Skærmproblemer
Fra : Storm

Dato : 02-06-02 16:23

Jeg har haft problemet flere gange, altid fra OS 9.2.2, både på
Powerbookens skærm og ekstern skærm.
Nu bliver den bare ved, også kort efter genstart.

Siger dette nogen noget:

<http://home19.inet.tele.dk/storms/crash.html>

Jeg har før fået råd om at - genopbygge skrivebord og slette
skærmindstillingsfilen samt skærmprofilen fra colerSync Profiles, og det
har også hjulpet - men jeg synes bare det sker for tit. (4 gange siden
fredag morgen, og jeg har ikke rigtigt brugt den i weekenden)

Før min Powerbook, mindes jeg ikke at have set det før.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Martin Edlich

Dato : 02-06-02 16:48

In article <1fd5udv.1qhzj8tr0cjciN%Ninzen@ofir.dk>,
Ninzen@ofir.dk (Storm) wrote:

> Siger dette nogen noget:

Prøv bare at kør med et mønster i stedet for en billede som
skrivebordsbaggrund.

Beskadigede billeder kan få maskinen til at opføre sig alternativt.
Det *kan* også være din Finder der har det skidt.

Fra : Storm

Dato : 02-06-02 17:10

"Martin Edlich" <newsspam4@mail.edlich.dk> skrev

> Prøv bare at kør med et mønster i stedet for en billede som
> skrivebordsbaggrund.
>
> Beskadigede billeder kan få maskinen til at opføre sig alternativt.
> Det *kan* også være din Finder der har det skidt.

Hvad kan jeg gøre for at Finder får det bedre?

--
Venlig hilsen Nina

Fra : Martin Edlich

Dato : 02-06-02 17:21

In article <addg0p$v9g4v$1@ID-119002.news.dfncis.de>,
"Storm" <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Hvad kan jeg gøre for at Finder får det bedre?

Udskifte den med en frisk.

Fra : Storm

Dato : 02-06-02 18:58

> Udskifte den med en frisk.

- En frisk skal vel hentes på system cd'en?

Finder's info siger OS 9.2.1, systemet siger OS 9.2.1 - problem?

--
Venlig hilsen Nina Storm
- Som forgæves forsøger at spørge lige så kort som Martin svarer

Fra : Storm

Dato : 02-06-02 19:04

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> - En frisk skal vel hentes på system cd'en?
>
> Finder's info siger OS 9.2.1, systemet siger OS 9.2.1 - problem?

Systemet siger OS 9.2.2, skulle der ha' stået.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Martin Edlich

Dato : 02-06-02 19:18

In article <1fd62dk.29dkjzngtq5aN%Ninzen@ofir.dk>,
Ninzen@ofir.dk (Storm) wrote:

> Systemet siger OS 9.2.2, skulle der ha' stået.

Det mener jeg er helt normalt, men det bør en anden der kører med samme
version kunne bekræfte.

Fra : Storm

Dato : 02-06-02 19:26

> Det mener jeg er helt normalt, men det bør en anden der kører med samme
> version kunne bekræfte.

ok, så er ændringsdatoer måske uinteressante, men:

System ændringsdato: 02.06.02 kl. 17.25
Finder ændringsdato: 29.05.01 kl. 14.00 - det var en gammel fyr.

Ja, jeg har ikke baggrundsbillede på mere. Problemet er der heller ikke
efter sidste genstart - men da det har været der så tit på det sidste -
tror jeg det kommer igen, derfor kunne grunden være rar at kende.

Men måske er det billedet. Eller en Finder der er for gammel

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Martin Edlich

Dato : 02-06-02 19:50

In article <1fd636j.35wm1oe2uuktN%Ninzen@ofir.dk>,
Ninzen@ofir.dk (Storm) wrote:

> ok, så er ændringsdatoer måske uinteressante, men:

Ændringsdatoer er som regel særdeles interessante.

> System ændringsdato: 02.06.02 kl. 17.25

Har du Virex installeret?

> Finder ændringsdato: 29.05.01 kl. 14.00 - det var en gammel fyr.

Ja, men det betyder at den sandsynligvis er OK.

> Ja, jeg har ikke baggrundsbillede på mere. Problemet er der heller ikke
> efter sidste genstart - men da det har været der så tit på det sidste -
> tror jeg det kommer igen, derfor kunne grunden være rar at kende.

Det kan meget vel være baggrundsbilledet der er problemet - jeg har
efterhånden set det et utal af gange.

> Men måske er det billedet. Eller en Finder der er for gammel

Hvis du åbner systemmappen og sorterer efter ændringsdato, vil du
sandsynligvis se at det er samme ændringsdato som de resterende (-
System) systemdele.

Fra : Storm

Dato : 02-06-02 20:19

> Det kan meget vel være baggrundsbilledet der er problemet - jeg har
> efterhånden set det et utal af gange.

Faktisk har jeg aldrig kørt med baggrundsbillede før - kun fordi jeg
synes aqua-looked passer godt til tibooken, har jeg gjort det siden jeg
fik den - også på den eksterne.

Så du kan meget vel ha' ret. Det håber jeg. Jeg kører løs i den nye uge.

> Hvis du åbner systemmappen og sorterer efter ændringsdato, vil du
> sandsynligvis se at det er samme ændringsdato som de resterende (-
> System) systemdele.

Næ, det synes jeg nu ikke.
11. september 2001 var den mest fremherskende dato ????

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Martin Edlich

Dato : 02-06-02 20:42

In article <1fd65dd.1931fzc1ejodguN%Ninzen@ofir.dk>,
Ninzen@ofir.dk (Storm) wrote:

> Faktisk har jeg aldrig kørt med baggrundsbillede før - kun fordi jeg
> synes aqua-looked passer godt til tibooken, har jeg gjort det siden jeg
> fik den - også på den eksterne.

Jeg er selv holdt op med det - det gav for meget bøvl.

> Næ, det synes jeg nu ikke.
> 11. september 2001 var den mest fremherskende dato ?

Hmm, hvor befandt du dig på det tidspunkt?

Fra : Storm

Dato : 02-06-02 20:21

> Har du Virex installeret?

Glemte lige at sige nej.
Tak for hjælpen.
Måske kører det simpelthen bare nu

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Martin Edlich

Dato : 02-06-02 20:40

In article <1fd65w0.1sluz3q1vx9wacN%Ninzen@ofir.dk>,
Ninzen@ofir.dk (Storm) wrote:

> Glemte lige at sige nej.

OK. Jeg har bare erfaring med at den er "glad" for at ændre
systemkufferten.

> Tak for hjælpen.
> Måske kører det simpelthen bare nu

Vi håber. Hvis ikke, så er jeg sikker på at vi hører om det.

Fra : Storm

Dato : 17-06-02 14:00

> Vi håber. Hvis ikke, så er jeg sikker på at vi hører om det.

Ja, for at gå _rigtigt_ fejl-finder til værks kørte det nogle dage (ikke
travle) uden baggrundsbillede, så tog jeg på ferie og fik problemet igen
ved start i dag.
Så nu prøver jeg med min makkers Finder (OS 9.1 fra okt. 2000).

Men baggrundsbilledet var det altså ikke.
Det var selvfølgelig nok min Finder! Ja - hvad rimer på håbe

--
Venlig hilsen Nina

Fra : Martin Edlich

Dato : 17-06-02 19:39

In article <1fdxfkm.1gesjtg1rfah6kN%Ninzen@ofir.dk>,
Ninzen@ofir.dk (Storm) wrote:

> [...]
> ved start i dag.
> Så nu prøver jeg med min makkers Finder (OS 9.1 fra okt. 2000).

Det skal være samme version som din egen.

> Men baggrundsbilledet var det altså ikke.
> Det var selvfølgelig nok min Finder! Ja - hvad rimer på håbe

Måbe?

Fra : Storm

Dato : 18-06-02 10:25

> Det skal være samme version som din egen.

Det var måske en meget god pointe... tak - jeg fandt en version OS
9.2.1.

> Måbe?

Nemlig

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Martin Edlich

Dato : 18-06-02 18:49

In article <1fdyw90.59p3i9kd6l34N%Ninzen@ofir.dk>,
Ninzen@ofir.dk (Storm) wrote:

> Nemlig

Endnu et rigtigt gæt

Fra : Storm

Dato : 28-06-02 22:16

Når jeg går på ferie om 14 dage går min pb g4 til apple.
Problemet fortsætter og er simpelthen for belastende.

26. juni f.eks. med ca. 7 genstarter på grund af skærmcrash.

Morgen, begynder sådan:

<http://home19.inet.tele.dk/storms/26juni.html>

Udvikler sig hver gang i retning af:
(Ja, ok komprimeret totalt hård...)

<http://home19.inet.tele.dk/storms/crash2.jpg>

For til sidst at fryse.

Middag:

<http://home19.inet.tele.dk/storms/26juni-2.html>

Udskifter finder, men problemet fortsættet.

Aften:
Kun på bærbar uden ekstern skærm.

<http://home19.inet.tele.dk/storms/26juni-pb.html>

Og så i går d. 27. kørte uden problemer. Men igen idag var den gal.
Og jeg kan ikke se forskel på hvad jeg har budt den eller gjort
forskelligt de 3 dage...

Tak for råd og assistance. Men det her er ...

Hvorfor mon min finder crasher hele tiden? - det er åbenbart det der
sker. Selv om jeg kun har fået denne melding én gang.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-06-02 19:51

Ninzen@ofir.dk (Storm) wrote:

> Systemet siger OS 9.2.2, skulle der ha' stået.

hvad sidegr modifikations datoerne på filerne (samenholdt med oprettelse)

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-06-02 19:58

In article <8epdda.2m.ln@g4.reippuert.dk>,

> sidegr

= siger

Fra : Storm

Dato : 02-06-02 20:19

> In article <8epdda.2m.ln@g4.reippuert.dk>,

> = siger

Jeg forstår hvorfor du har sat dig lidt ind i stavekontrol

System oprettelse 15.11.01 kl. 12.00
Ændringsdato: 02.06.02 kl. 17.25

Finder oprettelse og ændringsdato: 29.05.01 kl. 14.00

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Martin Edlich

Dato : 02-06-02 20:06

In article <1spdda.dm.ln@g4.reippuert.dk>,

> = siger

Det kan du sagtens sige.

Var der forresten noget galt med den måde jeg formulerede mig på?

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-06-02 20:20

In article <newsspam4-0C8DCA.21062002062002@dtext.news.tele.dk>,

> Var der forresten noget galt med den måde jeg formulerede mig på?

det tro jeg ikke - i givet fald hvor?

Fra : Martin Edlich

Dato : 02-06-02 20:39

In article <h5rdda.co.ln@g4.reippuert.dk>,

> det tro jeg ikke - i givet fald hvor?

<newsspam4-745A5F.20042402062002@dtext.news.tele.dk>

Undrede mig bare lidt over at du stillede næsten samme spørgsmål som mig
- og jeg kom altså først!

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-06-02 21:09

In article <newsspam4-786F22.21390902062002@dtext.news.tele.dk>,

> <newsspam4-745A5F.20042402062002@dtext.news.tele.dk>
>
> Undrede mig bare lidt over at du stillede næsten samme spørgsmål som mig
> - og jeg kom altså først!

hmm, jeg vil til enhver tid benægte et nederlag

PS det er selvfølgelig muligt at jeg endnu ikke havde læst dit indlæg,
da jeg stillede spørgsmålet

Fra : Martin Edlich

Dato : 02-06-02 21:32

In article <i1udda.1r.ln@g4.reippuert.dk>,

> hmm, jeg vil til enhver tid benægte et nederlag

Ja, det har jeg bemærket

> PS det er selvfølgelig muligt at jeg endnu ikke havde læst dit indlæg,
> da jeg stillede spørgsmålet

Undskyldninger, undskyldninger....

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-06-02 22:04

In article <newsspam4-CB80C0.22313002062002@dtext.news.tele.dk>,

> Ja, det har jeg bemærket

og - det er der vel intet galt i ?

> Undskyldninger, undskyldninger....

ja, jeg har vist røven fuld af dem...

Fra : Martin Edlich

Dato : 02-06-02 23:39

In article <971eda.lt.ln@g4.reippuert.dk>,

> og - det er der vel intet galt i ?

Nejda.

> ja, jeg har vist røven fuld af dem...

Det får du mig ikke til at tjekke efter.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 03-06-02 00:09

In article <newsspam4-7AAECD.00383503062002@dtext.news.tele.dk>,

> Det får du mig ikke til at tjekke efter.

jeg /må/ være født under en heldig "stjerne"

Fra : Martin Edlich

Dato : 03-06-02 00:19

In article <1i8eda.581.ln@g4.reippuert.dk>,

> jeg /må/ være født under en heldig "stjerne"

De fleste er vist født over den...

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 03-06-02 00:27

In article <newsspam4-BDE6E8.01185403062002@dtext.news.tele.dk>,

> De fleste er vist født over den...

jeg kan ikke rigtig hitte ud af om der skal en FUT eller en PRUT på
den....

Fra : Martin Edlich

Dato : 03-06-02 01:09

In article <vk9eda.191.ln@g4.reippuert.dk>,

> jeg kan ikke rigtig hitte ud af om der skal en FUT eller en PRUT på
> den...

Tihi, du skrev prut.

Fra : Martin Edlich

Dato : 02-06-02 19:04

In article <1fd61xa.7d5zmngy9ygwN%Ninzen@ofir.dk>,
Ninzen@ofir.dk (Storm) wrote:

> - En frisk skal vel hentes på system cd'en?

Eller fra en anden(s) systemmappe.

> Finder's info siger OS 9.2.1, systemet siger OS 9.2.1 - problem?

Det kan jeg ikke tro. Hvad siger hhv Finders og Systems ændringsdato?

Prøvede du at ændre skivebordsbilledet til noget andet?

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 02-06-02 21:56

Hej Nina

Hvis du har TomeViewer, så kan du trække Finder 9.2.1 direkte ud af Mac
OS 9.2.1 opdateringen. Der ligger en stor 'tome' fil i mappen Mac OS
update i selve opdateringen.

Storm wrote:

> - En frisk skal vel hentes på system cd'en?
> Finder's info siger OS 9.2.1, systemet siger OS 9.2.1 - problem?

mvh. Erik Richard

Phone: (+45) 8625 0963, & (+45) 4082 6109,