Jeg prøver lige igen med lidt færre gramatikfejl
Spacemann" <spacemann@paradis.dk> wrote in message
news:3cfa2540$0$74268$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jeg har hørt nogle blandede rygter om II - blandt andet at I er bedre end
> II, er dette rigtigt ??
>
> Hvordan synes i ellers at II'eren er??
>
> Fordele/ulemper ??
Jeg tror det er lidt en smagssag, og mange er nok blevet skuffede, fordi de
forventede revoltutionerende nyskabelser. Lad det være sagt med det samme,
Soldier of Fortune 2 er ikke specielt nyskabende, men det betyder ikke, at
det er et dårligere spil end 1'eren. Objektivt set mener jeg, at Soldier of
Fortune 2 er bedre end 1'eren på flere områder:
1. Grafikken, som nu bygger på ID's Quake 3 Team Arena motor, er langt
flottere end 1'eren som anvendte en (stærkt) modificeret Quake 2 motor.
Figurerne er mindre kantede, ansigterne ser mere livagtige ud, ligesom
lys-og skyggeeffekter er langt flottere. Dette er de fleste nok enige om, og
det er vel heller ikke specielt overraskende.
2. Lyden. Soldier of Fortune 2 understøtter, som et af de få, Creative Labs'
EAX Advanced HD teknologi, hvilket giver realistisk 3D lyd og meget
virkelighedstro rumklang (hvis man er ejer af et Audigy lydkort). Soldier of
Fortune 1 understøttede ganske vist 3D lyd via DirectSound3D og Aureal A3D
3.0, men implementeringen var meget dårlig. For det første virkede A3D 3.0
virkede aldrig rigtigt godt, idet Aureal i mellemtiden gik konkurs. For det
andet var færre lyde placeret i 3D og der var ingen understøttelse af EAX.
Der kom ganske vist efterfølgende en EAX 2.0 patch på Creative's hjemmeside,
men denne skabte slet ikke den samme realisticke rumklang som man finder i
2'eren.
3. Soldier of Fortune 2 har, uden at jeg skal røbe noget, en mere
interessant og langt mere sammenhængende historie end 1'eren. Skurkene er
også knapt så karikerede som i 1'eren, hvor især overskurken mindede mig om
en af de der overdrevede typer man finder i tegneseriehæfter med Superman og
Batman.
4. Den kunstige intelligens er langt bedre. Der er stadig mange "scriptede"
sekvenser, hvor fejnderne "spawner" når man krydser en usynlig barriere. Men
i forhold til 1'eren, hvor den kunstige intelligens reagerede ret primitivt,
søger fjenderne i 2'eren dækning, og de er ofte ret gode til at arbejde
sammen. F.eks. sker det ofte, at en fjende kaster en håndgranat efter dig,
mens den eller de andre stormer din position.
5. Der er flere baner i 2'eren.
6. Der er en Random Mission generator. Den virker ganske vist ikke altid
lige godt, men muligheden er der.
Bottom line: Hvis du syntes godt om 1'eren, vil du helt sikker også kunne
lide 2'eren!
--
Med venlig hilsen
Anders