/ Forside / Interesser / Fritid / Computerspil / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Computerspil
#NavnPoint
tedd 8528
mikael_ha.. 7820
refi 7305
Nordsted1 5883
ostemanden 4941
pallebhan.. 4708
HJV9222 4392
Klaudi 3560
miritdk 2521
10  Tri 2316
SOF I vs. II
Fra : Spacemann


Dato : 02-06-02 15:02

Jeg har hørt nogle blandede rygter om II - blandt andet at I er bedre end
II, er dette rigtigt ??

Hvordan synes i ellers at II'eren er??

Fordele/ulemper ??

Spacemann



 
 
Wizeguy (02-06-2002)
Kommentar
Fra : Wizeguy


Dato : 02-06-02 16:50


"Spacemann" <spacemann@paradis.dk> wrote in message
news:3cfa2540$0$74268$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jeg har hørt nogle blandede rygter om II - blandt andet at I er bedre end
> II, er dette rigtigt ??
>
> Hvordan synes i ellers at II'eren er??
>
> Fordele/ulemper ??

Jeg tror det er lidt en smagssag, og en del er nok blevet skuffede, fordi de
forventede revoltutionerende nyskabelser etc. Lad det være sagt med det
samme, jeg mener heller ikke, at Soldier of Fortune 2 er specielt
nyskabende, men det betyder vel ikke, at det bare er et opkog af 1'eren
eller at det ikke er et godt spil. Ojektivt set mener jeg, at Soldier of
Fortune 2 er bedre på flere områder:

1. Grafikken som nu bygger på ID's Quake 3 Team Arena motor er langt
flottere end 1'eren som anvendte en (stærkt) modificeret Quake 2 motor.
Figurerne er mindre kantede, ansigterne ser mere livagtige ud, ligesom lyd-
og skyggeeffekter er langt flottere. Dette er de fleste nok enige om, og det
er vel heller ikke specielt overraskende.

2. Lyden. Soldier of Fortune 2 understøtter, som et af de få, Creative Labs'
EAX Advanced HD teknologi, hvilket giver særdeles realistisk 3D lyd og meget
virkelighedstro rumklang. Soldier of Fortune 1 understøttede ganske vist 3D
lyd (DirectSound3D&EAX 2.0, samt Aureal A3D 3.0) men var implementeringen
ret dårlig, idet fuld EAX 2.0 kom først kom 1/2 år efter spillets udgivelse,
og A3D 3.0 virkede aldrig rigtigt (idet Aureal i mellemtiden gik konkurs).

3. Soldier of Fortune 2 har, uden at jeg skal røbe noget, en mere
interessant og langt mere sammenhængende historie end 1'eren. Skurkene er
også knapt så karikerede som i 1'eren, hvor især overskurken mindede om en
af de der latterlige stereotyper man finder i tegneseriehæfter med Supermand
og Batman.

4. Den kunstige intelligens er også langt bedre. Der er stadig mange
"scriptede" sekvenser, hvor fejnderne spawner når man krydser en usynlig
barriere. Men i forhold til 1'eren, hvor den kunstuge intelligens reagerede
ret primitivt, søger fjenderne i 2'eren dækning, og de er ofte ret gode til
at arbejde sammen. F.eks. sker det ofte, at en fjende kaster en håndgranat
efter dig, mens den eller de andre stormer din position.

5. Der er flere baner i 2'eren.

6. Der er en Random Mission generator. Den virker ganske vist ikke altid
lige godt, men muligheden er der.

Bottom line: Hvis du syntes godt om 1'eren, vil du helt sikker også kunne
lide 2'eren!

--
Med venlig hilsen
Anders





Wizeguy (02-06-2002)
Kommentar
Fra : Wizeguy


Dato : 02-06-02 17:12

Jeg prøver lige igen med lidt færre gramatikfejl

Spacemann" <spacemann@paradis.dk> wrote in message
news:3cfa2540$0$74268$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jeg har hørt nogle blandede rygter om II - blandt andet at I er bedre end
> II, er dette rigtigt ??
>
> Hvordan synes i ellers at II'eren er??
>
> Fordele/ulemper ??

Jeg tror det er lidt en smagssag, og mange er nok blevet skuffede, fordi de
forventede revoltutionerende nyskabelser. Lad det være sagt med det samme,
Soldier of Fortune 2 er ikke specielt nyskabende, men det betyder ikke, at
det er et dårligere spil end 1'eren. Objektivt set mener jeg, at Soldier of
Fortune 2 er bedre end 1'eren på flere områder:

1. Grafikken, som nu bygger på ID's Quake 3 Team Arena motor, er langt
flottere end 1'eren som anvendte en (stærkt) modificeret Quake 2 motor.
Figurerne er mindre kantede, ansigterne ser mere livagtige ud, ligesom
lys-og skyggeeffekter er langt flottere. Dette er de fleste nok enige om, og
det er vel heller ikke specielt overraskende.

2. Lyden. Soldier of Fortune 2 understøtter, som et af de få, Creative Labs'
EAX Advanced HD teknologi, hvilket giver realistisk 3D lyd og meget
virkelighedstro rumklang (hvis man er ejer af et Audigy lydkort). Soldier of
Fortune 1 understøttede ganske vist 3D lyd via DirectSound3D og Aureal A3D
3.0, men implementeringen var meget dårlig. For det første virkede A3D 3.0
virkede aldrig rigtigt godt, idet Aureal i mellemtiden gik konkurs. For det
andet var færre lyde placeret i 3D og der var ingen understøttelse af EAX.
Der kom ganske vist efterfølgende en EAX 2.0 patch på Creative's hjemmeside,
men denne skabte slet ikke den samme realisticke rumklang som man finder i
2'eren.

3. Soldier of Fortune 2 har, uden at jeg skal røbe noget, en mere
interessant og langt mere sammenhængende historie end 1'eren. Skurkene er
også knapt så karikerede som i 1'eren, hvor især overskurken mindede mig om
en af de der overdrevede typer man finder i tegneseriehæfter med Superman og
Batman.

4. Den kunstige intelligens er langt bedre. Der er stadig mange "scriptede"
sekvenser, hvor fejnderne "spawner" når man krydser en usynlig barriere. Men
i forhold til 1'eren, hvor den kunstige intelligens reagerede ret primitivt,
søger fjenderne i 2'eren dækning, og de er ofte ret gode til at arbejde
sammen. F.eks. sker det ofte, at en fjende kaster en håndgranat efter dig,
mens den eller de andre stormer din position.

5. Der er flere baner i 2'eren.

6. Der er en Random Mission generator. Den virker ganske vist ikke altid
lige godt, men muligheden er der.

Bottom line: Hvis du syntes godt om 1'eren, vil du helt sikker også kunne
lide 2'eren!

--
Med venlig hilsen
Anders







Mercenary (02-06-2002)
Kommentar
Fra : Mercenary


Dato : 02-06-02 19:41


"Wizeguy" <anders@herlevkollegiet.dk> skrev i en meddelelse
news:H8rK8.37134$4f4.1264038@news000.worldonline.dk...

En masse godt om SOF II.

Og jeg kan kun være enig. Kan man lide 1'eren bliver man ikke skuffet over
SOF II.
Jeg vil uden tøven give dig ret i den roman du lige har liret af

/Merc



Niels Bjørk Pedersen (04-06-2002)
Kommentar
Fra : Niels Bjørk Pedersen


Dato : 04-06-02 19:19

SOF2 er fyldt med møghamrende irriterende bugs - SOF1 var 100 gange bedre og
meget mere bug-fri.
-Niels-

Spacemann <spacemann@paradis.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cfa2540$0$74268$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jeg har hørt nogle blandede rygter om II - blandt andet at I er bedre end
> II, er dette rigtigt ??
>
> Hvordan synes i ellers at II'eren er??
>
> Fordele/ulemper ??
>
> Spacemann
>
>



Wizeguy (04-06-2002)
Kommentar
Fra : Wizeguy


Dato : 04-06-02 20:17


"Niels Bjørk Pedersen" <njb.pedersen@12mail.dk> wrote in message
news:wu7L8.17701$N46.789065@news010.worldonline.dk...
> SOF2 er fyldt med møghamrende irriterende bugs - SOF1 var 100 gange bedre
og
> meget mere bug-fri.
> -Niels-

Hmm, hvilke bugs er det du tænker på i SOF2? Jeg har spillet hele
singleplayer-delen, og jeg har endnu ikke opdaget dem. SOF1 var
indledningsvis fyldt med "bugs", specielt hvad lyden angår. Spillet var
imødeset med stor spænding, idet det som det første understøttede Aureal A3D
3.0, men i praksis viste det sig at det overhovedet ikke virkede. Jeg har
personligt prøvet samtlige patches, alle Aureal drivers og endda en beta
a3d.dll fil fra en af de Aureal medarbejdere der skrev koden til SOF1, men
faktum er, at det den dag i dag ikke virker. Der er ingen understøttelse af
A3D rumklang (A3Dverb), ingen Wavetracing, og alle lydkanaler er byttet
rundt. SOF1 er med andre ord uspilleligt med Aureal lydkort. Heller ikke EAX
virkede, da spillet blev udgivet. Selv folk med Soundblaster Live! kort,
dengang standard for EAX lyd, rapporterede i hobetal om at spillet crashede.
Faktisk understøttede spillet overhovedet ikke EAX (kun 3D lyd) før Creative
Labs udgav en EAX 2.0 patch 1/2 år senere.

--
Med venlig hilsen
Anders



Poul Erik Pedersen (08-06-2002)
Kommentar
Fra : Poul Erik Pedersen


Dato : 08-06-02 23:54

SOF2 bugS !! fx ingen Quincunx med GF3/4 kort, bunke vis af clippingfejl.
Fjender sig dig før du ser dem, osv. - der er meget. Spiller nu SOF1 for
3.gang og det er GODT.
-Niels-

Wizeguy <anders@herlevkollegiet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Sm8L8.38195$4f4.1409818@news000.worldonline.dk...
>
> "Niels Bjørk Pedersen" <njb.pedersen@12mail.dk> wrote in message
> news:wu7L8.17701$N46.789065@news010.worldonline.dk...
> > SOF2 er fyldt med møghamrende irriterende bugs - SOF1 var 100 gange
bedre
> og
> > meget mere bug-fri.
> > -Niels-
>
> Hmm, hvilke bugs er det du tænker på i SOF2? Jeg har spillet hele
> singleplayer-delen, og jeg har endnu ikke opdaget dem. SOF1 var
> indledningsvis fyldt med "bugs", specielt hvad lyden angår. Spillet var
> imødeset med stor spænding, idet det som det første understøttede Aureal
A3D
> 3.0, men i praksis viste det sig at det overhovedet ikke virkede. Jeg har
> personligt prøvet samtlige patches, alle Aureal drivers og endda en beta
> a3d.dll fil fra en af de Aureal medarbejdere der skrev koden til SOF1, men
> faktum er, at det den dag i dag ikke virker. Der er ingen understøttelse
af
> A3D rumklang (A3Dverb), ingen Wavetracing, og alle lydkanaler er byttet
> rundt. SOF1 er med andre ord uspilleligt med Aureal lydkort. Heller ikke
EAX
> virkede, da spillet blev udgivet. Selv folk med Soundblaster Live! kort,
> dengang standard for EAX lyd, rapporterede i hobetal om at spillet
crashede.
> Faktisk understøttede spillet overhovedet ikke EAX (kun 3D lyd) før
Creative
> Labs udgav en EAX 2.0 patch 1/2 år senere.
>
> --
> Med venlig hilsen
> Anders
>
>



Wizeguy (09-06-2002)
Kommentar
Fra : Wizeguy


Dato : 09-06-02 10:36


"Poul Erik Pedersen" <p.e.pedersen@get2net.dk> wrote in message
news:NYvM8.82$TQ.2901@news.get2net.dk...
> SOF2 bugS !! fx ingen Quincunx med GF3/4 kort, bunke vis af clippingfejl.
> Fjender sig dig før du ser dem, osv. - der er meget. Spiller nu SOF1 for
> 3.gang og det er GODT.
> -Niels-

Det er korrekt, at man ikke kan vælge Quincunx i spillets menu, men det
virker fint, hvis man slår det til via nVidia kontrolpanelet.

--
Med venlig hilsen
Anders



Simon Kamber (11-06-2002)
Kommentar
Fra : Simon Kamber


Dato : 11-06-02 11:02

On Sun, 9 Jun 2002 11:36:18 +0200, "Wizeguy"
<anders@herlevkollegiet.dk> wrote:

>"Poul Erik Pedersen" <p.e.pedersen@get2net.dk> wrote in message
>news:NYvM8.82$TQ.2901@news.get2net.dk...

Nu er jeg forvirret. Har læst to svar fra wizeguy om bugs i SoF2, men
har ikke fået spørgsmålene. Jeg bruger ikke killfilter da mit program
ikke understøtter det.

--
Simon "Black" Kamber
ved email, fjern REMOVETHIS fra adressen

Hagman (11-06-2002)
Kommentar
Fra : Hagman


Dato : 11-06-02 21:05

Sof1 er bedre en Sof2.
....bare min mening :)



Hagman.




Simon Kamber (13-06-2002)
Kommentar
Fra : Simon Kamber


Dato : 13-06-02 22:40

On Tue, 11 Jun 2002 22:05:14 +0200, "Hagman" <hagman@stofanet.dk>
wrote:

>Sof1 er bedre en Sof2.
>...bare min mening :)
Jaja, men det besvarer så ik det jeg spurgte om. Hvis du svarer på et
andet indlæg så husk lige at markere det først tak.
--
Simon "Black" Kamber
ved email, fjern REMOVETHIS fra adressen

Wizeguy (14-06-2002)
Kommentar
Fra : Wizeguy


Dato : 14-06-02 11:51


"Simon Kamber" <simon_kamber@hotREMOVETHISmail.dk> wrote in message
news:3d05c0ff.12435661@news.sunsite.dk...
> On Sun, 9 Jun 2002 11:36:18 +0200, "Wizeguy"
> <anders@herlevkollegiet.dk> wrote:
>
> >"Poul Erik Pedersen" <p.e.pedersen@get2net.dk> wrote in message
> >news:NYvM8.82$TQ.2901@news.get2net.dk...
>
> Nu er jeg forvirret. Har læst to svar fra wizeguy om bugs i SoF2, men
> har ikke fået spørgsmålene. Jeg bruger ikke killfilter da mit program
> ikke understøtter det.

Simon, oplever du dette i alle nyhedsgrupper, eller gælder det kun denne
tråd? Jeg har selv problemer med Creatives Audigy nyhedsgruppe, hvor mine
egne indlæg stort set aldrig dukker op. Derimod kan jeg altid læse svarene.

--
Med venlig hilsen
Anders





Simon Kamber (14-06-2002)
Kommentar
Fra : Simon Kamber


Dato : 14-06-02 13:28

On Fri, 14 Jun 2002 12:50:52 +0200, "Wizeguy"
<anders@herlevkollegiet.dk> wrote:

>Simon, oplever du dette i alle nyhedsgrupper, eller gælder det kun denne
>tråd? Jeg har selv problemer med Creatives Audigy nyhedsgruppe, hvor mine
>egne indlæg stort set aldrig dukker op. Derimod kan jeg altid læse svarene.
Første gang jeg har oplevet det ihvertfald. Men det sker at der kommer
svar uden spørgsmål, hvor jeg så at dømme efter svarene ikke er alene
om at mangle spørgsmålet.
--
Simon "Black" Kamber
ved email, fjern REMOVETHIS fra adressen

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408942
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste