(Kampkunst) En historie!
Fra : /arcana

Dato : 09-02-01 16:23

Hej gruppe!

Her er en lille historie fra det virkelige liv! Emin, som omtales i
artiklen, er i dag den amerikanske WT-cheftræner, Emin Botzepe.

/arcana
noemail@nospam.com

---
Udfordringen

Som det nok er de fleste bekendt, blev der ingen kamp mellem Emin og
Gracie-brødrene den 14. marts, som Martial Arts Gazzette foreslog, og som
Emin havde accepteret. Gracie-brødrene har derimod forholdt sig tavse ("du
vil høre nærmere fra os"!).

Man kan formode at det er gået op for dem, hvem Emin er, og at de har
indset, at deres bedste chance for at "overleve", fysisk og kommercielt, er
at tie det hele ihjel. Overhovedet for Gracie-klanen, Rorion Gracie, har i
en telefonsamtale indrømmet at han aldrig vil stille op mod Emin, uanset
hvor meget han pressede på for at komme til at kæmpe. Det kan vi godt
forstå. Man må jo også være en idiot hvis man har lyst til at slås med Emin!
Emin gav dem herefter en ny 3 ugers frist, med udløb inden den 7. april.
Betydningen af datoen er at Gracie-brødrene planlagde en ny Ultimate
Fighting Champinonship på den dato, og havde meddelt at der var en
"surprise" modstander til Royce Gracie uden for kampprogrammet.

Formålet var naturligvis at antyde denne "surprise" modstander var Emin, og
når det så viste sig at være en helt anden, ja så kunne man jo overlade det
til publikum at drage den slutning at Emin havde trukket sig, at han ikke
turde stille op, da det blev alvor! Men Emin har hele tiden fastholdt at han
ikke ville hjælpe Gracierne med at promovere deres UFC show ved at stille
op, og var heller ikke blevet kontaktet af Gracie-brødrene i den anledning.
Det var derfor vigtigt for Emin at kampen blev gennemført på neutral grund
inden den 7. april. Hvis Gracierne ikke accepterede, ville Emin herefter
offentliggøre sagen i sin helhed (han har haft en advokat til at dokumentere
alt), og på den måde udstille Gracierne til spot og spe i pressen. Flere
amerikanske kampkunst-magasiner meldte sig, og stillede lokaler til rådighed
for kampen.

Blandt dem var naturligvis IKKE det nok i Europa mest kendte magasin Black
Belt. Black Belt har lige fra starten været klakører for Gracie-brødrene
("Det bedste system", "Ultimative kæmpere","Uovervindelige" osv. osv.), og
har givet dem deres egen "Column" i bladet og har naturligvis ikke nævnt
Emin med eet ord, selvom det er en sag der optager kampkunstverdenen for
tiden! Det skyldes ikke kun Black Belt's lave useriøse niveau (jeg kan ikke
huske hvornår jeg sidst læste en artikel i bladet, der ikke var det rene,
uforfalskede nonsens! Det må have været da jeg startede med at træne for
mange år siden, men det kan naturligvis skyldes at jeg dengang ingenting
viste!), men også fordi Black Belt af gode grunde har et horn i siden på WT
og især Emin. William Cheung F or en del år siden hed Black Belt's store
helt ikke Gracie, men William Cheung.

Denne selvudnævnte "Stormester" i Wing Chun, som fik masser af spalteplads
til sine, skal vi være venlige, fantasifulde teknikker og endnu mere
fantasifulde fortællinger (med sig selv i helterollen, naturligvis!), trådte
til sidst over grænsen, og udfordrede på sin sædvanlige storskrydende facon
alle WT, WC, VT osv. udøvere til kamp, hvis de ikke ville anerkende at han
var den eneste, der havde lært det "ægte" system af Yip Man, og at Yip Man
med andre ord bevidst havde lært sine 300 andre elever noget der var
forkert, eller som William Cheung påstod, at Yip Man havde lært dem noget
han (William Cheung) kaldte "det modificerede system".

Desuden påstod han at Leung Ting ikke kunne have lært noget af Yip Man,
fordi Yip Man på det tidspunkt hvor Leung Ting fik undervisning, altid var
omtåget af Opium!!! Med andre ord, Yip Man havde ikke blot snydt alle, han
var også et narkovrag. William Cheung var først og fremmest blevet kendt,
fordi Bruce Lee havde været hans ven, og betragtede ham som en af de bedste
kæmpere i verden. Bruce Lee's elev Dan Inos

Fra : White

Dato : 12-02-01 11:14

Hej arcana.

Hmm....burde ham Emin ikke have ignoreret ham William,
Jeg mener som forbilled for alle sine tilhængere, store som små, er det da
et lidt underligt signal at sende???

Er den sande kampsports ånd ikke at have så meget selvkontrol at man ikke
kæmper før det er bidende nødvendigt??...bare nogle strøg tanker '

Mvh White

Fra : /arcana

Dato : 13-02-01 07:45

"White" <White@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> Hmm....burde ham Emin ikke have ignoreret ham William,
> Jeg mener som forbilled for alle sine tilhængere, store som små, er det da
> et lidt underligt signal at sende???

Nej. Cheung var blevet bedt om at holde op med at føre sig frem fra højeste
sted (VingTsun Athletic Association). Og hvis man ikke vil høre, så må man
føle... Emin kæmpede ikke på vegne af sig selv, men på vegne af alle elever
af Yip Man.

> Er den sande kampsports ånd ikke at have så meget selvkontrol at man ikke
> kæmper før det er bidende nødvendigt??...bare nogle strøg tanker '

Nu er det jo netop en af forskellene på f. eks. karate og WT: WT er ikke
kampsport, men kampkunst. Emin går jo ikke bare og slår løs på folk.
Situationen var meget speciel, da Cheung var ved at miskreditere alle andre
Wing Tsun- Ving Tsun- og Wing Chun-udøveres system (og desuden synes jeg at
det var modigt af Emin, som dengang var 2. grad, at udfordre en "stormester"
med 10. grad...).

/arcana
noemail@nospam.com

Fra : White

Dato : 12-02-01 22:49

***Klip***
> Nu er det jo netop en af forskellene på f. eks. karate og WT: WT er ikke
> kampsport, men kampkunst.
***Klip***

aaaaaaaaa......( Yeah right

Mvh White