Zonealarm
Fra : Morten

Dato : 03-06-02 12:20

Jeg har netop installeret zonealarm, men kan (selvfølgelig) ikke længere
forbinde til min bank. Jeg får en besked om at en given ipadresse er
blokeret . . . fint nok, så virker Zonealarm jo, Men hvordan åbner jeg for
denne ipadresse.

/ml

Fra : Ole Michaelsen

Dato : 03-06-02 13:09

Morten wrote:
> [...]
> forbinde til min bank. Jeg får en besked om at en given ipadresse er
> blokeret . . . fint nok, så virker Zonealarm jo, Men hvordan åbner jeg for

Hvad staar der i manualen til zonealarm? Det lyder som et "ofte stillet
spoergsmaal". Maaske du endda kan finde noget hvis du soeger paa
http://www.google.com eller http://groups.google.com

God fornoejelse.

Vh,

Ole

Fra : Daniel Blankensteine~

Dato : 03-06-02 15:13

"Morten" <mortenly@image.dk> wrote in message
> [...]
> forbinde til min bank. Jeg får en besked om at en given ipadresse er
> blokeret . . . fint nok, så virker Zonealarm jo, Men hvordan åbner jeg

Virker den? Hvordan? Jeg kan også godt lave en firewall der blokker alt,
men det vil jeg ikke kalde "at virke". Jeg er ikke meget for den slags
firewall og kan ikke se et behov for firewalls på windows 95/98/xp, hvis
du da ellers har slået Netbios via tcp/ip fra.

mvh
db

Fra : Himbergeist

Dato : 04-06-02 02:31

Mener du dermed at angreb på en windows maskine kun er skadelige såfremt de
sker via netbios ???

- cep

Fra : Daniel Blankensteine~

Dato : 04-06-02 20:16

"Himbergeist" <REMOVEsnurrberget@yahoo.com> wrote in message
> Mener du dermed at angreb på en windows maskine kun er skadelige
såfremt de
> sker via netbios ???

Hvad tror du selv? Grunden til jeg oplyser om netbios er fordi at det
tit er den eneste tjeneste windows 95/98/xp kører.

mvh
db

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 05-06-02 14:15

"Daniel Blankensteiner" <db@traceroute.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> firewall og kan ikke se et behov for firewalls på windows 95/98/xp, hvis
> du da ellers har slået Netbios via tcp/ip fra.

Måske lige fordi den ville stoppe en evt. trojaner, som der så ivrigt er
blevet diskuteret ovenfor....

(jaja, men kunne jo bare lade være med at åbne vedhæftede filer, men det gør
brugerene alligevel ikke...)

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk (Ja, erstat selv...du kan godt)

Fra : Daniel Blankensteine~

Dato : 05-06-02 20:04

"Stig Meyer Jensen" <stig@smj.dk> wrote in message
> "Daniel Blankensteiner" <db@traceroute.dk> skrev i en meddelelse

> Måske lige fordi den ville stoppe en evt. trojaner, som der så ivrigt
er
> blevet diskuteret ovenfor....

Den har stoppet alm net trafik.

mvh
db

Fra : Thomas Kauders

Dato : 07-06-02 09:00

> [...]
> forbinde til min bank. Jeg får en besked om at en given ipadresse er
> blokeret . . . fint nok, så virker Zonealarm jo, Men hvordan åbner jeg for

ZA fungerer på den måde, at den tildeler hvert program på din comp. en
krypteret id kode, som den bruger til at identificere programmet med. At den
er krypteret betyder, at første gang du kører programmet, får den tildelt en
kode. Skulle et andet proram (trojaner eller lign.) på et senere tidspunkt
førsøge at "simulere" dette program f.eks. ved at bruge samme filnavn som
programmets, bliver den afvist. Nå, men som udgangspunkt blokerer ZA alle
programmer fra at kommikere med nettet. Det har den gode egenskab, at hvis
du f.eks. installerer et nyt program, og den førsøger at sende oplysninger
til ejeren, f eks. registrering uden din viden eller accept, kan du fange
det, da der kommer et lille vindue op som spørger om du vil tillade det
eller ej.

Det har du nok allerede fundet ud af.

I første omgang vil jeg derfor gå ind i kontrollpanelet - programmes. Der
kommer et lille vindue op hvor der står options ud for de programmer, som du
har installeret. Klik op options og giv programmet passende rettigheder
enten allow always eller ask for permission.

En anden ting kan være og det er ikke forbundet med ZA, at du skal have
slået "session cookies" til i din internet explorer, hvis det er den du
bruger. Den finder du under internet options - privacy - advanced.

Jeg har i øvrigt kun positive erfaringer med ZA (til privat brug). Den er
fantastisk til at holde øje med hvilke programmer prøver at snige
oplysninger ud til forskellige skumle ipadresser. Det er den eneste (for så
vidt jeg ved) sw firewall som krypterer sine ider.

Held og lykke - håber ovenstående hjælper