30´er I Europa
Fra : Tim Sørensen

Dato : 02-06-02 22:35

Jeg har tænkt på at tage min HOT 50 med en tur til Italien.

Scooteren bliver ophængt bag på en campingvogn, så selve
turen derned er ikke et problem.

Vi er jo både i EU og Shengen så er det lovligt
at tage sin knallert med i Europa?

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/

Fra : PHK

Dato : 03-06-02 18:41

Tim Sørensen wrote:
:: Jeg har tænkt på at tage min HOT 50 med en tur til Italien.
::
:: Scooteren bliver ophængt bag på en campingvogn, så selve
:: turen derned er ikke et problem.

Jo, turen derned bliver netop et problem. Hænger du en så tung ting bag på
en campingvogn, er det starten på problemer med et vogntog, der pludselig
fylder 3 spor på motorvejen. Mange forkert læssede campingvogne har endt
deres tur på vej ned ad en bakke i Tyskland.

Gør det ikke!

:: Vi er jo både i EU og Shengen så er det lovligt
:: at tage sin knallert med i Europa?

Ikke på den måde.

--
_
|_|
| er (DK - Esbjerg)
Campist!

Fra : Tim Sørensen

Dato : 03-06-02 22:29

> Jo, turen derned bliver netop et problem. Hænger du en så tung ting bag på

Nej nej.
Vi har gjort det før uden problemer.

Hele vejen fra Kassel, Munchen og længere
ned ad Brenner har vi set mange
campingvogne med scootere bagpå.

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/

Fra : PHK

Dato : 04-06-02 06:37

"Tim Sørensen" <dondata@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Nej nej.
> Vi har gjort det før uden problemer.
>
> Hele vejen fra Kassel, Munchen og længere
> ned ad Brenner har vi set mange
> campingvogne med scootere bagpå.

Nej, I har set mange autocampere med scootere bagpå, og det er i
færdselssikkerhedsmæssig sammenhæng noget helt andet.

Nu er I advaret.

--
_
|_|

Fra : "H;P

Dato : 03-06-02 23:05

"Tim Sørensen" skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Scooteren bliver ophængt bag på en campingvogn, så selve
> turen derned er ikke et problem.
>
> Vi er jo både i EU og Shengen så er det lovligt

Husk lige at få tjekket om forsikringen dækker uden for landets grænser !.
Ville virkelig suge "numse" at holde i Italien med en "bu-bu" du selv må
dække ud af egen lomme :(. Så er de næste par års ferie ligsom osse
temmeligt S-U*tænk engelsk*

Hilsen

H;P

--
http://home1.stofanet.dk/FalkenDk
hpaalling@hotmail.com / ICQ # 28655310

Fra : Martin Østerberg

Dato : 04-06-02 15:17

On Sun, 2 Jun 2002 23:35:23 +0200 skrev "Tim Sørensen"
<dondata@vip.cybercity.dk> ...:

> [...]
>
>Scooteren bliver ophængt bag på en campingvogn, så selve
>turen derned er ikke et problem.
>
>Vi er jo både i EU og Shengen så er det lovligt

Jeg tror jeg ville checke med et Italiensk rejsebureau eller med
ambassaden. Der kunne tænkes at være regler om nummerplader i Italien
selv på en knallert 30. Dumt at blive knaldet på sådan en detalje.
Endvidere...for at være på den helt sikre side, også de lande du
passerer på din vej til Italien. Måske et udlejningsfirma i Italien
ville være en bedre ide ?

Martin

Fra : Tim Sørensen

Dato : 04-06-02 23:04

"Martin Østerberg" <dev_null@trashcan.dk> wrote in message
> passerer på din vej til Italien. Måske et udlejningsfirma i Italien

Det er et alternativ som jeg også har prøvet før.
Sagen er bare at det er VILDT! dyrt at
leje scootere/MC/bil i Garda området.

--
Mvh.... Tim Sørensen