Strukket kæde
Fra : Bo S.

Dato : 03-06-02 12:16

Min kæde er lidt mærkelig.

Det er som om den er strukket. Når jeg løfter mc'en op på min baghulsløfter,
kan der være fra ca. 3 cm's slup i kæden til ca 6 cm slup. Det vil jo sige,
at hvis jeg strammer kæden op, så den er inden for tolerancen 2-3 cm på det
sted, hvor kæden er strammest, vil der altid være et sted, hvor kæden er for
slap. Gør det noget?

Eller skal jeg bare tage spendérbukserne på og købe nyt kædekit?

Mvh Bo - VTR1000F

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 03-06-02 12:17

> [...]
for
> slap. Gør det noget?
>
> Eller skal jeg bare tage spendérbukserne på og købe nyt kædekit?

Hej Bo

Den korte version. Din kæde er færdig!

Tag spenderbukserne på og køb et nyt kædekit. Spar penge og køb det hos
www.louis.de de kan deres kram. Eneste problem er hjemmesiden på tysk.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Bo S.

Dato : 03-06-02 12:51

> [...]
> Mojn
> Jens Bager Jensen
> Honda CBR 600 F '94 - Præsident for Polyteknisk MC forening (PMC)

Hmm. Sad faktisk og kiggede efter en ny. ;)
Skal jeg købe samleled med eller er den samlet og lige til at sætte på, når
man alligevel har det forreste tandhjul pillet af...? (jeg har ikke prøvet
at skifte kæde før)

Fra : Jacob Nielsen

Dato : 03-06-02 13:11

Hej Bo

Sluppet i kæden vil altid ændre sig afhængig af om den står på baghjulet
eller om baghjulet er løftet fra jorden. Jeg vil mene, at sluppet i kæden
skal være ca. 3 cm. når den står på baghjulet, for når du så sætter dig på
MC'en, vil kæden blive lidt mere stram og så er det nok ikke helt ved siden
af....

MVH Jacob

Fra : Kenneth S

Dato : 03-06-02 13:36

"Jacob Nielsen" <jacob.nielsen@nokia.com> wrote in message
> [...]
> skal være ca. 3 cm. når den står på baghjulet, for når du så sætter dig på
> MC'en, vil kæden blive lidt mere stram og så er det nok ikke helt ved

Om cyklen står med baghjulsløfter eller på baghjulet er ligemeget, da
svingeren stadig bærer cyklen.

Det er når Bo drejer hjulet (..så vidt jeg forstår), at sluppet varierer fra
3 til 6 cm slup, og det er ganske normalt når kædekit trænger til at blive
skiftet (..som Præsident Bager nok så rigtigt foreslår .

Kenneth
R1

Fra : Bo S.

Dato : 03-06-02 14:27

> [...]
> 3 til 6 cm slup, og det er ganske normalt når kædekit trænger til at blive
> skiftet (..som Præsident Bager nok så rigtigt foreslår .

Det er korrekt

/Bo

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 03-06-02 13:37

Skift kæde-kit i dag, vent ikke. Det kan blive dyrt....

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail

Fra : Bo S.

Dato : 03-06-02 14:24

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> wrote in message
> Skift kæde-kit i dag, vent ikke. Det kan blive dyrt....

Rolig. Jeg har bestilt et nyt sæt... ;)

Fra : Mads Kristiansen

Dato : 03-06-02 14:41

> "Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> wrote in message

Du har så evigt ret..
Har kørt med slap kæde i et stykke tid. Og her snakker vi altså _slap_ kæde.
Købt kit i dag, går i gang med at skifte.
Hov - det beskyttelsesplastik omkring bagsvingeren det er da lidt tyndt.

Så fjerner man selvfølgelig plastikken, da det er slidt helt igennem. Hov
hvad er det forøvrigt for nogle slidmærker på den inderste del af kæden...

nåååååå ja, det er der kæden er begyndt at slibe sig vej op igennem
bagsvingerakslen. Det er vist ikke godt.....
Så nu må jeg lige høre en fagmand om det er så greelt at bagsvingeren skal
skiftes. Øv..

Hvordan får man forøvrigt kæden på? Den er samlet nu. Skal man så skille
bagsvingeren helt ad, eller kan man banke en nitte ud?? Og hvis a) hvad så
med fjeder??

Mvh
Mads Kristiansen
SV650S

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 03-06-02 15:13

Jeg kendte en som lige ville vente til næste 1. til lønnen var gået ind. Men
kæden sprang inden og slog hul i motorblok. Mener at kunne huske det kostede
lidt over 5000kr plus kædekit

Fra : Per M. Pedersen

Dato : 03-06-02 13:55

"Bo S." <elskak@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
for
> slap. Gør det noget?
>
> Eller skal jeg bare tage spendérbukserne på og købe nyt kædekit?

Det skulle vel ikke være en kæde af mærket Regina????

--
Med Venlig Hilsen
Per Milborg Pedersen

Fra : Bo S.

Dato : 03-06-02 14:26

> Det skulle vel ikke være en kæde af mærket Regina????
>

> --
Aner det ikke. Jeg tror, det er den originale, der stadig sidder på... Jeg
kan se, de forhandler Regina på Louis.de og nogen af mærket "D.I.D", som er
lidt dyrere. Jeg har købt den dyre... Er de andre da nogen skod kæder?

Bo ;)

Fra : M Poll

Dato : 03-06-02 20:05

> [...]
er
> lidt dyrere. Jeg har købt den dyre... Er de andre da nogen skod kæder?

Hej Bo

Du har gjort det rigtig valg med valg af kæde, Regina har rygte for at være
dårlig kvalitet.

Med venlig hilsen
Martin Poll

Fra : Jan Petersen

Dato : 05-06-02 13:31

Jeg
> er

> Du har gjort det rigtig valg med valg af kæde, Regina har rygte for at
være
> dårlig kvalitet.

Jeg kører med en D.I.D. kæde. Og der var ikke noget med stræk i den efter de
første mange km. Den blev først justeret da jeg alligevel havde baghjulet
af, for at få nyt dæk på.

Den leveres usamlet, så kan du jo vælge at køre med clips, eller få den
nittet. Problemet med nit'ningen er, at hvem kan lige gøre det?

Mvh Jan Petersen

Fra : Brian Luckow

Dato : 09-06-02 10:04

> [...]

> Den leveres usamlet, så kan du jo vælge at køre med clips, eller få den
> nittet. Problemet med nit'ningen er, at hvem kan lige gøre det?

Den kan også leveres endeløs, det er at foretrække, hvis man kan montere den
uden at pille bagsvingeren af.

Mvh., Brian Luckow