Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fotopapir til Epson 790/890 ?
Fra : Peter

Dato : 02-06-02 21:22

Hvilken type foto-papir bør man anvende til Epson under hensyntagen til pris
?

Har prøvet Symbio 180gr glossy, men den har en lidt blå tone.

Epsons eget papir er hundedyrt.

Fra : HB Nielsen

Dato : 02-06-02 21:26

Epson papir... De ved bedst selv hvordan det skal laves til deres
printere

Fra : itgrafen

Dato : 03-06-02 06:09

"Peter" skrev d. 02-06-02 21:22 dette indlæg :
> Hvilken type foto-papir bør man anvende til Epson under hensyntagen
til pris
klip

du kan eksempelvis bruge kodak papir det har jeg gode erfaringer med.
venlig hilsen
dorthe

http://www.kandu.dk/

Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 03-06-02 15:38

Tetenal har lavet noget ganske godt printerpapir til rimelige priser. Fås i
mange forskellig kvaliteter og overflader.

Fra : WebCat

Dato : 05-06-02 09:04

Hørt !
Tetenal har det fedeste papir.

Fra : John

Dato : 03-06-02 20:25

> [...]
pris
> ?
>
> Har prøvet Symbio 180gr glossy, men den har en lidt blå tone.

Anbefaler Epson SO41140. Ca 80-90,- for 20 stk der giver dig
foto-realistiske resultater. Det synes jeg ikke er dyrt....ikke hvis man
sammenligner med prisen for en A4 forstørrelse hos fotohandleren. Og med
dette papir og en Epson 890, laver du print der er ligeså gode eller bedre
end standard forstørrelsen hos fotohandleren, forudsat at kildematerialet er
i orden, forstås...

--
MVH
John K Hansen

Fra : Peter

Dato : 04-06-02 09:02

Hej John,

hvor køber man billigst det nævnte papir ?

Er det et glossy papir ?

Fra : John

Dato : 04-06-02 18:00

> Hej John,
>
> hvor køber man billigst det nævnte papir ?
>
> Er det et glossy papir ?

> Øh, dér fanger du mig sgu på det forkerte ben.....jeg ville umiddelbart
mene, at man kan købe det i alle velassorterede forretninger, men dér ta'r
jeg måske fejl? Måske nogen i gruppen ka hjælpe? ellers prøv at søge lidt
på nettet...jeg har ikke selv tid idag....men hvis du kan vente lidt, skal
jeg nok søge lidt for dig senere på ugen....
Det er nemlig længe siden jeg selv har købt....bruger næsten ikke printeren
mere....men det er ikke pga resultaterne....de er ok...

Det er ikke et glossy papir, men et mat hvid.......meget lig fotopapir
(standard). Min egen erfaring siger mig, at de naturligste farver er lettest
at opnå med matte papirer. Deres overflade gør det muligt at "hælde" mere
blæk på papiret, og derved opnå mere kontrast og flotte dybe farver...og
papiret er tørt så snart det forlader printeren.

--
MVH
John K Hansen

Fra : Anders Berth

Dato : 04-06-02 22:14

"Peter" <pollansa@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej John,
>
> hvor køber man billigst det nævnte papir ?
>
> Er det et glossy papir ?

Hej Peter

Jeg har set det hos Computer City.

Men prøv at se på www.edbpriser.dk under tilbehør. Flere af de butikker, der
deltager med priser, har stort udvalg i Epson blæk og papir til fornuftige
priser. Jeg har selv købt hos homedata, midt-data og pc-netto.

En af butikkerne roder lidt med betegnelserne - du kan eventuelt finde en
oversigt over papir til din printer hos www. epson.dk med tilhørende
varenumre.

Ud over det nævnte papir, vil jeg også anbefale Epson Matte paper -
Heavyweight (S041256). Det er som navnet siger helt mat - men giver meget
flotte udskrifter på min Epson 790. Det er lidt billigere pr ark end Photo
Paper (S041140), som også giver flotte udskrifter, men med en mere blank
overflade ( "halvt glossy").

VH / Anders

PS: Jeg brugte meget blæk, papir og tid i starten med blandt andet Kodak
papir for at finde en indstilling uden farvestik, men det oversteg åbenbart
mit talent. Da jeg endelig fik taget mig sammen til at prøve det originale
papir, der var med printeren, var sagen hurtigt afgjort.....

Fra : Mikael

Dato : 05-06-02 16:06

"Peter" <pollansa@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvilken type foto-papir bør man anvende til Epson under hensyntagen til

Epsons eget papir, det giver ikke nogle problemer med diverse farvestik. Du
skriver det er hundedyrt! Her er et link til www.kontornet.dk de har nok
noget af de laveste priser på originalt papir og blæk.

Mikael

Fra : Peter

Dato : 09-06-02 11:57

Jeg takker for de mange svar.

Nu skal jeg prøve at finde bedste pris på Epson papir!