Forsikring og selvrisiko
Fra : Bjørn S

Dato : 03-06-02 17:24

Hejsa.
Jeg har idag modtaget skrifteligt tilbud på min første motorcykkelforsikring
fra Top.
Hvis jeg flyttet dyt'en med over skulle jeg "slippe" med kr. 2228,- for fuld
kasko/ansvar på cykkelen, men !!! Der blev pr. telefon oplyst en selvrisiko
på 2.688 på kasko, når jeg så nærleser "det med småt" står der at "ved
tyveri gælder en selvrisiko på 20% af skaden, dog mindst ovennævnte beløb".
Det vil jo si at hvis cykkelen har en markedsverdi på 60.000,- skal man selv
bløde 12.000,- ........ hvor er logikken idet ??

Er det vanlig praksis hos Top og andre selskaber ?, kan jo godt forstå de
kan være billigst med overnævnte klausul.

Bjørn

Fra : m.grewy

Dato : 03-06-02 17:28

"Bjørn S" <bjosko@ReMoVeyahoo.com> wrote in message

> Er det vanlig praksis hos Top og andre selskaber ?, kan jo godt forstå de
> kan være billigst med overnævnte klausul.

Nej ikke alle selskaber kun Top DK.

Michael

Fra : Jørgen Winther

Dato : 03-06-02 22:36

"m.grewy" <grewy@fjern.mc-chaufforerne.dk> wrote in message

> Nej ikke alle selskaber kun Top DK.

Det findes faktisk også hos andre selskaber, desværre. Hvis det er vigtigt
for valget af forsikring, må man hellere lige spørge den udvalgte...

--
Jørgen

Fra : Ukendt

Dato : 03-06-02 17:29

(CUT)
> Det vil jo si at hvis cykkelen har en markedsverdi på 60.000,- skal man
selv
> bløde 12.000,- ........ hvor er logikken idet ??
>
> Er det vanlig praksis hos Top

Ja !

og andre selskaber ?

Nej ! Meeen en større selvrisiko er oftest lig med billigere forsikring og
omvendt :-/

Mvh Albert

Fra : Steen Schmidt

Dato : 03-06-02 17:55

> [...]
selv
> bløde 12.000,- ........ hvor er logikken idet ??
>
> Er det vanlig praksis hos Top og andre selskaber?

Kun TopDK - jeg *har* prøvet at betale de 20% hos dem én gang (herudover
kom jeg til at kaskoforsikre tyveknægten i over 1½ måned, pga. TopDK er
fulde af løgn - få ALT af dem på skrift!). Gæt hvilket selskab jeg ikke
længere har forsikringer i?

Mvh
Steen

Fra : Bjørn S

Dato : 03-06-02 18:29

"Steen Schmidt" <sschmidt@nospam.dk> wrote in message
> [...]
> kom jeg til at kaskoforsikre tyveknægten i over 1½ måned, pga. TopDK er
> fulde af løgn - få ALT af dem på skrift!). Gæt hvilket selskab jeg ikke

Tjah, tror jeg piller frem igen papirene fra Fair og nærleser dem, deres
priser var måske ikke så unFair alikevel. Men det var da måde på hvor meget
de skulle vide om mor og fars fødested og alt mulig andet krydsforhør for at
give et tilbud, er de en underafdeling af PET ? Ergerligt at mit
nuværende selskap (Alka) er så dyr på MC, de giver ellers den bedste pris på
bilen og alt andet, men falder igennem på cykkelen.

/Bjørn

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 03-06-02 18:53

Nu ved jeg ikke hvor i landet du bor. Men prøv evt. nogle lidt mindre og
mere lokale selskaber. De har tit bedre priser og bedre betingelser.
Nu er det jo desværre blevet nærmest umuligt at komme ind hos Runa. Men der
findes andre.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Jørgen Winther

Dato : 03-06-02 22:31

> "Steen Schmidt" <sschmidt@nospam.dk> wrote in message
> (herudover
>
> Tjah, tror jeg piller frem igen papirene fra Fair og nærleser dem, deres
> priser var måske ikke så unFair alikevel.

Det handler vist bare om at finde det selskab, hvor din profil bedst matcher
deres statistik-baserede idé om en god kunde. Og da de læser statistikkerne
forskelligt hos forskellige selskaber, så kan Fair være fint for dig, Codan
fint for Kasper, TopDanmark fint for Jesper og GF fint for Jonathan. Så bare
ring rundt, og find *dit* selskab.

> Men det var da måde på hvor meget
> de skulle vide om mor og fars fødested og alt mulig andet krydsforhør for
at
> give et tilbud, er de en underafdeling af PET ?

Nej, jeg mener de formelt hører under Storebrand, såeh...

Ergerligt at mit
> nuværende selskap (Alka) er så dyr på MC, de giver ellers den bedste pris

> bilen og alt andet, men falder igennem på cykkelen.

Man kan ikke altid få alt - husk også, at det ikke kun er prisen, der
tæller: Service, glæden ved at handle og "det ekstra par sokker" hører alt
sammen med til den samlede pakke.

--
Jørgen
Triumph Trophy 1200

Fra : Peter Graff

Dato : 03-06-02 19:17

En lille bonus er at du ikke kan købe cyklen tilbage, hvis den bliver fundet
efter du har fået udbetalt erstatning (kan kun købes af momsregistreret). Så
hvor meget tid mon topdanmark bruger på at finde cyklen?

Peter

Fra : Kilroy

Dato : 03-06-02 09:13

Hej
Prøv Alsisk eller Sønderjysk forsikring i Sønderborg som de hedder idag de
forsikrer i hele landet så vidt jeg ved. Jeg har en ZZR 1100 den ville Top
have 12000,- for, de andre ville kun have 5400.-.
BS
Multisol@bigfoot.com