Asus GeForce 4 Ti4400
Fra : Aj

Dato : 03-06-02 16:33

Larmer den ??

1. kan ikke høre den
2. den summer lidt
3. kan godt høres
4. larmer ligt

Hvad kan den OC til ???

Aj

Fra : Kenned

Dato : 03-06-02 19:59

"Aj" <LALALA@hoho.mu> wrote in message
news:3cfb8c27$0$74248$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Larmer den ??
>
> 1. kan ikke høre den
> 2. den summer lidt
> 3. kan godt høres
> 4. larmer ligt
>
> Hvad kan den OC til ???

Har folk ikke snart lært at bare fordi Bent kan clocke sin 13% så kan Knud
også clocke sin 13%.
Det er vidt forskelligt, også selv med præcis samme kort og system i det
hele taget!

Fra : Aj

Dato : 03-06-02 21:04

"Kenned" <Kenned@kennedpaa.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> også clocke sin 13%.
> Det er vidt forskelligt, også selv med præcis samme kort og system i det

Hmmm

Tak for der fede svar !!!!

Fra : Kenned

Dato : 03-06-02 21:19

> "Kenned" <Kenned@kennedpaa.dk> skrev i en meddelelse

Knud

> Hmmm
>
> Tak for der fede svar !!!!

Ironi er ok, men tag det som du vil. Folk kan sige at de kan clocke deres
25%, og du kan måske kun clocke din 18%. Hvis du vil købe det, så køb og
clock det!
Men... Hvorfor i fanden ville nogen normale mennesker clocke en G4 ti4400
nu?? Jeg kan forstår om små 8måneder, men nu???

Kan da kun være pga. dumhed!

Fra : Jógvan Lindenskov

Dato : 04-06-02 11:11

> [...]
> Men... Hvorfor i fanden ville nogen normale mennesker clocke en G4 ti4400
> nu?? Jeg kan forstår om små 8måneder, men nu???

Ja har det på samme måde. Der var en der ville clocke sit nye Geforce 4
ti4600. han spurtge om hvordan han helt præcist skulle gøre. Jeg svarede på
hans post med et indlæg der lød, "Har du overvejet om du overhovedet har
brug for at overclocke?"

Han svarede ikke selv, men der var flere arrige mennesker der sendte vrede
e-mails til mig. (de postede ikke i gruppen) "Hvis han ikke havde tænkt sig
at overclocke havde han nok ikke skrevet i denne gruppe vel?!" osv...

Jeg er kommet frem til, at der er nogle folk der lider af
overclockings-feber, eller også kan man sige at det er overclockings-nørder.
Kald dem hvad du vil. Det er fuldstændig ligemeget om det er et Geforce
4ti4600, en Pentium 2,2ghz eller en Athlon XP2100+. Lortet skal clockes
fordi "så får man jo en bedre performance."

Jeg kan ikke tage den slags overclocking "seriøst". Folk risikerer jo også
at brænde lortet af. Som kenned skriver "om 8 mdr. fair nok" Nu???!

Fra : Martin S.

Dato : 04-06-02 19:52

"Jógvan Lindenskov" <quadro_jog@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

også
> at brænde lortet af. Som kenned skriver "om 8 mdr. fair nok" Nu???!

Der er jo nogle som altid vil OC. Hvorfor vente 8 mdr., når man kan gøre det
nu.. Det er jo lidt af en sport, og hvis man f.eks. ikke har den kraftigste
cpu så er det jo lidt sjovt at tweake grafikkortet lidt, og omvendt. Man kan
jo for den sags skyld tweake begge dele. Hvis man OC med omhu og lidt
omtanke så brænder man aldrig noget af. Om det er seriøst eller ej kan man
diskutere fra nu af og til juleaften. Dog er der lidt mere sport i at få en
Ti4200 til at runde Ti4500 (teoretisk performance), end bare at købe Ti4600
og så tune det lidt.
Personligt kan jeg ikke lade være med at oc gpu / cpu så snart det er
installeret.
Men smag og behag.....

Martin S.

Fra : Óðin

Dato : 07-06-02 14:34

"Jógvan Lindenskov" <quadro_jog@hotmail.com> wrote in message

> [...]

også
> at brænde lortet af. Som kenned skriver "om 8 mdr. fair nok" Nu???!

Yo Jógvan. Det er ligesom at have en bil. Du har ikke brug for at tune den,
for den kan godt køre 80 på landevejene, men hvis du gør det, kan du køre
fra dine kammerater. Get it ? Hvis manden vil overclocke, og du har et
problem med det, så bland dig udenom.

/Óðin

Fra : Kim Thomsen

Dato : 04-06-02 11:44

> [...]
> også clocke sin 13%.
> Det er vidt forskelligt, også selv med præcis samme kort og system i det

Han kan sagtens bruge det som vejledende værdier. Hvis andre ikke har kunnet
oc ret meget er det sikkert fordi producenten bruger dårlig ram
(sammenlignet med dem der kan oc'es mere)
Så hvis Bent kun kan få 3% ekstra, er der sikkert ikke store chancer for at
Knud kan få 20%

Mvh Kim

Fra : Onkel

Dato : 03-06-02 20:55

"Aj" <LALALA@hoho.mu> wrote in message
> Larmer den ??

34.5 db

http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/02/05/23/8908834

Fra : Thomas Strøm Larsen

Dato : 04-06-02 13:23

Jeg synes ikke det siger så meget.
Men det er jo nok forskellige meninger om.

Mvh
Thomas

Fra : T. Damskov

Dato : 04-06-02 15:00

Har netop investeret i et Innovision Tornado Ti4400 kort.

Min maskine var i forvejen temmelig støjdæmpet (100% lydløs PSU, Intel P4
CPU køler og Maxtor HD), og grafikkortet er nu det mest larmende komponent i
maskinen.

På din skala fra 1 - 4 ligger den nok på lidt over 3.. Jeg har tænkt mig at
støjdæmpe den med en passiv køleplade og en slotkøler. Mit gamle Asus V7700
larmer iøvrigt lige så meget (stock køler).

Med hensyn til OC ser det ud som de fleste Ti4400 kort kan clockes til ca.
310 core/700 mem. Jeg synes dog ikke det er den performance værd, da der
ingen spil er på markedet hvor det gør en forskel.

Mvh.

Tommy

Fra : Thomas Strøm Larsen

Dato : 04-06-02 20:39

Jeg har også haft sådan et. jeg fik et asus i stedet og det er stille i
forhold til innovison'en.

Mvh
Thomas

Fra : Thomas Strøm Larsen

Dato : 04-06-02 20:39

eneste minus er at min temp steg 3 grader da jeg fik gforcen i.

Fra : Søren Lund Jensen

Dato : 04-06-02 19:48

"Aj" <LALALA@hoho.mu> wrote in message
> Larmer den ??
>
> 1. kan ikke høre den
> 2. den summer lidt
> 3. kan godt høres
> 4. larmer ligt

Ti4400 kortene larmer en del. Jeg vil sige 4+. Min computer larmer ca.
dobbelt så meget efter der kom et Ti kort i den.

> Hvad kan den OC til ???

De fleste Ti44 kort OC'er til ca Ti46 området. Resultaterne varierer.

Fra : Troels Christrup

Dato : 05-06-02 23:24

"Aj" <LALALA@hoho.mu> skrev i en meddelelse
> Larmer den

Toms Hardware omtaler kortet i denne test:
http://www6.tomshardware.com/graphic/02q2/020522/ti4400_4600-03.html

For dem der ikke er bekendte med dB-skalaens logaritmiske natur har jeg
sakset nedenstående:

......dB-skalaen er en logaritmisk eller relativ skala. Det betyder, at når
man fordobler lydtrykket (eller energien i lyden) øges indekset med ca. 3.
Et lydniveau på 100 dB(A) indeholder således dobbelt så meget energi som et
lydniveau på 97 dB(A). Grunden, til at man måler lyd på denne måde, er, at
øret (og hjernen) opfatter lyd som logaritmen til lydtrykket snarere end
selve lydtrykket. De fleste mennesker vil sige, at hvis man øger dB(A) med
10, så fordobler man den subjektive styrke af lyden.......
http://www.windpower.dk/da/tour/env/db/dbdef.htm

Fra : Black Rose

Dato : 06-06-02 01:15

Well se det sådan her, hvis du har penge til et peltier element så kan du
lege lidt med det, ellers er der altid en gang flydende ilt/brint, det skal
nok vise hvad max OC der er I kortet..