Hvordan fjernes glasvæv?
Fra : Dahl

Dato : 03-06-02 18:23

Hejsa,

Jeg er ved at lave badeværelse og skal i den forbindelse ha' fjernet det
gamle glasvæv fra vægene. Spørgsmålet er så:

Hvordan gøres det nemmest?

Jeg kan se at der under glasvæven (og faktisk også under der fliser jeg nu
har fjernet) sidder flere lag tyk maling eller puds (jeg har svært ved at se
hvad det er), men man kan flere steder brække lagene af ned en negl. Skal
alle disse lag fjerned før man sætter nye fliser og glasvæv op eller er det
nok at fjerne alt hvad der sidder løst? Jeg har fjernet alt det gamle
fliseklæb.

Lejlighedden ligger i et murstensbyggeri fra 30'erne.

Håber I kan hjælpe,
Dahl

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 04-06-02 01:20

> [...]
> fliseklæb.
>
> Lejlighedden ligger i et murstensbyggeri fra 30'erne.

Med min sædvanlige grundighed (nogle skeptikere kalder det overkill) vil jeg
anbefale at skrælle ind til det rene puds/mursten, så er du sikker på at
"skidtet" bliver hængende. Hvilken grundbehandling du herefter skal bruge
kan du få at vide i byggemarkedet, det afhænger ofte af hvad du skal have
sat op.

Thomas
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002

Fra : Thomas Steffensen

Dato : 14-06-02 15:21