GF 2 ti eller GF4 MX?
Fra : TGJ

Dato : 03-06-02 07:12

Hej,

Hvilket skal jeg vælge??
KOster nogenlunde det samme og yder nogenlunde det samme.
Umiddelbart vil jeg nok vælge gf4 mx, men hvad mener I??

Thomas

Fra : Thomas Bowers

Dato : 03-06-02 09:49

"TGJ" <hoa_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> KOster nogenlunde det samme og yder nogenlunde det samme.
> Umiddelbart vil jeg nok vælge gf4 mx, men hvad mener I??

Mx4 er hurtigst, men husk at der findes flere forskellige (mx460 er det
bedste !)
Se evt. ->
http://www6.tomshardware.com/graphic/02q2/020418/vgacharts-01.html
Jeg ville ikke vælge nogen af de 2 nævnte ! Et Geforce3 ti200 koster næsten
det samme og er langt hurtigere. Hvis du er villig til at ofre lidt flere
penge (ca. 1600 kr), så er et Geforce4ti4200 et must. Efter min mening er
det klart det bedste p.t (pris/hastighed)

Hilsen Thomas

Fra : Martin K

Dato : 03-06-02 10:01

Thomas Bowers wrote:
> Jeg ville ikke vælge nogen af de 2 nævnte ! Et Geforce3 ti200 koster
> næsten det samme og er langt hurtigere.

Det var også klart det kort jeg ville vælge hvis jeg skulle have nyt
gfx-kort idag - meeen mit GeForce 2 Ti klarer det fint endnu Jeg vil
ikke give meget mere end 1000-1100,- for et grafikkort, men sådan er det jo
så forskelligt...

--
Martin K

Fra : Lars N

Dato : 03-06-02 10:15

"Martin K" <kirschmeyer@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> gfx-kort idag - meeen mit GeForce 2 Ti klarer det fint endnu Jeg vil
> ikke give meget mere end 1000-1100,- for et grafikkort, men sådan er det

Et geforce 3 ti200 koster også kun 1095,-

Lars

Fra : Martin K

Dato : 03-06-02 10:21

> Et geforce 3 ti200 koster også kun 1095,-

Det er jo lige det...

--
Martin K

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 03-06-02 11:01

Martin K wrote:

> Det var også klart det kort jeg ville vælge hvis jeg skulle have
> nyt gfx-kort idag - meeen mit GeForce 2 Ti klarer det fint endnu

....sådan tænkte jeg også, indtil jeg for et par dage siden hentede "New
World Order" demoen. Her måtte jeg indse at min GF2 GTS nok ikke er godt
nok selvom jeg har en AthlonXP 1600+.

Det må skyldes en blanding af dårlig kode, for lidt gfx RAM (32MB) og
for svag en GPU. Jeg tror jeg sparer lidt op endnu og køber nye når Doom
III kommer. (til den tid er ATI, Matrox og nVidias nye kort jo ude

Og som råd til dig Thomas (TGJ), vil jeg forslå et GF3 eller et rigtigt
GF4. Især hvis du vil være bare en smule "fremtidssikret" med hensyn til
spil...

--
Lars

OutlookExpress-bruger? Kik lige her.
http://jump.to/oe-quotefix/

Fra : Martin K

Dato : 03-06-02 11:15

Lars Jørgensen wrote:
> ...sådan tænkte jeg også, indtil jeg for et par dage siden hentede
> "New World Order" demoen. Her måtte jeg indse at min GF2 GTS nok ikke
> er godt nok selvom jeg har en AthlonXP 1600+.

Jeg har en XP 1700+@1466. her har jeg ikke oplevet nogle problemer med noget
overhovedet. Med et GeForce 2 Ti 64 DDR..... hvad er 'New world order'....
Strategi eller sådan noget?

--
Martin K

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 03-06-02 11:54

Martin K wrote:

> Jeg har en XP 1700+@1466. her har jeg ikke oplevet nogle
> problemer med noget overhovedet. Med et GeForce 2 Ti 64 DDR.....
> hvad er 'New world order'.... Strategi eller sådan noget?

Det er et 3d-shooter spil. Lidt i stil med CounterStrike, men med en
meget bedre grafik.
http://www.termite-games.com/new_world_order/

Den mængde detaljer (antal polygoner, hi-res textures og lys/skygger)
lader til at tage livet af kortet. Alt andet kører faktisk helt OK men
det er nok ved at være slut max detaljer :-/

--
Lars