smøre for imod rust?
Fra : Casper Henriksen

Dato : 04-06-02 00:15

Hvad kan man bruge imod rust som endnu ikke er kommet frem endnu, for
jeg ved at på min gs500 vil der forekomme rust på forgaflen og stellet,
skal kan man bruge som beskyttelse? WD10-40 måske??

Hilsen Casper (gs500) newbie

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 04-06-02 07:47

Casper Henriksen <casper3452001@yahoo.dk> wrote in article
<5a9e95d6009113b0bbf1462bc3aa2d1a.95910@mygate.mailgate.org>...
> Hvad kan man bruge imod rust som endnu ikke er kommet frem endnu, for
> jeg ved at på min gs500 vil der forekomme rust på forgaflen og stellet,
> skal kan man bruge som beskyttelse? WD10-40 måske??

Hmmm... Er det ikke i alu på sådan en fyr?
Anyhoo, så er det ihvertfald en god ide at holde øje med bunden af tanken
(altså den udvendige underside Giv den bare et ordentligt skvæt WD40
(10-40 betegnelsen er til motorolie når du har vasket den.

Forresten, så er der da vist noget med at bagenden af stellet er lakeret?
Hold øje med at den lakering ikke revner, det gjorde min og det bondejerne
der gemte sig indenunder rustede hurtigere end man kunne nå at sige
"WaterDisplacement40thAttempt"

--
Mikkel

Fra : Claus Rittig

Dato : 04-06-02 15:57

"Mikkel Christensen" <mic@rrxnord.dk> skrev i en meddelelse

> Hmmm... Er det ikke i alu på sådan en fyr?

Nix. Stål. Alu-farvet.

> [...]
> Hold øje med at den lakering ikke revner, det gjorde min og det bondejerne
> der gemte sig indenunder rustede hurtigere end man kunne nå at sige

Nemmerlig, GS500 stel er ikke engang grundet før lakering, og lakeringen er
så tynd at den næsten ikke er der.
Billigt japser-lort.

Rittig

Fra : Casper Henriksen

Dato : 04-06-02 16:01

"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in message

> "Mikkel Christensen" <mic@rrxnord.dk> skrev i en meddelelse

> Nix. Stål. Alu-farvet.

Hvad skal jeg smære stellet med så ? er det wd40 så

Fra : Claus Rittig

Dato : 04-06-02 21:56

"Casper Henriksen" <casper3452001@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad skal jeg smære stellet med så ? er det wd40 så

Jah, det bruger jeg. Det er ikke usandsynligt der er noget der er bedre, men
Water Displacement, perfected in the 40th try virker okay for mig. Og så er
det jo direkte raket-teknologi!

Rittig

Fra : Jens Hansen

Dato : 04-06-02 09:39

> [...]
> jeg ved at på min gs500 vil der forekomme rust på forgaflen og stellet,
> skal kan man bruge som beskyttelse? WD10-40 måske??

Hvad med at give den lys PAVA
WD40 er supergodt til at rense/løsne/smøre med men langtidsvirkningen er så
som så.

Hilsen Jens
(der købte en dåse lys pava på kræmmermarked for 20Kr.)

Fra : Troels Sørensen

Dato : 04-06-02 16:25

"Casper Henriksen" <casper3452001@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
> jeg ved at på min gs500 vil der forekomme rust på forgaflen og stellet,
> skal kan man bruge som beskyttelse? WD10-40 måske??

Når du siger forgaffel mener du vel ikke selve gaffelbenet ? her skal du
passe på med olie-produkter da stov sætter sig heri og ødelægger
manchetterne.

Selve stellet ville jeg evt behandle med en tynd rustbehandling - som fx
dinitrol ML. Altså de steder der ikke ses for tydelig, for som sagt sætter
støvet sig heri. Ellers kan jævnlig brug af fx wd-40 hjælpe på synlige
steder. da dette er nemmere at rengøre end hvis du har brugt rustbeskyttelse

MVH Troels

Fra : Casper Henriksen

Dato : 04-06-02 17:25

> [...]
> steder. da dette er nemmere at rengøre end hvis du har brugt rustbeskyttelse

hvordan bærer man sig af med og smøre det på, skal jeg lade et tundt lag
siddende eller
skal de tørres af med det samme? (wd40) undskyld hvis jeg spørger dumt
:(

Fra : Claus Rittig

Dato : 04-06-02 21:59

> hvordan bærer man sig af med og smøre det på, skal jeg lade et tundt lag
> siddende eller
> skal de tørres af med det samme? (wd40) undskyld hvis jeg spørger dumt

Du pladrer det bare ud over det hele (undtagen dæk og bremseskiver), lader
det sidde nogle timer, og tørrer så over med en klud. Måske skal du også
undgå sædet, det bliver lidt glat af WD-40. Undskyld hvis jeg svarer dumt

Brug det bare på forgaflen også, hvis du bare tørrer over med en klud kan
det ikek samle skidt nok til at gøre skade.

Rittig

PS: Husk at give gaffelbroerne, de vil især gerne ruste på GS500. Jeps, det
elendige discount-pis er af bondejern, ingen alu her.

Rittig

Fra : Casper Henriksen

Dato : 05-06-02 13:28

> [...]
> undgå sædet, det bliver lidt glat af WD-40. Undskyld hvis jeg svarer dumt

hehe, tak for det Rittig :)