Meget underlig (hydraulisk) kobling på TLR
Fra : Morten Johansen

Dato : 03-06-02 08:16

Hej

Her på det sidste er koblingen på min TLR blevet meget underlig.
Cyklen har gået 18K og har lige været til service hos Lydmuren.

Når cyklen er kold er koblingen meget hård i det, og koblings punktet
er meget underlig. I går skulle man jo ud og nyde det gode vejr,
starter cyklen sætter i 1. gear og slipper koblingen, og der sker
intet. Ligesom om at den står i frigear. Checker den er i 1. gear
yeps, Underligt. Varmer cyklen mere op, og efter lidtmere varme i
motoren kan den koble ind, køre en tur, og de cyklen er helt varm
virker koblingen perfekt.

Problemet har være gradvist kommende, lige som om at koblings punktet
har rykket længere og længere ud,når den er kold, for helt at forsvide
i går.

Som sagt har cyklen været til service for ca 500 km siden, nævnede
overfor lydmuren at koblinen var lidt underlig når den er kold. De
sagde det nok var olien som ikke skulle være 100% syntetisk, men 50%
syntetisk, dette blev skiftet under service.

Koblingen er jo hyraulisk, måske er det noget med vædsken til det
hydrauliske system, måske luft i dette, som fortrænger sig ved varme i
systemet.

Vil prøve at udlufte koblings snarest.

Andre bud på hvad der kan være problemet?

Morten
TLR

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 03-06-02 08:27

Tror ikke det luft, da du så skulle have svært ved at koble ud. Og det kan
man vist ikke sige du har

Måske du bare skal have justeret koblingspunktet, det ved jeg dog ikke
hvordan man gør på en TLR.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail

Fra : Erling Egelund

Dato : 03-06-02 12:49

Måske er slavecylinderen defekt. Hvis stemplet er begyndt at bevæge sig
skævt i cylinderen, kunne man vel forestille sig de beskrevne symptomer. De
minder om det jeg oplevede med min ST2.

Bruger den koblingsvædske? Hvis den gør, er det en god indikation af, noget
er galt med slaven.

Erling
748

Fra : Kaj Gasseholm \(Repl~

Dato : 04-06-02 08:32

> Vil prøve at udlufte koblings snarest.
>
> Andre bud på hvad der kan være problemet?
>
> Morten
> TLR

Jeg tror den hænger i din slavecylinderen

Med venlig hilsen

Kaj Gasseholm
Email. gasse@tdcadslDOTdk
http://www.wildwildwest.dk