Hvor finder man Sten på Nettet?
Fra : M@rk

Dato : 03-06-02 10:56

Hej alle,

nej, vi skal ikke lege find Sten aka Holger )

Opgaven er langt mere "simpel" ....... vi (nå ja, ok, "vi" er måske så
meget sagt) skal have lagt bund i vores udgravede terasse - helt færdig
med udgravningen er jeg dog ikke endnu, men det er på vej ........

Bunden skulle gerne består af nogle terasse-sten - nybro, herregaard
eller noget helt andet - så jeg har brugt lidt tid på, at lede efter
stenleverandører på nettet, hvor man både kunne se deres produkter og
priser ................... resultatet var ikke storslået

Er der nogen her, som kender nogle gode links til ovenstående?

Vi er ikke specielt mærkefikserede og satser pt på en helt ordinær sten
(lys grå og mørk grå, til 2 forskellige zoner) med skarpe kanter (á la
en murstens), da vores stier i haven skal være buede og jeg umiddelbart
vurderer, at dette vil se "sjovt" ud, hvis man klipper disse sten og den
ene side er skarp og den anden er affaset

Jeg håber, at nogen her har linket jeg leder efter

/Mark

--
M@rk, the unknown @ get2net.dk - ICQ #6564215

"When the rythm-section ain't making it
- go for it your self" ~ Ben Webster

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 03-06-02 11:22

> [...]
> ene side er skarp og den anden er affaset
>
> Jeg håber, at nogen her har linket jeg leder efter

Nu siger du ikke noget om hvor du bor, men jeg købte mine fliser hos
http://www.hjorths-havefliser.dk/
Og de var billigere (op til 2000,- for 38m2, incl fragt) og fliserne var 1-2
cm. tykkere end konkurenternes. Desuden havde de den korteste
leveringstid...

Thomas
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 03-06-02 11:40

On Mon, 03 Jun 2002 11:56:02 +0200, "M@rk" <unknown@get2net.dk> wrote:

>Jeg håber, at nogen her har linket jeg leder efter

Det mest oplagte link er: www.google.dk - med søgeordet
"belægningssten" får du ca. 1.200 links at vælge imellem. Og alene
blandt de 20 øverste link finder du 9-10 producenter hjemmesider.

Lars

Fra : M@rk

Dato : 03-06-02 11:54

Mon, 03 Jun 2002 12:39:38 +0200, berigede lcj@wanadoo.dk
dk.fritid.hus-og-have med:

>Det mest oplagte link er: www.google.dk - med søgeordet
>"belægningssten" får du ca. 1.200 links at vælge imellem. Og alene
>blandt de 20 øverste link finder du 9-10 producenter hjemmesider.

Udemærket - jeg brugte terasse og sten som søgeord, det gav ikke ret
meget

/Mark

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 03-06-02 11:49

> [...]

>meget sagt) skal have lagt bund i vores udgravede terasse - helt færdig
>med udgravningen er jeg dog ikke endnu, men det er på vej ........

Bagefter skal du være velkommen til at skrælle 10 cm stabilgrus af min
indkørsel så jeg kan få smidt noget gråt granit-grus på

> [...]
>priser ................... resultatet var ikke storslået
>

>Er der nogen her, som kender nogle gode links til ovenstående?

Ja, lidt.

For inspiration så tag et kig på
http://www.klitgaards-brolaegning.dk/

Producenter:
http://www.sf-sten.dk/
http://www.ibf.dk/
http://www.unicon-beton.dk/
http://www.rbr.dk/

...desværre er producenterne vist ikke meget for at opgive priser på
deres sten.... man skal vist endda være heldig for at finde en
forhandlerliste hos dem

> [...]
>vurderer, at dette vil se "sjovt" ud, hvis man klipper disse sten og den
>ene side er skarp og den anden er affaset

Jeg kan selv bedst li' de slåede (det er muligvis dem du kalder
affasede?) sten, da man ikke behøver bekymre sig om træklodser eller
lign. når man skal banke dem på plads med en hammer

http://www.gartneriet.dk

Fra : M@rk

Dato : 03-06-02 11:57

Mon, 03 Jun 2002 12:49:02 +0200, berigede Mads Lie Jensen
<mads@gartneriet.dk> dk.fritid.hus-og-have med:

>Jeg kan selv bedst li' de slåede (det er muligvis dem du kalder
>affasede?) sten, da man ikke behøver bekymre sig om træklodser eller
>lign. når man skal banke dem på plads med en hammer

Smag og behag, men prøv lige at forestille dig en buet gang, hvor den
ene side af stenene er slået og den anden side er skarp - vil det ikke
komme til, at se lidt bøvet ud?

Jeg kender ikke selv svaret på ovenstående, men det foresvæver mig, at
resultatet må blive _meget_ GDS-agtigt )

/Mark

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 03-06-02 13:49

On Mon, 03 Jun 2002 12:56:37 +0200, "M@rk" <unknown@get2net.dk> wrote:

>Smag og behag, men prøv lige at forestille dig en buet gang, hvor den
>ene side af stenene er slået og den anden side er skarp - vil det ikke
>komme til, at se lidt bøvet ud?

Tjoo... men jeg forstår ikke helt hvorfor den ene side skulle blive
skarp og den anden ikke?

>Jeg kender ikke selv svaret på ovenstående, men det foresvæver mig, at
>resultatet må blive _meget_ GDS-agtigt )

Også her - hvis jeg forstår dig ret Men vi er vist ude i noget som
er svært at blive klog på/enige om uden at have en skitse at kigge på.

Jeg fik selv klasket en fin terasse sammen sidste år, af slåede sten,
med buer, cirkler og jeg skal komme efter dig. Dvs. en frugtelig masse
skærearbejde og nok det du betragter som 'skarpe kanter'. Men min
terasse ser bestemt ikke dum ud. Jeg er faktisk meget stolt af den

http://www.gartneriet.dk

Fra : M@rk

Dato : 03-06-02 15:33

Mon, 03 Jun 2002 14:49:28 +0200, berigede Mads Lie Jensen
<mads@gartneriet.dk> dk.fritid.hus-og-have med:

>Tjoo... men jeg forstår ikke helt hvorfor den ene side skulle blive
>skarp og den anden ikke?

Det er sikkert bare mig, som ikke har en dyt forstand på det jeg
udtaler mig om ........... men hvorfor prøve noget nyt )

Det jeg mener er, at jeg har fået indtrykket af, at når man skal
tilskære en sten for, at lave f.eks. buer, så gør man følgende:

Tager det samme antal sten om f.eks. stien er bred og lægger dem op i
forlængelse af hinanden, altså kort side mod kort side. Så tager man
et meget lige brædt og lægger det fra hjørne til hjørne af denne række
sten og slår en kridtstreg på disse. Frem med fliseskæreren og skær
efter kridtstregen - nu har vi en kile, som vi kan få stien til at bue
med.

.......... eller også har jeg et alvorligt problem, for hvis det ikke
er sådan man gør, well, så har jeg ingen anelse om processen

>Også her - hvis jeg forstår dig ret Men vi er vist ude i noget som
>er svært at blive klog på/enige om uden at have en skitse at kigge på.

Min scanner er suset af, så jeg kan ikke en gang smide en tegning på
nettet

> [...]
>skærearbejde og nok det du betragter som 'skarpe kanter'. Men min
>terasse ser bestemt ikke dum ud. Jeg er faktisk meget stolt af den

Nu er du vist også mere kvalificeret end jeg - så jeg tror på, at dit
resultat er blevet pænt!

/Mark

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 03-06-02 16:03

On Mon, 03 Jun 2002 16:32:43 +0200, "M@rk" <unknown@get2net.dk> wrote:

>Det er sikkert bare mig, som ikke har en dyt forstand på det jeg
>udtaler mig om ........... men hvorfor prøve noget nyt )

Hvorfor ikke? Da jeg lavede min terasse var det også første gang jeg
lavede sådan et projekt. Altså med cirkler, bugtninger osv.

> [...]
>
>......... eller også har jeg et alvorligt problem, for hvis det ikke
>er sådan man gør, well, så har jeg ingen anelse om processen

Jo, det er helt bestemt en måde at gøre det på.
Bare ikke min måde Eller en måde jeg bryder mig om at gøre det på.
Der bliver for meget skæren.

Jeg har smidt et billede i dk.binaer (subject: Terasse), dette billede
er taget _inde_ skærearbejdet er blevet lavet. Som du kan se bugter
stien sig fint. Nogle fuger er selvfølgelig lidt bredere i en ene ende
end i den anden. Men det er ikke voldsomt.

Jeg kan godt se at du med din metode ville få et problem med at bruge
slåede sten.

>Min scanner er suset af, så jeg kan ikke en gang smide en tegning på
>nettet

Det er vist også ligegodt nu, jeg tror jeg har forstået

Tak

http://www.gartneriet.dk

Fra : M@rk

Dato : 03-06-02 20:15

Mon, 03 Jun 2002 17:02:34 +0200, berigede Mads Lie Jensen
<mads@gartneriet.dk> dk.fritid.hus-og-have med:

>Hvorfor ikke? Da jeg lavede min terasse var det også første gang jeg
>lavede sådan et projekt. Altså med cirkler, bugtninger osv.

Det var ikke lige dét jeg mente - min pointe var, at jeg ser da ingen
grund til, at begynde at udtale mig om noget, som jeg rent faktisk ved
noget om )

Det med, at kaste sig ud i noget nyt og uprøvet, det er jeg såmænd
fortaler for - jeg nægter, at være min egen begrænsning ....... og jeg
er vel ikke dummere end gennemsnittet, så hvorfor skulle jeg ikke også
kunne finde ud af "ting".

Ovenstående er ikke skrevet som et spørgsmål, men derimod en simpel
konstatering ........................ mest for at foregribe den
åbenlyse opfordring til drillerier )

> [...]
>stien sig fint. Nogle fuger er selvfølgelig lidt bredere i en ene ende
>end i den anden. Men det er ikke voldsomt.

Jeg glæder mig til, at slippe pupillerne løs på det - det bliver
desværre nok først i morgen

>Jeg kan godt se at du med din metode ville få et problem med at bruge
>slåede sten.

Jeg har imellemtiden fundet ud af, at de slåede sten også findes i
trekantede udgaver, til brug for bue-produktion .......... jeg finder
det dog umuligt, blot at gætte på hvor mange jeg evt. skulle bruge af
de forskellige typer .....................

/Mark

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 03-06-02 21:14

On Mon, 03 Jun 2002 21:15:25 +0200, "M@rk" <unknown@get2net.dk> wrote:

> [...]
>fortaler for - jeg nægter, at være min egen begrænsning ....... og jeg
>er vel ikke dummere end gennemsnittet, så hvorfor skulle jeg ikke også

Nåeh.. på den måde. Jamen, jeg er enig Det var forøvrigt samme tanke
jeg havde da jeg gik i krig med min terasse.

>Ovenstående er ikke skrevet som et spørgsmål, men derimod en simpel
>konstatering ........................ mest for at foregribe den
>åbenlyse opfordring til drillerier )

Det skal du nok ikke regne med at slippe for )

>Jeg glæder mig til, at slippe pupillerne løs på det - det bliver
>desværre nok først i morgen

alt godt kommer til den som venter.... eller... det der.

> [...]
>det dog umuligt, blot at gætte på hvor mange jeg evt. skulle bruge af
>de forskellige typer .....................

Jeg kender godt de trekants-agtige typer. Personligt bryder jeg mig ikke
om dem. Det der med at man lige kan lave en svungen sti af helt
firkantede sten, det virker sådan lidt fantastisk syntes jeg

http://www.gartneriet.dk

Fra : M@rk

Dato : 04-06-02 07:09

Mon, 03 Jun 2002 21:15:25 +0200, berigede "M@rk" <unknown@get2net.dk>
dk.fritid.hus-og-have med:

>Jeg glæder mig til, at slippe pupillerne løs på det - det bliver
>desværre nok først i morgen

Damn, det ser da godt ud!

Samtidigt fandt jeg også ud af, hvorfor vi "skrev" forbi hinanden - vi
vender stenene forskelligt, du kører på langs og min tanke var, at køre
på tværs ..................m2-mæssigt set, er mængden den samme, så
måske skal jeg blot revurdere min "plan" )

/Mark

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 04-06-02 10:43

On Tue, 04 Jun 2002 08:08:47 +0200, "M@rk" <unknown@get2net.dk> wrote:

>Mon, 03 Jun 2002 21:15:25 +0200, berigede "M@rk" <unknown@get2net.dk>
>dk.fritid.hus-og-have med:

>Damn, det ser da godt ud!

Så vent til om 14 dage når de engelske roser der også blev plantet der
omkring springer ud. SÅ bliver det RIGTIG flot

...men tak

> [...]
>på tværs ..................m2-mæssigt set, er mængden den samme, så
>måske skal jeg blot revurdere min "plan" )

Man skal ikke tænke så meget når man kører på langs... man kører bare,
og prøver at undgå at to fuger ligger ud for hinanden. Og skærearbejdet
foregår til sidst.

Man får nogle lidt større fuger nogle steder, men hvis man undgår at
svinge for skarpt er det ikke noget som gør noget. Et af svingene på min
sti er en lille smule for skarpt, men det er ikke noget man ligger mærke
til.

http://www.gartneriet.dk

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 03-06-02 16:55

On Mon, 03 Jun 2002 16:32:43 +0200, "M@rk" <unknown@get2net.dk> wrote:

>......... eller også har jeg et alvorligt problem, for hvis det ikke
>er sådan man gør, well, så har jeg ingen anelse om processen

Du kan finde belægningsvejledninger på mange af producenternes
hjemmesider - desuden udlåner Silvan en gratis video om, hvordan man
gør.

Lars

Fra : Per K

Dato : 03-06-02 15:14

"M@rk" <unknown@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ene side er skarp og den anden er affaset
>
> Jeg håber, at nogen her har linket jeg leder efter

Har du kigget en tur forbi www.staby-fliser.dk/ ?
De har billeder af alle sten/fliser at de har i deres udbud.
Nu ved jeg ikke hvor i landet du bor, men de er beliggende i Ulfborg.

Venligst Per