Aluminium!!
Fra : Daniel Jørgensen

Dato : 03-06-02 14:10

Hvordan holder i andre jeres alustel pæn.
Jeg synes ikke mit stel er så pæn,som da jeg købte den.
På forhånd tak.
Daniel.
VTR 1000.F

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 03-06-02 13:57

Har du kørt i salt ??

Jeg har ingen probs. med mit stel her efter 3 år

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail

Fra : Pierre Roland

Dato : 03-06-02 15:42

Svaret er AUTOSOL, AUTOSOL, AUTOSOL og atter AUTOSOL

Pierre Roland

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 03-06-02 15:59

Tjooh. Da jeg i sin tid brugte det på min Yamaha, opdagede jeg at det gik
endnu hurtigere med at blive grimt igen. Jeg tror det fjernede det
beskyttende lag oven på alu'en, hvis der altså var sådan et. Men det er flot
når det lige er gjort, men jeg synes at "lykken" varede kort

Fra : Pierre Roland

Dato : 03-06-02 22:00

Ja hvis man pudser det en gang om året så vil jeg gi dig ret.

Fra : Daniel Jørgensen

Dato : 04-06-02 07:34

Nej Jeg har aldrig kørt i salt.
Og jeg siger da heller ikke at mit stel er grimt,men....synes bare lige
at der er lidt forskel. det er være man er for sart.
Kan være jeg skal prøve med autosol!!!!
Daniel
VTR1000F

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 04-06-02 09:06

Jeg synes nu det blev mat og trist meget hurtigt (1 uge eller 2). Men det
kan være der er forskel på alu. Men heldigvis var det til at overkomme på
min Yamaha, hvor det var meget begrænset hvad der var af alu.

Fra : Armand

Dato : 22-06-02 00:47

> [...]
> kan være der er forskel på alu. Men heldigvis var det til at overkomme

> min Yamaha, hvor det var meget begrænset hvad der var af alu.

Aluminium kan pudses flot op; men det ér hverken sølv eller krom.
En af alu's stærke sider er at det selv danner en oxidhinde, som er
meget resistent for vind og vejr (tænk på skibsfartens brug deraf!);
men denne medfører desværre at overfladen mattes i takt dermed. hvorved
overfladen ender med at blive - - - - - Aluminiums-farvet!
En effektiv klarlakering kort efter oppudsning er den eneste måde at
holde alu flot blankt på!
Jeg er forøvrigt sikker på at blandt de skarptskinnende stel der er
blevet set i trafikken har der været en del "krom-tape" iblandt

Og så er der lige dét, at alu er vægt-porno, ikke show-porno - Køb en
Virago istedet hvis det skal skinne!

--
Armand.

Fra : james

Dato : 04-06-02 09:02

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" wrote:

> [...]
> beskyttende lag oven på alu'en, hvis der altså var sådan et. Men det er flot
> når det lige er gjort, men jeg synes at "lykken" varede kort

Efter autosol, har jeg én eller anden middel....købt hos Louis, som tilfører et
lag på alu, således at den bliver beskyttet efter behandlingen.

-james

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 04-06-02 09:20

Det lyder som en plan. Problemet er jo at det oxydere og så vidt jeg ved
selv danner et beskyttende lag, som bare er mat og ikke er særlig pænt.

Fra : Bent Erik Thomsen

Dato : 05-06-02 23:25

> [...]
> Hvordan holder i andre jeres alustel pæn.
> Jeg synes ikke mit stel er så pæn,som da jeg købte den.

Der var fornylig en tråd om hjemme-eloksering af aluminium.

Nu ejer jeg ikke en så moderne cykel at jeg kender noget til alustel, men er
stellet ikke elokseret ab fabrik ???

I alt fald burde det være den ultimative løsning omend det nok er
urealistisk at gøre selv på køkkenbordet. Selvom du så i samme proces kan
give det en pink indfarving

Bent Erik Thomsen
Nær Ålborg
1980 Suzuki GS850GT