/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Karburatorrensemiddel - navn og positive e~
Fra : Richard Pade


Dato : 03-06-02 19:31

Min kære Veffer har et karbureringsproblem. To gange har jeg haft den på
værksted for at få renset, efterset og justeret karburatorerne, men
alligevel ottetakter den i dellast og gisper kortvarigt, når den skal
trække derudaf igen. Nok om det.

Inden jeg selv flår karburatorblokken af - det er hverken sjovt, nemt
eller hurtigt på en tværvendt Honda V4 - vil jeg gerne forsøge et af de
midler, der skulle kunne fjerne aflejringer af benzinadditiver,
gummirester etc. Men hvad hedder de, der virker - hvis der findes nogen?

På tanken stak de mig en flaske RedeX, hmm. Min generelle mistro mod
vidundermidler er direkte proportional med midlets funktioner - og RedeX
påstås af fabrikanten nærmest at kunne rense hele mortoren indvendigt. I
de goe gamle 60ere kunne RedeX blot fjerne koksaflejringer i motoren -
iøvrigt ligesom en sjat apollinaris eller to i indsugningstragten kunne.

Er jeg for negativ overfor kemiens landvindinger? - har du haft gode
erfaringer med et godt hæld-i-benzinen-og-rens-karburator-middel, så
fortæl, fortæl.

Richard Pade
'85 VF750S Veffer Dancer (& hickup)

Svarer du direkte, så erstat blot DOT med en dot.


 
 
Bjørn S (03-06-2002)
Kommentar
Fra : Bjørn S


Dato : 03-06-02 20:36


----- Original Message -----
From: "Richard Pade" <richardDOTpade@mail.dk>
> På tanken stak de mig en flaske RedeX, hmm. Min generelle mistro mod
> vidundermidler er direkte proportional med midlets funktioner - og RedeX
> påstås af fabrikanten nærmest at kunne rense hele mortoren indvendigt. I
> de goe gamle 60ere kunne RedeX blot fjerne koksaflejringer i motoren -
> iøvrigt ligesom en sjat apollinaris eller to i indsugningstragten kunne.

Jeg brugte til sesongstart Motul's Fuelclean på venindens GSF400, den skal
efter sigende "fjærne" fugt, preparere tanken indvendig og virke rensende på
karburatorene, samt kunne række til 6000 km kørsel. Med til historien hører
det at tanken i forvejen var angrebet af rust og fik "bugen i vejret" og en
god gennemskylning af ren bensin, samt rens af karburatorer, men bank i
bordet, det har ikke været problemer mere så langt, og nu tager den også
gassen som den skal.
Er du heldig kan du måske nøjes med at overstående, men med kun at drene
karburatorene, skruerne for det er vel til at nå ?
Er tanken ok at se til nedi med en lygt, bør du måske kigge på om den tager
ind vand ved påfyllingsstudsen ? - udluftingen ok?
For at se om der er vand i, tap af fra karburatorene i et glas og lad det
stå natten over, er der vand skiller bensinen sig og vandet bliver liggende
som perler i bunden.

/ Bjørn



Henrik Nielsen - Rap~ (03-06-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 03-06-02 20:39

Hvis det er for at fjerne fugt, kan man bruge karburatorsprit

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.




Richard Pade (03-06-2002)
Kommentar
Fra : Richard Pade


Dato : 03-06-02 21:59

"Bjørn S" wrote:

> Jeg brugte til sesongstart Motul's Fuelclean på venindens GSF400, den skal
> efter sigende "fjærne" fugt, preparere tanken indvendig og virke rensende på
> karburatorene, samt kunne række til 6000 km kørsel. Med til historien hører
> det at tanken i forvejen var angrebet af rust og fik "bugen i vejret" og en
> god gennemskylning af ren bensin, samt rens af karburatorer, men bank i
> bordet, det har ikke været problemer mere så langt, og nu tager den også
> gassen som den skal.

Prøvede du motoren, efter du havde renset tank & karb, og inden du hældte
Fuelclean på?

> Er du heldig kan du måske nøjes med at overstående, men med kun at drene
> karburatorene, skruerne for det er vel til at nå ?

Ja, bundskruerne kan formentlig nåes - harr aldrig haft dem afmonteret - plejer
at køre med karburatorsprit de sidste uger i nov. inden jeg konserverer cyklen
og tømmer derfor ikke karb.

> Er tanken ok at se til nedi med en lygt, bør du måske kigge på om den tager
> ind vand ved påfyllingsstudsen ? - udluftingen ok?

Tanken er i fin stand, er altid fyldt for at undgå rustangreb.

> For at se om der er vand i, tap af fra karburatorene i et glas og lad det
> stå natten over, er der vand skiller bensinen sig og vandet bliver liggende
> som perler i bunden.

Ud over om vinteren kører jeg af og til med karburatorsprit for at holde fugten
vude af systemet. Det har ingen virkning på motorens opførsel, så jeg tror, vand
i benz kan udelukkes.

Hilsen
Richard


bjosko (04-06-2002)
Kommentar
Fra : bjosko


Dato : 04-06-02 11:05

"Richard Pade" skrev d. 03-06-02 21:59 dette indlæg :

>
> Prøvede du motoren, efter du havde renset tank & karb, og inden du
hældte
> Fuelclean på?

Ja, men uden nogen egentlig forskel, nu var jo det hele renset igennem,
og med ny bensin på. Jeg brugte det mere som forebyggende, og tanken ser
da stadig pen ud.
Jeg mente mere det var en billig måde at forebygge på, og et produkt som
bliver solgt til formålet.
Kig her :
http://www.c-reinhardt.dk/Information/Nyheder/motorcykler/Onwheels_12.ht
m

Men det er altså reklamen, ikke mine ord. Vil da alikevel mene det er
bedre egnet til formålet end Redex'en.

> Ja, bundskruerne kan formentlig nåes - harr aldrig haft dem afmonteret
- plejer
> at køre med karburatorsprit de sidste uger i nov. inden jeg
konserverer cyklen
> og tømmer derfor ikke karb.

Det er nok altid en god ide at tappe ud bundfaldet engang om året, det
er her al snafs sætter sig som ikke ligger i bunden af tanken eller
bliver samlet op i sil eller filter, på zukien var der en hel del rødt
gørr som kom ud til sidst, derfor skilte jeg dem af, og der var meget
tilbage.


> Ud over om vinteren kører jeg af og til med karburatorsprit for at
holde fugten
> vude af systemet. Det har ingen virkning på motorens opførsel, så jeg
tror, vand
> i benz kan udelukkes.

Jeg læste din første post lidt for hurtigt, jeg troede du havde fået
serviceret karburatorene i år, og allerede havde problemer igen, derfor
mit fokus på skidt i tanken og fugt. Vil da alikevel holde en knap på at
du åbner bundskruene og tapper ud det som står der, så vil du også få en
indikation på om det er rigtig slemt. Du vil blive forbauset hvis du
visste vor ringe benzinkvalitet vi har mht urenheder.
Personlig ville jeg også investeret de 108 kroner til rensestoffet som
et forsøg for at slippe at skille karburatorene af.
Men måske er der andre som "ringer ind" med erfaringer af mirakelmix af
den ene eller anden slags.

- og så antager man at membraner, tændrør, ventiler, synkronisering mm
er ok

Bjørn

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Richard Pade (04-06-2002)
Kommentar
Fra : Richard Pade


Dato : 04-06-02 16:48

bjosko wrote:

> "Richard Pade" skrev d. 03-06-02 21:59 dette indlæg :
> > Prøvede du motoren, efter du havde renset tank & karb, og inden du
> > hældte Fuelclean på?
>
> Ja, men uden nogen egentlig forskel, nu var jo det hele renset igennem,
> og med ny bensin på. Jeg brugte det mere som forebyggende, og tanken ser
> da stadig pen ud.

Tja, så er svært at vurdere virkningen, men sikkert et godt tip

> Jeg mente mere det var en billig måde at forebygge på, og et produkt som
> bliver solgt til formålet.
> Kig her :
> http://www.c-reinhardt.dk/Information/Nyheder/motorcykler/Onwheels_12.htm

Ja det lyder overbevisende, selv om det er mistænkeligt, at de ikke nævnder
de fire mc-mærker, der deltog i testen, og hvornår den blev foretaget...

> Det er nok altid en god ide at tappe ud bundfaldet engang om året, det
> er her al snafs sætter sig som ikke ligger i bunden af tanken eller
> bliver samlet op i sil eller filter,

Ja jeg burde egentlig gøre det. Undskyldningen er perlegrusmekanikerens: Det
er så koldt på den tid, aaat man kun får gjort det, man finder mest
nødvendigt. Men man snyder nok sig selv:)

> Jeg læste din første post lidt for hurtigt, jeg troede du havde fået
> serviceret karburatorene i år, og allerede havde problemer igen, derfor
> mit fokus på skidt i tanken og fugt. Vil da alikevel holde en knap på at
> du åbner bundskruene og tapper ud det som står der, så vil du også få en
> indikation på om det er rigtig slemt. Du vil blive forbauset hvis du
> visste vor ringe benzinkvalitet vi har mht urenheder.

Det er da forsøget værd.

> Men måske er der andre som "ringer ind" med erfaringer af mirakelmix af
> den ene eller anden slags.

Endnu ikke, forbavsende nok - måske er majoriteten lige så skeptiske som
jeg?

> - og så antager man at membraner, tændrør, ventiler, synkronisering mm
> er ok

Det tror man jo, når man får cyklen serviceret hos en specialist, ikke?

MVFh
Richard Pade
'85 VF7500S Veffer Dancer


Bjørn S (04-06-2002)
Kommentar
Fra : Bjørn S


Dato : 04-06-02 17:23


"Richard Pade" <richardDOTpade@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3CFCE139.3B4B945F@mail.dk...

> Ja det lyder overbevisende, selv om det er mistænkeligt, at de ikke
nævnder
> de fire mc-mærker, der deltog i testen, og hvornår den blev foretaget...

Det var vel vedrørende EngineClean der bliver omtalt. Jeg har også forsøgt
den, og jo, den tager meget skidt med ud og olien bliver meget sort, men jeg
forsøgte også at måle kompression før og efter på min "gamle" NTV, men der
var ingen forskel.Har dog ikke forsøgt cykkelen før/efter, den kommer
(forhåbentligvis) først på plader den 21. Det eneste jeg kunne se af
forbedringer var at tomgangen steg ca. 400 omdrejninger... så måske, men
cykkelen har også stået stille i lang tid.


> > Men måske er der andre som "ringer ind" med erfaringer af mirakelmix af
> > den ene eller anden slags.
>
> Endnu ikke, forbavsende nok - måske er majoriteten lige så skeptiske som
> jeg?

Ja og med god grund. Er man i branchen kommer der en selger flere gange for
året med et eller andet tryllemiddel som bare er så fantastisk.
Der findes dog produkter som hjælper i større eller mindre grad, men jo
ikke på alt. For ca. 12 år siden arbejdet jeg med bensinindsprøjtning på
biler, og den gang brugte vi et tysk produkt i anlegget som renset godt og
som gav målbare resultater, men jeg kan desværre ikke huske navnet. Forsøg
om du kan finde et specialfirma for karburator/indsprøjtning hvis det
findes, måske har de noget at anbefale.


> > - og så antager man at membraner, tændrør, ventiler, synkronisering mm
> > er ok
>
> Det tror man jo, når man får cyklen serviceret hos en specialist, ikke?

Det bliver man jo pent nødt til
- og lykke til.

/ Bjørn





Richard Pade (05-06-2002)
Kommentar
Fra : Richard Pade


Dato : 05-06-02 22:02

"Bjørn S" wrote:

> Det var vel vedrørende EngineClean der bliver omtalt. Jeg har også forsøgt
> den, og jo, den tager meget skidt med ud og olien bliver meget sort, men jeg
> forsøgte også at måle kompression før og efter på min "gamle" NTV, men der
> var ingen forskel.Har dog ikke forsøgt cykkelen før/efter, den kommer
> (forhåbentligvis) først på plader den 21. Det eneste jeg kunne se af
> forbedringer var at tomgangen steg ca. 400 omdrejninger... så måske, men
> cykkelen har også stået stille i lang tid.

Det var da sjovt at tommgangen steg - mon ikke det skyldes, at olien blev
fortyndet?

Richard


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177519
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408659
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste