parkeringsvagter - hvor længe skal de obse~
Fra : Mikkel Thune

Dato : 03-06-02 17:10

hej alle,

Er der nogle af jer der kan hjælpe mig med at få afklaret hvor længe en
parkeringsvagt skal observere et ulovligtparkeret køretøj, før han/hun kan
pålægge en afgift??

Mvh
Mikkel Thune

Fra : Gregers Petersen

Dato : 03-06-02 17:17

"Mikkel Thune" <spam@edelmann-thune.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogle af jer der kan hjælpe mig med at få afklaret hvor længe en
> parkeringsvagt skal observere et ulovligtparkeret køretøj, før han/hun kan
> pålægge en afgift??

Hvis du tænker på et køretøj, der f.eks. ikke har betalt parkeringsbillet og
derfor står til en afgift, går grænsen mellem standsning og parkering ved
fem minutter.

Hvis du tænker på at parkere hvor der er "kryds" altså standsning og
parkering forbudt, kan politiet give dig en bøde med det samme.

--
MvH

Gregers Petersen
http://disclaimer.gpweb.dk

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 03-06-02 17:18

"Gregers Petersen" <usenet@fjern-dettegpweb.dk> skrev:

> Hvis du tænker på et køretøj, der f.eks. ikke har betalt
> parkeringsbillet og derfor står til en afgift, går grænsen mellem
> standsning og parkering ved fem minutter.

Tja...

Fra Færdselsloven:

§2

16. Parkering:

enhver hensætning af et køretøj med eller uden fører. Standsning
kortere end 3 minutter, standsning for af- eller påstigning samt af-
eller pålæsning af gods anses dog ikke for parkering.

FUT dk.videnskab.jura (Hvis andet end jura ønskes debatteret bør denne
FUT ændres)

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Gregers Petersen

Dato : 03-06-02 17:32

> enhver hensætning af et køretøj med eller uden fører. Standsning
> kortere end 3 minutter, standsning for af- eller påstigning samt af-
> eller pålæsning af gods anses dog ikke for parkering.

*What*

Det er dælme hurtigt man kan glemme...

Nå, men jeg kan oplyse at engang jeg fik en afgift i Aalborg, var
observeringstiden på otte minutter.
Den stod ganske enkelt på den lille lap, der fulgte med afgiften.

--
MvH

Gregers Petersen
http://disclaimer.gpweb.dk

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 03-06-02 17:38

> *What*
>
> Det er dælme hurtigt man kan glemme...

Ja , men det var nu ikke en gang det, der var min pointe men
derimod, at observeringstiden ikke er så væsentlig igen, da en
standsning godt kan vare meget mere end 3 minutter, da af- og pålæsning
er defineret som en standsning og ikke en parkering.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Allan Olesen

Dato : 05-06-02 11:21

"Mikkel Thune" <spam@edelmann-thune.dk> wrote:

>Er der nogle af jer der kan hjælpe mig med at få afklaret hvor længe en
>parkeringsvagt skal observere et ulovligtparkeret køretøj, før han/hun kan
>pålægge en afgift??

Jeg fik engang et girokort i forruden, hvor jeg kunne læse, at:
- der var parkering forbudt, hvor jeg holdt.
- P-skiven var stillet til 17.00.
- Bilen havde været observeret fra 16.57 til 16.57.

Den var sjovt nok udstedt af politiet og ikke en parkeringsvagt,
så jeg skrev et lille brev til politiet og fik dem til at trække
den tilbage. De ringede mig op og var ikke spor glade, men der
var jo ikke rigtigt nogen vej uden om.

--
Allan Olesen, Lunderskov.