2 skærme
Fra : Martin Thunø

Dato : 02-06-02 21:49

Jeg er løbet ind i lidt af et problem som jeg håber, at I kan hjælpe mig
med. Jeg skal have 2 skærme til at køre på min puter, men det driller lidt

Mine skærmkort er : Voodoo3 3000
S3-ViRGE-DX/GX PCI (375/385)

Mine skærme er : IBM P50 15"
Amitech 17"

Mit Voodoo kort har jeg hele tiden haft i min computer og der er Amitech
skærmen - som er den nye - sat til. Den gamle skærm, IBM P50, er sat til det
nye kort S3-ViRGE.

Da jeg startede computeren op efter at jeg havde sat S3 kortet i bad den om
Windows cd'en og den fandt driveren uden problemer. S3 kort og IBM skærm
køre som det skal, men !!!!!!! På den nye skærm står der med hvide bogstaver
:

Hvis du kan læse denne besked,
har Windows initialiseret skærmkortet korrekt.

Hvis du vil bruge dette kort som en del af dit skrivebord,
skal du klikke på ikonet Skærm i Kontrolpanel.
Juster her instillingerne under fanen Indstillinger.

Efter min mening betyder dette, at skærmen virker som den skal, men hvis jeg
så går ind i egenskaber på "Denne Computer" og kigger under
enhedshåndtering - klikker på mit Voodoo kort og vælger egenskaber skriver
den dette :

Status for enheden :

Understøttelse af flere skærme kan ikke starte enheden.
Hukommelse, der normalt bruges af skærmen, bruges af
andet program eller enhed.

Fjern EMM386 eller anden hukommelsesstyring fra
Config.sys og genstart computeren for at aktivere
understøttelsen.

Min Config.sys ser sådan ud :

device=C:\WINDOWS\COMMAND\display.sys con=(ega,,1)
Country=045,850,C:\WINDOWS\COMMAND\country.sys

Og så sidder jeg sq og klør mig i nakken - hvor finder jeg EMM386 og hvordan
alokere jeg hukommelsen til mit Vodoo kort ????
Jeg har Win98 2edit installeret. Det lader til, at det er hukommelsen der er
problemet, men jeg ved ikke hvordan man retter det - jeg håber, at I kan
give mig et svar på dette.

mvh

Martin

PS : De deler IKKE IRQ