TDC
Fra : Jon Loldrup

Dato : 03-06-02 12:02

Jeg har læst at TDCs kurs ikke har det så godt for tiden. Det kunne
være det var nu man skulle starte sin 9-årige investering i selskabet?

Det er jo trods alt tele-branchen, så trods voldsomme op- og nedture
der måske rækker over flere år, burde den generelle udvikling være en
relativt stejl stigning, eller.... tager jeg fejl?

med venlig hilsen Jon Loldrup

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 03-06-02 15:08

> [...]
> der måske rækker over flere år, burde den generelle udvikling være en
> relativt stejl stigning, eller.... tager jeg fejl?

Ja, og nej.
Du har ret, TDC er tydeligvis undervurderet på deres nuværende kurs.
Kursen er baseret på den europæiske udvikling. Og denne udvikling er
ikke særlig pæn.

Deutsche Telekom og France Telekom er i dyb økonomisk krise, da de har
kæmpe gældsposter. Dette går således ud over TDC. Hvis man tror på disse
selskaber kan overleve på længere sigt ER TDC en god aktie at være
langsigtet i. Men en styrkelse af krisen i de store selskaber i Europa
vil blot forværre situationen for TDC og de andre teleselskaber.

TDC kreditvurdering faldt desuden en rang for et par uger siden, dog
ligger den stadig i den europæiske top.

Ja TDC er billig ud fra markedsværdien, men det er et farligt markedet
pt. så pas på. Vil vente med at investere i den til vi ser solide bunde,
og den går op af i et godt tempo uden for store tilbagefald. Før vil jeg
ikke anbefale den som en sikker investering.

mvh
Johan Holst Nielsen

Fra : Jon Loldrup

Dato : 03-06-02 19:10

Kender du en side på nettet hvor man, relativt simpelt, kan få
aktiekurser at se?

> [...]
>og den går op af i et godt tempo uden for store tilbagefald. Før vil jeg
>ikke anbefale den som en sikker investering.

Hvilken tidshorisont tror du der er tale om? Uger eller år?

mvh Jon Loldrup

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 04-06-02 12:08

Jon Loldrup wrote:
> Kender du en side på nettet hvor man, relativt simpelt, kan få
> aktiekurser at se?

> Hvilken tidshorisont tror du der er tale om? Uger eller år?

Ja... du kan nemt se dem på f.eks. Stocknet... 15 minutter forsinket
kurs + dybder... se f.eks.

https://www.stocknet.dk/market/showCompanyInfo.jsp?market_group_oid=12002&text=tdc

Omkring tidshorisonten vil jeg vente til der kommer mere sikre tal fra
USA. Arbejdsløsheden stiger pt. som dog kan ses lidt positivt på...
normalt stiger arbejdsløsheden efter en økonomisk tur.. og derfor kunne
der være udsigt til en forbedring... jeg tror denne forbedring vil komme
i slutningen af 3 kvartal / 4 kvartal... men det er svært.

Hvis virksomhederne i USA bliver ved med at lade være med at ansætte nye
folk, kan vi se endnu et fald i kurserne og dermed skal vi måske længere
ned.

Men læg mærke til arbejdsløshedstallene der sagnes kan betyde en del for
TDC...

Så vil gætte på at der skal gå ½ år endnu inden vi kan vide os sikre på
TDC... men det afhænger selvfølgelig også af Deutsche Telekom og France
Telekom for ikke at tale om British Telekom som alle kan komme ud i
yderligere økonomisk stormvejr... og det vil helt sikkert påvirke TDC!

mvh
Johan Holst Nielsen

Fra : Jon Loldrup

Dato : 06-06-02 13:09

Er TDC egentlig mere eller mindre unik på aktiemariekdet for tiden, i
det at de har formået at præstere en så stor (og oven i købet
nogenlunde jævn og glidende) nedgang over så mange år?

med venlig hilsen Jon Loldrup

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 06-06-02 14:45

Jon Loldrup wrote:
> Er TDC egentlig mere eller mindre unik på aktiemariekdet for tiden, i
> det at de har formået at præstere en så stor (og oven i købet
> nogenlunde jævn og glidende) nedgang over så mange år?

Næææh... det er bare teleselskaberne der er uden for det fænomen..
Se f.eks.
Deustche Telekom (Frankfurt børsen)
http://finance.yahoo.com/q?s=DTEGn.F&d=c&k=c1&a=v&p=s&t=5y&l=on&z=m&q=l

France Telekom (Paris)
http://finance.yahoo.com/q?s=FTE.PA&d=c&t=5y&l=on&z=b&q=l

Og der er sikkert flere eksempler... men blot nogle af disse der kan
sammenlignes med TDC..

mvh
Johan

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 06-06-02 14:46

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 06-06-02 14:46

Fra : Hörschgen

Dato : 05-06-02 09:46

Du kan evt. bare gå ind på Københavns Fondsbørs. Der er der en god oversigt
over de aktier registeret på denne. www.xcse.dk

TDC:
http://www.xcse.dk/p-dk/aktier/stamdata.stm?isin=DK0010253335

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 05-06-02 12:59

Hörschgen wrote:
> Du kan evt. bare gå ind på Københavns Fondsbørs. Der er der en god oversigt
> over de aktier registeret på denne. www.xcse.dk

Ja men desværre 15 min. forsinkede og uden dybder...
Ved Stocknet.dk kan du også se dybderne.. dog også 15 min forsinkede..

mvh
Johan