Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digital kamera - hvad skal jeg købe?
Fra : Thomas Petersen

Dato : 02-06-02 13:37

Hej

Jeg vil gerne have mig et digital kamera, hvor eneste krav stort set er, at
det skal have LCD-skærm.........

Det skal bare benyttes til lidt familie-billeder, bil-billeder og den
slags - altså
et vaskeægte hobbykamera

Hvad kan I anbefale på markedet pt. til en pris af max. 3.000,- ..........

/Thomas
Vordingborg

Fra : Mark Andreas Christe~

Dato : 02-06-02 22:53

"Thomas Petersen" <tp@mail.dk> wrote in message

> Jeg vil gerne have mig et digital kamera, hvor eneste krav stort set er,
at
> det skal have LCD-skærm.........

Det udelukker altså kun de helt billige (f.eks. sipix og l'esprit etc.)

> Det skal bare benyttes til lidt familie-billeder, bil-billeder og den
> slags - altså
> et vaskeægte hobbykamera
>
> Hvad kan I anbefale på markedet pt. til en pris af max. 3.000,- ..........

De kameraer jeg lige umiddelbart tænker på er:

Canon A40 og Canon A30: Billedekvaliteten er god, de har zoom (optisk
selvf.) men de er temmelig store. A40 har 2,1MP A30 har 1,3MP.

Olympus C220-Zoom: Samme specs som Canon A40, men lidt billigere og mindre.
Jeg kunne dog godt forestille mig, at billedekvaliteten ikke var helt i top
(har dog ikke selv set denne model, men forgængeren C-1 Zoom)

Olympus C-1 Zoom: Som C220-Zoom bare med færer pixels (1,3). Hvis
billedekvaliteten er meget vigtig vil dette ikke være et godt valg, men den
er bare så dejlig billig.

Hvis du ikke behøver zoom, og billedekvaliteten ikke er det vigtigste, så
overvej Olympus c-1. Ved den får du meget kamera for pengene.

se: www.pricerunner.dk , www.edbpriser.dk , www.kelkoo.dk for priser og
www.dpreview.com , www.imaging-resource.com , www.steves-digicams.com og
www.dcresource.com for anmeldelser.

Undersøg endvidere hvad de forskellige kameraer koster i udlandet, jeg mener
at www.pricerunner.dk har en sådan funktion, ellers se
www.bestpriceeu.com/dk.

Det var mine forslag.

Med venlig hilsen Mark Andreas Christensen

Fra : Flemming Aagaard

Dato : 03-06-02 09:18

Hej Thomas
Der har været skrevet meget i denne Ng. hvad og hvilke kamera til hvilke
priser. Men du skal selvfølgelig også have et svar.
Jeg synes Olympus c2. er et godt lille kamera med 2,1 mil,pixel det har ikke
zoom men hvis det ikke er nødvendigt så er det et godt kamera, der fint
printer 13x18cm kopier ud på din farveprinter. Hvis du skal bruge en lille
zoom så er canon power shot A30 med 1,3 mil.pixel og 3 x zoom et fint
kamera. Det giver fine print i 10 x15cm på min printer
begge kameraer er til at købe i dk. for under 3000.-kr
hilsen
F. Aagaard

Fra : Jinnie Laursen

Dato : 03-06-02 12:00

Thomas Petersen <tp@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cfa1184$0$8940$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> et vaskeægte hobbykamera
>
> Hvad kan I anbefale på markedet pt. til en pris af max. 3.000,- ..........

Har arbejdet i en foto forhandler....
jeg ville anbefale et lille olympus, billederne er skarpe og det er kanon
let at bruge.....desuden tåler det lidt flere slag end et Canon.
MVH Jinnie

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 03-06-02 16:17

> .....desuden tåler det lidt flere slag end et Canon.

Hvem slår da også på sit kamera?

Jeg ville ellers gerne anbefale et Canon A40, det fås til ca. 3100,- over
nettet inkl. porto (brug evt. www.edbpriser.dk ). Det tager gode billeder på
2,1 Mpix og har 3x optisk zoom. Tjek evt. nogle af de reviews og se nogle af
billederne på de sites som Mark gav. Jeg har haft forgængeren A20, som jeg
har været meget glad for og har lige bestilt et A40.

mvh Frank

Fra : J@N

Dato : 03-06-02 19:22

"Jinnie Laursen" <bobo@alf-bobo.dk> skrev i en meddelelse

> Har arbejdet i en foto forhandler....
> jeg ville anbefale et lille olympus, billederne er skarpe og det er kanon
> let at bruge.....desuden tåler det lidt flere slag end et Canon.

Hvordan er du kommet frem til den konklusion?
Har I stået butikken og banket de kameraerne i disken? ..

Jan

Fra : Mark Andreas Christe~

Dato : 03-06-02 19:42

"J@N" <itjf@nospam.dk> wrote in message news:adg8iv$41r$1@sunsite.dk...

> Hvordan er du kommet frem til den konklusion?
> Har I stået butikken og banket de kameraerne i disken? ..

Hun har nok konkluderet det ved at se på hvor mange Olympus kameaer bliver
sendt til reperation, i forhold til hvor mange Canon kameraer der bliver
sendt til rep.

Nu vi snakker om reperation så har jeg ladet mig fortælle, at det er meget
dyere at få et Canon apparat repareret end et Olympus. Er det rigtigt?

Med venlig hilsen Mark Andreas Christensen