Firewire disk
Fra : Allan N. Pedersen

Dato : 03-06-02 17:43

Hejsa

Jeg overvejer at købe en firewire disk.

Jeg er bare i tvivl om jeg kan bruge mit firewire pci kort : Radius,
2330.

Chipen på kortet er af fabrikat Texas Instrument og af typen
"TSB12LV21APGF", også betegnet som "LYNX IEEE1394 Firewire host
controller".

Jeg er nok mest varm på en Lacie - disk, hvis altså det vil kunne
fungere!

Jeg har en grå G3 233 og bruger OS 9.2 DK

Hilsen
Allan N. Pedersen
Røsnæs

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 03-06-02 19:14

In article <3CFB9C6F.7BB55ECF@surfpost.dk>,
"Allan N. Pedersen" <allan_np@surfpost.dk> wrote:

> Chipen på kortet er af fabrikat Texas Instrument og af typen
> "TSB12LV21APGF", også betegnet som "LYNX IEEE1394 Firewire host
> controller".

pop kortet i G3'eren og installer Apples drivere - hvis det dukker om
som en FW port i systemprofil virker det.

jeg vil dog formode at kortet virker idet Apple selv har brugt lynx
chippen (kan ikke på stående fod huske i hvilke modeller)

Fra : Allan N. Pedersen

Dato : 03-06-02 20:04

Hej Morten

Der registreres i hvert fald et firewirekort se nedenstående:
Kortplads A1
FireWire-kort
Korttype: firewire
Navn: pci1081,6950
Model: -1
ROM-nummer: Kan ikke bruges
Kortrevision: 2
Kortforhandler-ID: 104C
Ethernetadresse:
Det vil sige at du klart mener at det vil virke ?

Hilsen

Allan

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 03-06-02 20:55

In article <3CFBBDB6.FFEE5F25@surfpost.dk>,
"Allan N. Pedersen" <allan_np@surfpost.dk> wrote:

> Hej Morten
>
> Der registreres i hvert fald et firewirekort se nedenstående:
> Kortplads A1
> FireWire-kort
> Korttype: firewire
> Navn: pci1081,6950
> Model: -1
> ROM-nummer: Kan ikke bruges
> Kortrevision: 2
> Kortforhandler-ID: 104C
> Ethernetadresse:
> Det vil sige at du klart mener at det vil virke

ja

Fra : Allan N. Pedersen

Dato : 03-06-02 22:24

Morten Reippuert Knudsen wrote:

> ja

Mange tak til dig og Villy

Så er jeg klar til at tage chancen.

Allan

Fra : Villy Erichsen

Dato : 03-06-02 19:13

"Allan N. Pedersen" wrote:

> [...]
>
> Jeg er nok mest varm på en Lacie - disk, hvis altså det vil kunne
> fungere!
>
> Jeg har en grå G3 233 og bruger OS 9.2 DK

Hvis du kan bruge kortet til andre formål (brænder, eller lign.) burde
der ikke være noget problem.
Hvorfor har du egentlig 9.2 på den maskine?
9.2 hører til Classic under OS.X - det kan give problemer med visse
udvidelseskort hvor der ikke findes en speciel driver til 9.2.

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Allan N. Pedersen

Dato : 03-06-02 19:58

Hejsa Villy

P.t. har jeg kun brugt kortet til DV.

Det fungerer med Premiere, Moto DV (fulgte med kortet) og virker også med
iMovie.

Desværre fungerer det ikke med alle 3 nævnte programmer og samme
udvidelsessæt, d.v.s. et sæt udvidelser for iMovie og et for de to andre.

Angående 9.2 - så har det ikke givet problemmer med mine kort (som ikke
kunne løses, må jeg hellere skrive da der vist nok var et eller andet som
jeg p.t. har glemt - da alt kører).

Hilsen

Allan

Fra : Villy Erichsen

Dato : 03-06-02 21:02

"Allan N. Pedersen" wrote:

> [...]
>
> Angående 9.2 - så har det ikke givet problemmer med mine kort (som ikke
> kunne løses, må jeg hellere skrive da der vist nok var et eller andet som

Så burde du bare kunne tilsutte FW disken og wupti dukker den op på
skrivebordet.
Vi har et par forskellige fabrikater i firmaet og det er foregået på
ovennævnte måde.

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen