Arrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrg
Fra : Jinnie Laursen

Dato : 03-06-02 01:19

Nu er jeg ved at blive helt skør.
jeg har siden januar taget omkring 20 kg på (som jeg havde tabt på 1 år), og
min læge og jeg står magtesløs for vi aner ikke hvad grunden er.
Jeg lider en del af galdesten, hvilket gør at jeg ikke spiser fed mad, men
derud over spiser jeg faktisk næsten ikke noget.
Nu er det sådan at jeg får fjernet min galdeblærer i Juli/august men jeg
frygter lidt for at det ikke kan tages med kikkereten.
Er der nogen der har oplevet det samme?????
Det er så frustrerende, tildels fordi jeg skal til undersøgelse for PCO og
få sikkert bare af vide at jeg skal tabe mig....men jeg prøver jo alt hvad
jeg kan.....Det hænger bare ikke sammen.
*SUK*
Knuz Jinnie

Fra : Ninett Green

Dato : 03-06-02 05:44

[...]
--- klip ---
Hvis du ikke spiser noget (og selvfølgelig gør du det, ikk?) så går din
forbrænding ned på vågeblus, og din krop holder krampagtigt fast i hvert
eneste lille kcal., der trods alt kommer indenbords. Hvis du derimod spiser
sundt til du er mæt fordelt over 6 måltider, vil din forbrænding holdes fint
i gang, og din vægt vil dale til du når dit "normale" stade.
Du er endnu et bevis på, at sulte- og slankekure gør mange endnu tykkere.

God vind

Ninett

www.GreensHus.dk & www.Qvinderne.dk

Fra : Jinnie Laursen

Dato : 03-06-02 11:46

Ninett Green <CarpeDiem@GreensHus.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cfaf418$0$226$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> i gang, og din vægt vil dale til du når dit "normale" stade.
> Du er endnu et bevis på, at sulte- og slankekure gør mange endnu tykkere.

Hej Ninett....
Nu er problemet jo så bare at det ikke er en bividst sultekur, men simpelthe
fordi jeg skal kaste op når jeg spiser.
Faktisk først omkring ved 15 tiden kan jeg begynde at spise lidt og så har
jeg det dårligt bagefter.
Kvalme kommer så igen efter aftensmad.
Grunden er min Galdeblærer, den volder mig en del kvalme.
jeg spiser selv ret sundt jo....alt det med fedt fattigt pålæg, intet smør
på brødet og en masse frugt og grønt, men lige lidt hjælper det.
Sys ærligtalt det er frustrende.
Problemt i at få en diætist er jo at det de anbefaler mig at spise, spiser
jeg jo allerede, men hvis man ikke kan spise, ja så kan man ikke, jeg kan
simpelthen ikke tvinge noget i mig uden at kaste op af det.....Desværre.
Knuz Jinnie

Fra : Ninett Green

Dato : 03-06-02 12:45

Det er altså frustrerende for dig, det kan jeg godt se. Er det sådan, at du
heller ikke kan drikke? Jeg tænker på bittesmå portioner ad gangen? Bare
lige så systemet opdager, at "der er mad"!! og starter forbrændingen op? Det
kunne evt. være Nutrilett, selvom jeg er "anti-pulverheks", så ville jeg i
dit tilfælde tro, det var en god løsning?
Det er vigtigt at du kommer ned i vægt, når der er mistanke om PCO, men det
ved du jo allerede.
Hvis du orker, er du meget velkommen til at skrive til mig privat, og jeg
vil gerne hjælpe dig med at kikke lidt nærmere på det, du trods alt får
indenbords?
Kærlige tanker

Fra : Camilla Larsen

Dato : 03-06-02 07:21

On Mon, 3 Jun 2002 02:18:46 +0200, "Jinnie Laursen" <bobo@alf-bobo.dk>
wrote:

> [...]
>få sikkert bare af vide at jeg skal tabe mig....men jeg prøver jo alt hvad
>jeg kan.....Det hænger bare ikke sammen.

Hej Jinnie

Hvis du har PCO...så er det stensikkert at du skal til at spise efter
særlig diæt, en diæt der faktisk indeholder langt lavere kcal. end det
der anbefales....så hvis du får det konstateret så bed straks om
henvisning til diætist inden for det område.

mvh
Camilla

--
Camilla

Fra : Nicolai

Dato : 03-06-02 13:10

"Camilla Larsen" <pepperNOSPAM1@albertsen.org> skrev i en meddelelse

> [...]
> der anbefales....så hvis du får det konstateret så bed straks om
> henvisning til diætist inden for det område.

Hvad er PCO?

> mvh
> Camilla

Nicolai

Fra : Camilla Larsen

Dato : 03-06-02 14:22

On Mon, 3 Jun 2002 14:09:41 +0200, "Nicolai" <g-l-a-d@sol.dk> wrote:

>Hvad er PCO?

>Nicolai

Hej Nicolai

PCO er forkortelsen for Poly cystiske ovarier . Jeg vedlægger link til
en side der forklarer om det ellers bliver det en længere smøre. Men
kort sagt så handler det om at kvinder har en hormonforstyrrelse der
gør at de producere flere mandlige hormoner end kvindelige hormoner.

http://www.lfub.dk/Kimen/kimen0101.htm

Mvh
Camilla

--
Camilla

Fra : RJ

Dato : 03-06-02 16:00

Hej gruppe

Et kanon sted at læse om PCO er www.trianglen.dk.

Det er en ordentlig og gedin artikel som kommer rundt om mange ting.

Og - ved mistanke om PCO så særg for at blive henvist til en ordenlig
behandler - ens almindelige læge dur som oftest ikke..

mvh

Rikke