siden
af cyklen og vide, at det er ren og skær dovenskab som gør at man
ikke letter sin lidt for store bagdel og sætter sig op på den,
når man nu alligevel bare sidder og glor flimmer.

> Det er mere effektivt og knap så kedeligt.

Ja det kommer jo så meget an på, om man har lyst til at være ude
og blive både kold og våd på den tid af året, hvor det danske
vejr sjældent er specielt opløftende (og den tid af året er dælme
lang).
Kedeligt behøver en motionscykel bestemt ikke være. Bare find
noget i TV du alligevel gerne vil se og følg med fra cyklen.
Eller sku op for anlægget og se, hvor længe du både kan trampe og
synge med *G*.

> At du har en
> fast rute bevirker, at du ved hvor langt du har igen, og dét
kan du bruge
> til at motivere med.

Ork det kan man såmænd også fra en motionscykel. Det handler jo
bare om at sætte sig et minuttal og holde øje med klokken. Eller
et kilometertal og holde øje med computeren.
Eller hvis man ser TV eller hører radio til et fast
ugentlig/dagligt program, så kan man såmænd også følge med i hvor
langt man er nået simpelthen efter hvor man er i programmet.
Der er masser af muligheder også med en motionscykel.

Her om sommeren er det dog fedt at komme udenfor i det gode vejr.
Men så er det jo så heldigt at et par løbesko (eller travesko)
ikke koster noget nær det samme som en cykel *S*.
Men det er nu også fedt at cykle om sommeren. Selv er jeg heldig
nok til at være blevet "udstationeret" de næste 3 måneder til en
arbejdsplads der ligger 10 km fra hvor jeg bor (min normale
arbejdsplads er 3 minutters gang fra min bopæl). Så nu er der en
rask lille cykeltur hver morgen og hver aften, når jeg skal frem
og tilbage og så tager jeg løbeskoene på et par gange om ugen (og
traveskoene hver dag, for hunden skal jo også luftes).

Mange hilsner
Puk

Fra : Klaus Petersen

Dato : 05-06-02 16:46

> En udendørs tur på cykel i kulde og blæst er ikke just motiverende for
mig.

Heller ikke mig. Men bare det ikke regner og er alt for koldt, er det fint.

> [...]
> noget i TV du alligevel gerne vil se og følg med fra cyklen.
> Eller sku op for anlægget og se, hvor længe du både kan trampe og

Det lyder fornuftigt. De gange jeg har prøvet motionscykler har der ikke
været TV i nærheden; musik /læsning har ikke været nok for mig.

> Selv er jeg heldig nok til at være blevet "udstationeret" de næste 3
måneder til en arbejdsplads der ligger 10 km fra hvor jeg bor (min normale
> arbejdsplads er 3 minutters gang fra min bopæl).

Det er jo bare kanon!