SSI
Fra : Klaus Egebjerg

Dato : 02-06-02 20:11

Hej

Jeg har forsøg mig med SSI. Jeg har brugt følgende:

<!-- #include vurtual="/Banner2.htm" -->

Jeg har kontrolleret at mit webhotel (Wannafind.dk - luksus) understøtter
funktionen.

Er der noget særligt man kan være opmærksom på, placering etc. ?

Klaus

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 02-06-02 20:36

"Klaus Egebjerg" <klausegebjerg@get2net.dk> skrev
> [...]
> funktionen.
>
> Er der noget særligt man kan være opmærksom på, placering etc. ?

Well, man skal huske at stave rigtigt ;)

<!-- #include virtual="/Banner2.htm" -->
^

http://www.html.dk/tutorials/ssi/ er der en hel guide til SSI. Kan
udemærket bruges som opslagsværk.

--
/Kasper
http://www.kyndsberg.dk

Fra : Kirsten Olsen

Dato : 02-06-02 20:37

On Sun, 2 Jun 2002 21:11:10 +0200, "Klaus Egebjerg"
<klausegebjerg@get2net.dk> wrote:

><!-- #include vurtual="/Banner2.htm" -->
>
>Jeg har kontrolleret at mit webhotel (Wannafind.dk - luksus) understøtter
>funktionen.
>
>Er der noget særligt man kan være opmærksom på, placering etc. ?

Måske, at "virtual" bliver stavet rigtigt.

Hilsen Kirsten

Fra : Klaus Egebjerg

Dato : 02-06-02 21:51

"Kirsten Olsen" <webmoster@hunde-info.dk> wrote in message

> Måske, at "virtual" bliver stavet rigtigt.
>
> Hilsen Kirsten

Min fejl. Desværre så hjælper det hellere ikke at skrive:

Fra : Michael Kjærgård

Dato : 03-06-02 10:50

"Klaus Egebjerg" skrev ...

> Min fejl. Desværre så hjælper det hellere ikke at skrive:
> <!-- #include virtual="/Banner2.htm" -->

Se

http://groups.google.com/groups?dq=&hl=da&lr=&newwindow=1&selm=3cf
a89ec%240%2478761%24edfadb0f%40dspool01.news.tele.dk

(én linje)

Sendte det i aftes. Det er - som det fremgår - nået frem til
Google, men er stadig ikke dukket op på TDCs newsserver.

Michael Kjærgård

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-06-02 13:21

Mon, 3 Jun 2002 11:50:07 +0200, skrev "Michael Kjærgård"
<michael.kjaergaard@imageSLET.DETTEdk>:

>Sendte det i aftes. Det er - som det fremgår - nået frem til
>Google, men er stadig ikke dukket op på TDCs newsserver.

Det ligger fint på TDCs newsserver, prøv at brug
dtext.news.tele.dk til ikke-binære grupper.

Den er ikke belastet af binært snask.

Fra : Michael Kjærgård

Dato : 03-06-02 14:56

"Knud Gert Ellentoft" skrev ...

> Det ligger fint på TDCs newsserver, prøv at brug
> dtext.news.tele.dk til ikke-binære grupper.

[OT]: Kendte den ikke, har brugt news.inet.tele.dk. Takker.

Michael Kjærgård

Fra : Michael Kjærgård

Dato : 02-06-02 22:11

"Klaus Egebjerg" skrev ...

> Er der noget særligt man kan være opmærksom på, placering etc. ?

Jeg kunne ikke få det til at virke,
før jeg fjernede mellemrummet mellem "<--" og "#include "

Altså: <!--#include
, ikke <!-- #include

Se evt. forskellen på
http://randerscimbria.dk/test/index.shtml og
http://randerscimbria.dk/test/index2.shtml

Vis kilde på sidstnævnte viser

i stedet for at hente filerne ind.
På førstnævnte virker det, og eneste forskel er mellemrummet.

Jeg ved ikke hvorfor.
Jeg har ikke set det beskrevet specifikt nogetsteds.
Hotellet er Netsite.

Michael Kjærgård

Fra : Jørn Andersen

Dato : 02-06-02 22:17

> [...]

>funktionen.
>
>Er der noget særligt man kan være opmærksom på, placering etc. ?

Måske, at '#include virtual' går ud fra rod-biblioteket ('absolut
sti'), mens '#include fil' går ud fra det aktuelle bibliotek (relativ
sti) for den inkluderende fil.

I dit tilfælde forsøger du at inkludere en fil, der ligger her:
http://www.domain.dk/Banner2.htm

Personligt foretrækker jeg oftest relative stier, men det er nok mest
et "religiøst" spørgsmål.

Prøv at lege lidt med det, så giver det sikkert hurtigt mening.

Good luck

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Jørn Andersen

Dato : 02-06-02 22:26

On Sun, 02 Jun 2002 23:16:42 +0200, Jørn Andersen <jorn@jorna.dk>
wrote:

>Måske, at '#include virtual' går ud fra rod-biblioteket ('absolut
>sti'), mens '#include fil' går ud fra det aktuelle bibliotek (relativ
>sti) for den inkluderende fil.

Det skulle selvfølgelig være '#include file' - sorry!

Mvh.

--
Jørn Andersen,
Brønshøj