Ftp m. NetPresenz
Fra : Per Madsen

Dato : 02-06-02 20:42

Jeg bikser med at få sat en ftp-server op m. NetPresenz. Jeg har lige et
spørgsmål i forb. hermed.
Jeg har prøvet at teste hvorvidt der er hul igennem (i IE), dvs. tastet
adressen ind i browseren, hvorefter der skal udfyldes 3 felter:
User ID, Password og Account. De to første har jeg styr på, men hvor
hulen har jeg defineret et navn for Account?? Jeg har prøvet med et par
forskellige muligheder men: "Login failed (No accessible volumes)"

Hvad gør jeg forkert?

--
Mvh. Per Madsen
Web: http://users.cybercity.dk/~dsl52828/

Fra : Martin Edlich

Dato : 02-06-02 20:49

In article <1fd66d6.1spo3yp1ct50zkN%permand@cool.dk>,
permand@cool.dk (Per Madsen) wrote:

> Hvad gør jeg forkert?

Prøv med / for account.

Fra : Per Madsen

Dato : 02-06-02 21:15

> Prøv med / for account.

Hjalp desværre ikke, - fik samme besked.

Fra : Martin Edlich

Dato : 02-06-02 21:33

In article <1fd68ek.mf7usy1ski31sN%permand@cool.dk>,
permand@cool.dk (Per Madsen) wrote:

> Hjalp desværre ikke, - fik samme besked.

Har du sat et default-directory, alternativt user-directory, op i
NetPresenz?

Fra : Per Madsen

Dato : 03-06-02 09:35

> Har du sat et default-directory, alternativt user-directory, op i
> NetPresenz?

Ja, det er gjort.

Fra : Per Madsen

Dato : 03-06-02 10:59

Per Madsen <permand@cool.dk> wrote:

> Ja, det er gjort.

Jeg har oprette en mappe der ligger på min hd (kaldet iDisc), mappen er
døbt "Shared". Burde directory'en egenligt ikke hedde /iDisc/Shared, -
den står til /Shared.

Fra : Magnus Rohde

Dato : 03-06-02 15:01

Per Madsen <permand@cool.dk> wrote:

> Jeg har oprette en mappe der ligger på min hd (kaldet iDisc), mappen er
> døbt "Shared". Burde directory'en egenligt ikke hedde /iDisc/Shared, -
> den står til /Shared.

Du skal SVJH også dele det med AppleShare og oprette en bruger (i
AppleShare) med de samme egenskaber (navn, password og
adgangstilladelser) som den bruger du har oprettet i NetPresenz.

Magnus

Fra : Per Madsen

Dato : 03-06-02 16:11

Magnus Rohde <magnus-marius@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
> AppleShare) med de samme egenskaber (navn, password og
> adgangstilladelser) som den bruger du har oprettet i NetPresenz.

Det kigger jeg lige nærmere på. Takker...