RE: Rettigheder i forb. med ransagninger
Fra : Peden

Dato : 03-06-02 20:08

> Da jeg skal flytte på kollegie efter sommerferien, og man jo har hørt om
> episoder hvor APG og fogeden efter sigende skulle have gået fra dør til
dør
> og ransaget, kunne jeg godt tænke mig at høre jeres mening om nogle ting.

Jeg tror kun der eksisterer en sådan "episode" den pågældende episode
foregik (såfremt jeg husker korrekt) på et stort kollegium i Købehavn hvor
der var opstillet en central server, af kollegiet hvorpå der ulovligt blev
delt mp3 filer med ophavsretligt beskyttet musik
..
Efterfølgende blev der så vidt jeg husker indgået forlig med brugerne og de
kom til at betale et beløb såfremt de indrømmede at have brugt denne
service.

Der var altså ikke tale om et "raid" af samtlige værelser, blot en enkelt
server (der måske var privatejet, kan ikke huske helt specifikt).

--
Peter Risager

I'll make him an offer he can't refuse. - The Godfather

Fra : Gregers Petersen

Dato : 03-06-02 21:14

"Peden" <peden@anarki.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der var opstillet en central server, af kollegiet hvorpå der ulovligt blev
> delt mp3 filer med ophavsretligt beskyttet musik

Tjah, der var jo også:
http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=5544
(Sjovt citat: "Vi har forsøgt at få kollegierne i tale, men i stedet har de
bare sat advokater på sagen.")

Hvis man ser på denne url, kan man også læse den fordom som var grundlag for
mit spørgsmål:
http://www.medietimen.dk/krim2000/4/gruppe1/
(Citat: "Også på kollegier bliver der kopieret meget musik fra internettet")

Men det var nu mere svar på mine spørgsmål jeg kunne tænke mig,
solvom de er af meget teoretisk karakter

--
MvH

Gregers Petersen
http://disclaimer.gpweb.dk

Fra : Taz

Dato : 07-06-02 07:45

Gregers Petersen wrote in

> [...]
> internettet")
>
> Men det var nu mere svar på mine spørgsmål jeg kunne tænke mig,
> solvom de er af meget teoretisk karakter

jeg ved nu ikke, om de trods deres teoretiske karakter ikke alligevel vil
komme dig til gode. Fogeden var på besøg på nogle DTU-kollegier i sidste
uge, men det er meget sparsomt med oplysningerne om det ... selv for os
der bor på DTU-kollegier.

:(

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 07-06-02 20:38

Taz wrote in news:adpkov$l46$1@news.net.uni-c.dk:

> [...]
> vil komme dig til gode. Fogeden var på besøg på nogle DTU-kollegier i
> sidste uge, men det er meget sparsomt med oplysningerne om det ...

Jeg så lige ved et tilfælde, at jeg var kommet til at bruge en anonym
profil, da jeg postede indlægget. Dette var en fejl.

For en god ordens skyld vil jeg understrege, at mit navn er som i min
signatur, og at jeg kan nås på emailadressen spam200206@stocholm.dk

:)