Malertips
Fra : Karina og Christian

Dato : 02-06-02 21:33

Hejsa alle

Vi har truffet en beslutning om, at nu skal der altså ske noget med vores
lejlighed. Den skal piftes op. Derfor skal ferien bruges til at male og
istandsætte. Så langt så godt.

Sagen er imidlertid dén, at vi - for at sige det som det er - er de rene
uvidende amatører. Vi ved ikke ret meget om gør det selv-arbejde.

Vi har læst rundt omkring på forskellige hjemmesider om, hvordan man kommer
igang med maling af lofter, vægge, døre mv., og har fået rigtig god hjælp
dér.

Der er dog stadig nogle (læs: rigtig, rigtig mange) ting, vi er i tvivl om,
og som vi håber, I kan hjælpe os med.

Først og fremmest drejer det sig om, hvorledes man laver en pæn overgang fra
loft til væg - sådan at stregen er lige?

Dernæst er vi noget i tvivl om, hvad vi skal stille op med vores vinduer. I
selve fugerne er der noget sort masse (det smitter af med sort, når man
tørrer over med en klud). Skal det sorte noget kradses op og erstattes med
noget nyt? Og i bekræftende fald hvad?

Endelig er vi kommet i tvivl om, hvor det kan betale sig at købe noget
ordentligt maling. Vi bor i Århus, og kan se, at der er et hav af
muligheder, men vi aner intet om, hvad god maling skal koste, og hvad der
kan kaldes god maling. Vi er to mennesker på SU, så er der penge at spare
ved at se sig for, modtages gode råd meget gerne.

På forhånd mange tak for hjælpen
Christian og Karina

--
NB: Slet "FJERNDETTE" fra adressen ved svar pr. e-mail
----

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 02-06-02 22:02

Karina og Christian skrev: (messageID:

> Først og fremmest drejer det sig om, hvorledes man laver en pæn
> overgang fra loft til væg - sådan at stregen er lige?

Det ser IMO bedst ud, hvis loftsfarven går ca 1-2 cm. ned af væggen. For
at opnå denne effekt, kan i bruge en speciel malerpude, som kan
indstilles til den rigtige afstand. Sådan en kan købes hos de fleste
malerhandlere.

> [...]
> der kan kaldes god maling. Vi er to mennesker på SU, så er der penge
> at spare ved at se sig for, modtages gode råd meget gerne.

Det kan absolut betale sig at købe noget ordentligt maling. Det giver et
pænere, og mere holdbart, resultat. Endvidere er god maling ofte reelt
billigere, da det har en bedre dækkeevne, og forbruget dermed er mindre.

Jeg kan anbefale Sigma-maling ( http://www.sigmacoatings.dk/ ). Det kan
f.eks. købes hos Farvetrolden på Møllevangs Allé. Farvetrolden har yderst
fornuftige priser på både maling og redskaber, afdækning osv. Endvidere
er de meget flinke til at give råd og vejledning.

--
Kasper Damkjær

Komplet PC sælges:
http://damkjaer.net/pc/

Fra : Karina og Christian

Dato : 03-06-02 22:35

"Kasper Damkjær" <usenet@damkjaer.net> wrote in message
[klip]

Hejsa Kasper

Tusind tak for rådet og hjælpen

Mange hilsner
Karina og Christian

Fra : John Vedsegaard

Dato : 12-06-02 21:41

"Karina og Christian" <vaksFJERNDETTE@krudt.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Christian og Karina
>
> --
> NB: Slet "FJERNDETTE" fra adressen ved svar pr. e-mail

Prøv at se på flugger.dk, dyrup.dk, sadolin.dk for at nævne nogle at de
firmaer der har hjemmesider for gør det selv folket.

Der findes en masse links til samme formål på min hjemmeside
http://home19.inet.tele.dk/forlaget/ under links.

John

Fra : Karina og Christian

Dato : 13-06-02 12:51

"John Vedsegaard" <taform@c.dk> wrote in message
[klip]
> [...]
> firmaer der har hjemmesider for gør det selv folket.
>
> Der findes en masse links til samme formål på min hjemmeside

Hejsa John,

mange tak for henvisningerne

Karina og Christian