Trækmenu i frames
Fra : Dorthe & Bjarne

Dato : 09-02-01 16:16

Er der nogen der kan hjælpe mig med hvordan man opretter en "trækmenu" der
kan overskride en frame, eller hvordan man bibeholder sin "trækmenu" når man
skifter side.

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 09-02-01 17:07

Dorthe & Bjarne wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Er der nogen der kan hjælpe mig med hvordan man opretter
> en "trækmenu" der kan overskride en frame, eller hvordan
> man bibeholder sin "trækmenu" når man skifter side.

Hvad mener du med "trækmenu"?

Send en URL - så er det lettere at danne sig en forståelse af problemet.

Mvh
Jonas

Fra : Jesper Libak Larsen

Dato : 09-02-01 21:24

"Jonas Astrup - html.dk" <astrup@e-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad mener du med "trækmenu"?

Jeg tror de mener en slags pulldown menu. Problemet (som jeg ikke tror kan
løses) er, at når musen holdes ind over et af menu punkterne så en undermenu
fremkommer, vises den på den rammeside som indeholder menuen. hvis rammen
imidlertid er placeret lige under menuen, sker der det at undermenuen går
ned bag rammen.

Mvh. JLL

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 09-02-01 22:06

Jesper Libak Larsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Jeg tror de mener en slags pulldown menu.

Jeg tror du har ret. Kan godt se problemstillingen. hvis det er lavet i DHTML
kan man lade framesettet gå helt op til menuen - og så flytte den del af
menuen som skal være synlig/usynlig ned på den underliggende side. Men det er
nu ikke sådan lige at gøre.

Man kunne jo bare droppe frames'ene istedet :)

Mvh
Jonas