Simpelt sp. om tokenizer+nye strenge
Fra : Kasper Ovi

Dato : 03-06-02 10:54

Jeg har følgende kode:

-------------------------------------
import java.io.*;
import java.util.*;

public class IO
{
public static void main(String[] args) throws IOException
{
String biz_array[][] = new String[3][3];
int biz_count = 0;
int internal_count = 0;
BufferedReader inputStream = new BufferedReader(new
FileReader("biz.txt"));
String var = inputStream.readLine();
StringTokenizer st = new StringTokenizer(var, ",");

while(var != null)
{
while (st.hasMoreTokens())
{
biz_array[biz_count][internal_count] = st.nextToken();
internal_count++;
}

// her vil jeg have indlæst den nye streng i ST
// st = inputStream.readLine();

biz_count++;

}
inputStream.close();
}

}

I de 2 linjer hvor jeg har udkommenteret kommentarer skal jeg have indlæst
den nye linje fra inputStream ind i min tokenizer (således at den bliver
gennemarbejdet i while-løkken næste gang), men hvordan er det lige jeg gør
det?
Jeg kan godt mærke det er længe siden jeg har lavet java :-/

Hilsen
Kasper

Fra : N/A

Dato : 03-06-02 11:56

Fra : Kasper Ovi

Dato : 03-06-02 11:56

"Mikkel Bundgaard" <mikkelbu@teliamail.dk> wrote in message

> var = inputStream.readLine();
> st = new StringTokenizer(var, ",");

> Hej Kasper
>
> Kig i den kode, som jeg har tilføjet. Det burde kunne løse problemet
> (som en lille sidebbemærkning, hvis det var muligt at sætte
> st = inputStream.readLine();
> så ville metoden aldrig afsluttes, da var altid ville beholde den
> oprindelige værdi, som sikkert er foskellig fra null).
>
> Håber du kan bruge det til noget

Det var lige hvad der skulle til. Tak.

Hilsen
Kasper